طرز کندن کاغذ دیواری

آموزش تصویری نحوه درست کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی ، سیمانی و ..

۱
آموزش تصویری نحوه درست کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی ، سیمانی و ..
نمره 4.3 از 3 رای

کندن کاغذ دیواری می تواند کاری پیچیده و سخت باشد و به مدت زمان زیادی به طول بیانجامد اما تنها در زمانی که روند کار را بلد نباشید. چگونگی و سختی کندن کاغذ دیواری به نوع کاغذ دیواری که شما استفاده می کنید وابسته است. بنابراین تصمیم گرفتیم تا امروز در آی آر میکس برای شما در مورد آموزش تصویری نحوه درست کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی ، سیمانی و سرامیکی مطالبی را ارائه دهیم.

چگونه کاغذ دیواری را از روی دیوار سرامیکی بکنیم؟

How to Remove Wallpaper

همانطور که گفتیم کندن کاغذ دیواری به جنس کاغذ دیواری وابسته است ، کاغذ دیواری به دو نوع اصلی کاغذ دیواری معمولی(سنتی) و کاغذ دیواری قابل تعویض تقسیم می شود. ابتدا ما به شما آموزش می دهیم که چگونه خانه خود را آماده کنید و در نهایت چند روش ساده برای کندن کاغذ دیواری به شما یاد می دهیم تا خودتان بهترین روش برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار سرامیکی و ..را انتخاب کنید. پیش از این در آی آر میکس درباره روش ها و آموزش تصویری نحوه نصب انواع کاغد دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی به شما توضیحاتی را ارائه داده بودیم.

مقدمات برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

وقتی به دنبال نصب کاغذ دیواری جدیدی هستید ابتدا باید با نحوه کندن کاغذ دیواری قبلی آشنا شوید. کارهایی مثل کندن بی رویه کاغذ یا چسباندن کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری می تواند به محیط دیوار و کاغذ دیواری جدید شما آسیب برساند. در گام اول روی کف زمین و هرچیزی را که می خواهید محافظت کنید با کاغذ یا روزنامه باطله بپوشانید و سپس مبل ،لباس ها و خصوصا وسایل الکتریکی را از محیط خارج کنید.

طرز کندن کاغذ دیواری

در گام بعدی باید فیوز کنتور برق را بزنید تا جلوی اتصالی های احتمالی برق گرفته شود. پریزهای برق و کلیدها را با چسب و کاور بپوشانید تا در صورت استفاده از آب مشکلی بابت نفوذ آب ایجاد نشود.

پوشاندن پریز برق

نوع دیوار: دیوار گچی، سیمانی یا سرامیکی

دیوار های سرامیکی بیشترین مقاومت را در برابر آب و شستشو دارند و کندن کاغذ دیواری از روی سرامیک امنیت بیشتر(برای دیوار) و سادگی بالاتری دارد ، در رده بعدی انواع دیوارهای سیمانی و گچی  هستند و ضعیف ترین نوع دیوارها در برابر شستشو و رطوبت دیوارهای پیش ساخته یا فایبر گلاس هستند.اگر قرار است از بین روش هایی که برای کندن کاغذ دیواری در ادامه به شما معرفی می کنیم موارد حاوی بخار و رطوبت را انتخاب کنید باید با دیوار فایبرگلاس خود کمی مهربان تر باشید.

مشخص کنید چه نوع کاغذ دیواری دارید

روش کندن کاغذ دیواری ارتباط مستقیمی با جنس و مدل کاغذ دیواری دارد، از کاغذ دیواری وجود دارد اما در حالت کلی کاغذ دیواری های قابل تعویض و لایه بالایی کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز به راحتی قابل جداشدن هستند اما با کاغذهای معمولی به مشکل بر می خورید. برای تشخیص کاغذ های معمولی از قابل تعویض کافیست با یک کاردک گوشه کاغذ دیواری را بکنید، اگر  کاغذتان به راحتی کنده می شود تبریک می گویم شما می توانید یک نوشابه بنوشید و سپس کارتان را باخیال راحت انجام دهید.

نوع کاغذ دیواری

اما اگر کاغذ دیواری شما به سختی کنده می شود یا لایه ای از آن روی دیوار شما می ماند باید به اطلاعتان برسانیم که مراحل خاصی را برای کندن کاغذ دیواری در پیش دارید. اما اگر کلا بعد از کندن گوشه کاغذ دیواری با کاردک ادامه کار با دست کلا امکان پذیر نیست پس شما با یک مدل سخت و قدیمی درافتاده اید و بهتر است خودتان را برای یک تجربه درگیرکننده آماده کنید.

کندن کاغذ دیواری قابل تعویض

این کاغذ دیواری ها به راحتی قابل کندن هستند و روش آن ها بسیار شبیه به روش کندن برچسب از دیوار است.  ابتدا در یک گوشه با کاردک پلاستیکی شکافی ایجاد کنید و در مرحله بعد گوشه کاغذ را با دست بکشید. این مدل کاغذ دیواری با کمک دست به راحتی کنده می شوند با این حال باز هم این ها کاغذ هستند و  در صورت باره شدن یک سمت دیگر کاغذ را با چاقو یا کاردک پلاستیکی باز کرده و دوباره با دست همانطور که یک چسب زخم را باز می کنید این کاغذ دیواری را به راحتی از دیوار جدا کنید. در ادامه سعی کنید با آب گرم و یک شوینده مانند صابون مایع به آرامی دیوارتان را بشویید و فورا هم آن را خشک کنید.

کندن کاغذ دیواری قابل تعویض

کندن کاغذ دیواری قابل شستشو

این کاغذ ها دو لایه هستند همانند کاغذ قابل تعویض یک گوشه را پیدا کنید و سپس با دست آن را بکشید تا لایه بالای که احتمالا از وینیل (vinyl) ساخته شده است کنده شود ،اگر در وسط راه کاغذ دیواری شما پاره شد دوباره با کمک یک کاردک پلاستیکی گوشه کاغذ را باز کرده و با دست آن را بکنید. سپس برای کندن لایه زیرین کاغذ دیواری آن را با  آب گرم بشویید و برای این کار از حوله ،اسفنج و یا غلطک تمیز نقاشی استفاده کنید و سپس با کمک یک کاردک پلاستیکی این کاغذ را جدا کنید.در انتها شما با آب و صابون دیوار را باید بشویید و فورا آن را با یک پارچه یا حوله ساده تمیز کنید.

کندن کاغذ دیواری قابل شستشو

راه های کندن کاغذ دیواری معمولی

راه اول کندن کاغذ دیواری با سرکه: شما باید یک سطل آب گرم را که به میزان کافی داغ شده باشد داخل یک سطل بریزید و سپس حدود ۲۰ درصد سرکه به آن اضافه کنید ، البته اگر با بوی سرکه موردی نداشتید می توانید از میزان بالاتری از سرکه نیز استفاده کنید ،دقت کنید که سرکه به دلیل ارگانیک و غیر سمی بودن انتخابی ارزان و مناسب است. یک راه حل دیگر استفاده از مخلوط نرم کننده لباس و آب داغ با نسبت برابر است.

راه های کندن کاغذ دیواری معمولی

در پایان با کمک غلطک نقاشی محلولی که درست کرده اید را به کاغذ دیواری بزنید البته قلموی نقاشی و اسفنج هم مناسب است، شما می توانید حتی از یک اسپری برای این کار استفاده کنید اما اسپری خیلی زودتر خشک می شود پس انتخاب هایتان را ارزیابی کرده و یکی را انتخاب کنید.

سپس قسمتی از کاغذ دیواری را که قرار است طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آتی بکنید ابتدا با محلول مورد نظر خیس کنید و چند دقیقه صبر کنید تا محلول شما به آرامی اثر کند. حال به راحتی می توانید با کمک یک کاردک یا چاقوی پلاستیکی کاغذ دیواریتان را جدا کنید. در پایان بعد از کندن کاغذ دیواری ، دیوارتان را با آب و صابون تمیز کنید تا اثرات آن از بین برود , دیورا را فورا با یک حوله خوشک کنید.

راه های کندن کاغذ دیواری معمولی

راه حل دوم استفاده از بخارشوی برای کندن کاغد دیواری از روی دیوار گچی: ابتدا با یک سمباده کاغذ دیواریتان را تا حدی که کمی سوراخ شود اما به دیوار آسیب نرسد سمباده بزنید(بسیاری از افراد این مرحله را از ترس آسیب به دیوار بی خیال می شوند).

راه های کندن کاغذ دیواری معمولی

به این صورت است که ابتدا بخار را به روی کاغذ دیواری هدایت کنید تا کاغذ و چسب پشت آن نرم شود هرچه قدر بخار بیشتری به کاغذ برسد بیشتر نرم می شود. دقت کنید که بخار زیادی می تواند به دیوار شما آسیب بزند پس زیاده روی نکنید و چون بخار آب قطرات داغ آب هستند از دستکش استفاده کنید و مراقب بدن خود و دیگران باشید.

راه های کندن کاغذ دیواری معمولی

بعد از استفاده از بخارشوی می توانید کاغذ دیواریتان را با یک کاردک پلاستیکی به راحتی جدا کنید و سپس با آب و صابون دیوارتان را بشویید و در نهایت با اسفنج و یا حوله خشک و تمیز آن را خشک کنید.

آموزش ویدیویی نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری نحوه درست کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی ، سیمانی و سرامیکی  مطالبی را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم که شما بهتریت طرز کندن کاغذ دیواری را برای خودتان انتخاب کنید و اگر در این زمینه سوال، انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. علی گفت:
    3

    بسیار مفید و کاربردی بود. علاقه ی عجیبی به عوض کردن دائم کاغذ دیواری ها دارم. باید یاد بگیرم کم کم خودم انجامش بدم:)

تبلیغات متنی