بهترین شیوه طرح سوال به همراه سوال هایی جالب برای پرسیدن در استوری اینستاگرام

۱
بهترین شیوه طرح سوال به همراه سوال هایی جالب برای پرسیدن در استوری اینستاگرام
نمره 4.3 از 3 رای

تصور کنید که شما صاحب یک کسب و کار نوپا یا صفحه مجازی هستید که نیاز به انتخاب یک گزینه از بین گزینه های موجود برای تغییرات در کارتان دارید دارید. برای این موضوع باید از مخاطبین و مشتریان خود کسب اطلاع کنید. امروزه  اینستاگزام کار ما را بسیار راحت کرده است به شرطی که بدانید چه سوالی بپرسید بنابراین ما امروز در آی آر میکس درمورد سوال هایی جالب برای پرسیدن در استوری اینستاگرام  با شما صحبت می کنیم.

چه سوالی در استوری اینستاگرام بپرسم؟ انواع سوال برای استوری اینستا

Questions To Ask Using Instagram Polls, Emoji Sliders And Question Stickers

معروف شدن در اینستاگرام راه های متفاوتی دارد ما به برخی از این راه ها در مقاله ۱۰ روش برای معروف شدن در اینستاگرام پرداخته بودیم. چه صاحب یک کسب و کار نوپا باشید و چه صاحب یک صفحه اجتماعی که پست های طنز  قرار می دهد باید به مخاطبینتان و نظراتشان توجه کنید. اما این موضوع چگونه رخ می دهد و شما از چه طریقی باید به نظرات مخاطبینتان دسترسی پیدا کنید؟ استفاده از سوال در پست ها و استوری راهکار مناسبی است و خصوصا استوری ها به دلیل جذابیت های بصری خود راه تعامل بیشتری را با مشتریان فراهم می کنند اما کدام سوالات را باید بپرسید؟ در ادامه ما در آی آر میکس شما را با یکسری سوال برای استوری اینستا آشنا می کنیم.

استوری های سوالی را چگونه آغاز کنیم

ابزارهایی مثل ابزار نظرسنجی(بله و خیر) ،استیکر سوال و اسلایدر ایموجی ابزارهایی هستند که می توانند به شما کمک کنند که به درک درستی از نیاز های مخاطبین و احساسات آنها برسید. البته دقت کنید که این ابزارها تنها در استوری اینستاگرام قابل دسترسی هستند و در پست ها عمل نمی کنند.

میتوانید از سایت اندریود سی تی اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید.

نظرسنجی در اینستاگرام

از سال ۲۰۱۷ این نظرسنجی ها اینستاگرام آمده اند تا در یک پرسش سریع افراد از بین دو گزینه یکی را انتخاب کنند. نکته جالب در مورد این نظرسنجی این است که اولا هر فالوور شما تنها یک بار می تواند رای دهد و امکان تقلب در آن وجود ندارد دوما هر استوری و به دنبال آن هر نظرسنجی که منتشر می کنید تنها ۲۴ ساعت در پیج شما باقی می ماند. ابتدا اجازه دهید با مراحل گذاشتن نظرسنجی در استوری اینستاگرام آشنا شوید.

در مرحله اول وارد بخش استوری ها شوید و یک عکس آپلود کنید.

استوری اینستاگرام

 

سپس بخش استیکر ها را باز کنید

استوری اینستاگرام

سپس در این قسمت از آموزش باید بر روی استیکر نظرسنجی(poll) کلیک کنید.

استوری اینستاگرام

سوالاتان را در بخش سوال بنویسید و گزینه هایتان را قرار دهید.

استوری اینستاگرام استوری اینستاگرام

سوال اینستاگرامی به صورت نظرسنجی

اما کدام سوالات می توانند مخاطبان شما را بیشتر درگیر کنند؟ ما در اینجا شما را با برخی سوالات جالب برای استوری اینستا آشنا می کنیم

۱-از این…..(کالا،پست،لباس و…) خوشتون می یاد؟  پاسخ(بله/خیر)

۲-دوست دارید این محصول ما رو بخرید؟  پاسخ(بله/خیر)

۳-حاضرید این لباس رو بپوشید؟  پاسخ(بله/خیر)

۴-این کار رو انجام بدیم؟  پاسخ(بله/خیر)

۵-تمایل دارید به ما بپیوندید؟  پاسخ(بله/خیر)

۶-شما هم موافقید؟  پاسخ(بله/خیر)

۷-آیا به کمک در حوزه ………(جای خالی را با موضوع مورد تخصص خود مثل بازاریابی ،حسابداری و… پر کنید)؟ پاسخ(بله/خیر)

۸- کیا تمایل دارند در وبینار ما شرکت کنند؟  پاسخ(بله/خیر)

اما جواب های بله و خیر همیشه پاسخ مناسبی نیستند و گاهی باید سوالاتتان را برای مخاطب با کمی چاشنی طنز و خلاقیت مخلوط کنید.

۹-نظرتون در مورد این تیشرت سبز چیه؟  پاسخ(عاشقشم/عمرا اگه بخرمش)

۱۰-کدوم رنگ بیشتر به ماشین اسپرت می یاد؟  پاسخ(آبی/ قرمز)

۱۱-کدوم رو ترجیح می دید؟  پاسخ(موس /تاچ پد)

۱۲-به دنبال استفاده از کدام خدمات ما هستید؟  پاسخ(مشاوره مالی/خرید سهام )

۱۳-نظرتون در مورد تغییرات اخیر ظاهر سایت ما چی بود؟  پاسخ(قبلی بهتر بود/ جدید زیباتره)

۱۴-کدوم یک از کباب های ما رو بیشتر دوست دارین؟  پاسخ (سلطانی/بختیاری)

۱۵-کدوم مدل مانتو رو ترجیح می دهید؟  پاسخ(دکمه ای/زیپی)

شما می توانید هر زمان که بخواهید پاسخ نظرسنجی خودتان را در اینستاگرام چک کنید کافیست استوری خودتان را باز کرده و به بالا بکشید.

سوال اینستاگرامی با کمک اسلایدر ایموجی

ایموجی ها راهی برای بیان احساسات به کمک تصاویر هستند همچنین میتوانید به کمک آنها سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام را راحتر کنید و با یک اسلایدر می توان برخی از احساسات را با مقیاسی دقیق تر از بله یا خیر مشخص کرد. راه دسترسی به ایموجی اسلایدر در همان بخش استیکر از استوری اینستاگرام است. اینستاگرام در نهایت به شما یک میانگین از پاسخ مخاطبینتان می دهد.

استوری اینستاگرام

اما بخش مهم موضوع این است که چه سوالی بپرسید و به عبارتی مهمترین سوالاتی که می توانید بپرسید کدامند. در اینجا ما چند نمونه سوال اینستاگرامی برایتان قرار می دهیم

۱۶-چقدر این تصویر را دوست دارید؟

۱۷-چقدر تمایل دارید تا این کفش رو بپوشین؟

۱۸-این تصویر چقدر شما رو تحت تاثیر قرار داد؟

سوال اینستاگرامی در استیکر سوال

این استیکر مخصوصا برای پرسیدن سوالات اینستا طراحی شده است و به درد زمانی می خورد که قرار است خارج از چهارچوب فکر و عمل کنید. راه دسترسی به این پرسش ها از همان استوری می گذرد بنابر این به بخش استوری رفته و استیکر مربوطه را باز کنید. اما کدام سوالات برای این بخش پیشنهاد می شود؟ در این مورد شما با توجه به مخاطبان صفحات خودتان باید دست به پرسش بزنید برای مثال میتوانید از نمونه سوال های زیر برای استوری خود استفاده کنید.

۱۹-جای کدام غذا در منوی رستوران ما خالی هست؟

۲۰-دوست دارید چه خدماتی دیگری از ما دریافت کنید؟

۲۱-ترجیح می دید چه ساعت هایی لایو اینستاگرام براتون بزاریم؟

۲۲- چطور با شرکت ما آشنا شدید?

استوری اینستاگرام

نکات تکمیلی در رابطه با پرسیدن سوال اینستاگرامی

سوال اینستاگرامی خود را را به شکل جذاب و قابل گفتگو مطرح کنید و از بیان سوالات پیچیده خودداری کنید. در نظر داشته باشید که هر استوری ۱۵ ثانیه باقی می ماند بنابراین بهتر است که قبل از ورود به بخش سوالات در صورت نیاز توضیحاتی در استوری های قبلی به مخاطبین بدهید. و در نهایت اگر قرار است که یک تصمیم بزرگ بگیرید بهتر است که به اینستاگرام اکتفا نکنید. همچنین ساعت مناسب برای قرار دادن پست در اینستاگرام را می توانید با مطالعه مقاله ما با عنوان چه زمانی بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام ایران است  بیابید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

باید عنوان کنم که مدیریت شبکه های اجتماعی و در امتداد آن ها اینستاگرام به رعایت نکات بسیاری در فرم،محتوا و زمان بندی نیاز دارد. تمامی نکات گفته شده در این مقاله را بادقت دنبال کنید سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام  کار شیرین و موثری است می توانید از برخی نمونه سوال برای استوری که در این مقاله ذکر شد استفاده کنید. در پایان در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. انجام پایان نامه مدیریت گفت:
    2

    عالی بود و من استفاده کردم

تبلیغات متنی