How to Make a Terrarium in 5 Easy Steps

کاملترین آموزش تصویری طرز ساخت تراریوم گیاهی و آبی در خانه

۱
کاملترین آموزش تصویری طرز ساخت تراریوم گیاهی و آبی در خانه
نمره 4 از 1 رای

اگر می خواهید یک سیاره سبز کوچک خلق کنید که همیشه هم در دسترس شما باشد و هم به منزلتان زیبایی بدهد تراریوم  انتخاب بسیار مناسبی است. این فضاهای سبز کوچک به سادگی ساخته می شوند و زیبایی خاصی دارند. بنابراین امروز ما در آی آر میکس تصمیم گرفتیم تا کاملترین آموزش تصویری طرز ساخت تراریوم گیاهی و آبی در خانه  را به شما آموزش دهیم.

آموزش مرحله به مرحله ساخت تراریوم با کاکتوس و سنگ های تزیینی

How to Make a Terrarium in 5 Easy Steps

یک باغ شیشه ای ، این ساده ترین تعریفی است که می توان برای این سازه ارائه داد. در حالت کلی تراریوم یک فضای سربسته شیشه ای است که برخی گیاهان را درون آن پرورش می دهند تفاوت این مدل از پرورش گیاه با دیگر موارد در این است که در پروسه ساخت تراریوم با کاکتوس و سنگ های تزیینی شما یک گلخانه کوچک درست کرده اید که ارتباط کمتری با محیط دارد و تمامی نیازهایش را از درون گلدان یا تنگ بلورین محصور خود محیا می کند.

ابزارهای لازم برای ساخت تراریوم در خانه

۱-ظروف شیشه ای: برای ساخت تراریوم خود نیاز به ظروف شیشه ای دارید انواع مختلفی از این ظروف وجود دارند تنها کافیست که مطمئن شوید ظرف شما به اندازه کافی شفاف و آن اندازه که می خواهید بزرگ است. اگر می خواهید برای آموزش تصویری ساخت تراریوم بزرگ آماده شوید باید به اطلاع شما برسانم که تفاوتی در روند کار وجود ندارد و تنها اندازه ظرف شما مهم است.

۲-سنگ های کوچک و تزئینی: پایه اولیه تراریوم شما سنگ های کوچک یا سنگ ریزه های تزئینی هستند. این سنگ ها نقش زه کشی را در گیاهان ایفا می کنند و جلوی پوسیدگی گیاهان را می گیرند.

۳-زغال چوب فعال: شما نیاز دارید تا یک لایه نازکی از ذغال چوب داشته باشید. این مورد برای حفظ تعادل گلخانه کوچک شما و مبارزه با باکتری ها حیاتی است.

۴-خاک گلکاری:  خاک گلکاری یکی از مهمترین لایه ها برای رشد گیاه در تراریوم شما است. دقت داشته باشید که برخی گیاهان در محیط خاص با خاک مخصوص خود رشد می کنند.

۵-گیاهان: گلخانه کوچک شما بدون استفاده از گیاهان مناسب سبز نمی شود. شما می توانید از گیاهان مختلف آپارتمانی و کاکتوس های کوچک برای زیبایی بخشی به تراریوم خود استفاده کنید

۶-ابزار باغبانی کوچک: یک سری ابزار کوچک مانند انبرک و بیلچه کوچک باید داشته باشید ، درهرحال این کار یک کار باغبانی است و به ابزار لازم  باغبانی هم نیاز دارید.

ساخت تراریوم

آموزش مرحله به مرحله ساخت تراریوم

گام اول: به عنوان گام اول در آموزش تصویری ساخت تراریوم در خانه باید حدود ۳ تا ۵ سانتی متر از کف گوی یا محفظه شیشه ای خود را با سنگریزه یا سنگ های تزئینی بپوشانید. این ترکیب به عنوان زه کشی ساختمان تراریوم شما عمل می کند.

ساخت تراریوم

گام دوم: یک لایه بسیار نازک زغال چوب فعال را در بین سنگریزه ها قرار دهید این لایه به تازه ماندن خاک تراریوم شما و مبارزه با باکتری ها کمک می کند. البته در ساخت تراریوم مصنوعی نیازی به این مورد نیست.

زغال

گام سوم: همانطور که قبلا ذکر شد یکی از مهمترین قسمت ها همین لایه است، بعد از انتخاب خاک گلدان مناسب شما باید حدود ۴ تا ۸ سانتی متر تراریوم را با این خاک پر کنید. برای تراریومی به اندازه تراریوم ما ۵ سانت عمق خاک عمق مناسبی است ، حالا محیط تراریوم شما کاملا آماده است.

ساخت تراریوم

گام چهارم:  مرحله کاشت گیاه تاثیر بسزایی در زیبایی و موفقیت کار شما دارد ، البته اگر به فکر ساخت تراریوم مصنوعی  باشید کار شما با اشیا پلاستیکی راحت تر خواهد بود، اما برای تراریوم طبیعی ابتدا برای هر گیاه دستور مربوط به کاشت آن را یاد بگیرید. درمرحله بعدی به یاد داشته باشید که بزرگترین گیاه خود را اول بکارید و جای آن را محکم کنید. سپس درگام بعدی سایر گیاهان را بافاصله ای مناسب از یکدیگر بکارید.

کاشت گیاه

هیچ دستورالعمل یا ریتم خاصی برای این کار وجود ندارد و با خلاقیت در ساخت تراریوم خود می توانید یک تراریوم زیبا داشته باشید. به عنوان آخرین نکته در آموزش تصویری ساخت تراریوم کاکتوس به یاد داشته باشید که باید ، برای کاشت گیاهانی مثل کاکتوس از دستکش استفاده کنید

گام پنجم: بعد از تمام شدن کار کاشت گیاهان خود حال در گام آخر لایه بالایی خاک را با سنگریزه های تزئینی و یا ماسه درشت بپوشانید ، همچنین می توانید برای زیبایی بیشتر از  صدف ها و شیشه های رنگی یا عروسک ها و وسایل مینیاتوری استفاده کنید. اکنون کار تمام شده است و تراریوم شما آماده است.

ساخت تراریوم

نکاتی درمورد آموزش تصویری ساخت تراریوم بزرگ

در استفاده از گیاهان به اندازه آن ها دقت کنید اگر تراریوم شما اندازه یک توپ فوتبال است نباید از یک گیاه بزرگ در آن استفاده کنید. برا ی ساخت تراریوم بزرگ به مواد بیشتری برای کار خود نیاز دارید، استفاده از گیاهان رطوبت دوست و مخصوص نواحی شرجی در داخل تراریوم  مرسوم تر است گیاهانی مانند انواع ساکولنت ها و کاکتوس ها و گل های گوشتی ،بنفشه آفریقایی ،سرخس و… از بهترین گلهای مناسب تراریوم هستند.

ساخت تراریوم

هنگامی که تراریوم شما کامل است باید دو مورد ضروری را همیشه به خاطر داشته باشید آب و نور خورشید. اطمینان حاصل کنید که هر دو هفته یک بار تراریوم شما آبیاری می شود. شما همچنینی باید تراریوم خود را در ناحیه ای که نور خورشید به شکل غیر مستقیم به آن می خورد قرار دهید. برخورد نور مستقیم و قرار گرفتن در تاریکی هر دو برای تراریوم شما مشکل زا هستند. تراریوم ها چه به تنهایی و چه به صورت چندتایی جلوه ای زیبا به منزل ،محیط کار و دکوراسیون شما می دهند.

آموزش ساخت تراریوم آبی 

شما در وب می توانید انواع آموزش های مختلف و فیلم آموزش ساخت تراریوم کاکتوس  را بیابید اما ما در این مرحله برای شما چیز متفاوت تری تدارک دیده ایم. در ادامه برای شما ویدیویی آموزشی از طرز ساخت تراریوم آبی قرارداده ایم که به شکل کاملا ساده اما دقیق نحوه ساخت یک تراریوم آبی خانگی را آموزش می دهد.

پیش از این در آی آر میکس برای شما آموزش نحوه ساخت آکواریوم کوچک خانگی و تزیین آن در منزل را آموزش داده بودیم که یادگیری نکات آن و انجام دستورات آن مقاله یک آکواریوم زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با آموزش مرحله به مرحله ساخت تراریوم  و آموزش ساخت تراریوم بزرگ آبی آشنا کنیم. اگر شما هم نکته یا سوالی در این زمینه و پرورش گیاهان دارید و یا تجربه ای در باغبانی کسب کرده اید لطفا تجربیات خود را از طریق  بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. محمدرضا ملتفت گفت:
    0

    کاش آموزش ساخت این ظرفه رو ام بذارید

تبلیغات متنی