پلاستیک ذوب شده

چگونه پلاستیک ذوب شده را با روش های خانگی از روی گاز پاک کنیم؟

۳
چگونه پلاستیک ذوب شده را با روش های خانگی از روی گاز پاک کنیم؟
نمره 3.6 از 5 رای

اگر بخواهیم یکی از نقاط آشپزخانه را که به شدت نیاز به نظافت دارد معرفی کنیم باید بعد از سینک ظرفشویی به اجاق گاز بپردازیم. با این حال پاک کردن همه آلودگی های اجاق گاز مثل هم نیست برخی ساده و برخی پیچیده تر هستند ، بنابر این ما امروز در آی آر میکس در مورد اینکه چگونه پلاستیک ذوب شده را از روی گاز پاک کنیم مطالبی را برای شما تدارک دیده ایم.

آموزش پاک کردن پلاستیک ذوب شده از روی گاز با حلال پلاستیک

How to Clean Burnt Plastic from a Stove

پاک کردن چربی ها از روی اجاق گاز یا مایکروویو کار عادی یک آشپزخانه است و ما پیش از این در مقاله آموزش تصویری بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر به این موضوع پرداخته بودیم، اما بحث پلاستیک ذوب شده کمی خاص و پیچیده است. علت های بسیاری موجب ذوب شدن پلاستیک روی اجاق گاز میشوند ، ممکن است یک کفگیر یا قاشق پلاستیکی که با بی احتیاطی روی اجاق گاز قرار می گیرد، یا هنگامی که یک ظرف پلاستیکی را به اشتباه روی اجاق گاز قرار میدهید می تواند باعث بروز چنین حوادثی شود.

مشکل پلاستیک ذوب شده روی گاز این است که هر بار که اجاق گاز را روشن کنیم دوباره پلاستیک ها ذوب شده  و مشکلاتی برای ما به وجود می آورند. با این حال خبر خوشی که وجود دارد این است که  راه حل مشکل در دسترس است ما امروز در آی آر میکس به بررسی لوازم لازم برای پاک کردن پلاستیک سوخته و روش های پاک کردن آن از روی  اجاق گاز می پردازیم.

ابزار لازم برای پاک کردن پلاستیک ذوب شده

  • قاشق یا چاقوی کند
  • روغن زیتون
  • استون(مایع پاک کننده لاک)
  • تیغ ریش تراشی یا کاردک
  • جوش شیرین
  • پارچه نرم
  • آب
  • صابون ملایم

گامهای لازم برای پاک کردن پلاستیک سوختگی

۱- قبل از هر چیز صبر کنید که اجاق گاز و پلاستیک خنک شوند، هیچگاه گاز داغ و یا روشن را تمیز نکنید و هرگز به پلاستیک مایع نزدیک نشوید. پلاستیک سوخته بوی بسیار بدی دارد بنابراین در گام اول پنجره ها را باز کنید تا بوی بد آن خارج شود.

۲-هنگامی که اجاق گاز و پلاستیک کاملا سرد شدند در گام اول هر مقدار پلاستیک را که می توانید از روی اجاق گاز بکنید و دور بیاندازید.

۳- از یک قاشق یا چاقوی کند مانند چاقوی کره خوری استفاده کنید تا پلاستیک روی اجاق گاز را پاک بکنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا سطح اجاق گاز خراشیده نشود.

پلاستیک ذوب شده

۴- روی پلاستیک های باقی مانده با کمک یک اسپری روان کننده مثل wd-40 یا روغن زیتون اسپری کنید و صبر کنید تا چند دقیقه بماند.اسپری روان کننده wd-40 می توان به عنوان حلال پلاستیک ذوب شده و شاید بهترین حلال پلاستیک ذوب شده  نام گذاری کرد.

پلاستیک ذوب شده

۵- اکنون شما دو انتخاب برای از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی گاز دارید:

الف- استفاده از جوش شیرین برای تمیز کزدن گاز: از ترکیب جوش شیرین و اسپری روان کننده wd-40 که حلال پلاستیک سوخته محسوب می شود برای مدت چند دقیقه استفاده کنید و سپس با کمک یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

پلاستیک ذوب شده

ب- با کمک یک سمباده و یا کاردک و یا تیغ اصلاح به آرامی مشغول پاک کردن پلاستیک آب شده از روی گاز شوید.

پلاستیک ذوب شده

۶- گام پنجم را تا زمان لازم که همه پلاستیک ها پاک شوند ادامه دهید.

۷- هنگامی که همه اثرات پلاستیک پاک شدند شما می توانید از پاک کننده لاک ناخن یا همان استون برای پاک کردن رنگ مانده بر روی اجاق گاز استفاده کنید.

۸- از یک پارچه نرم یا گلوله پنبه استفاده کنید و بعد از آغشته کردن آن ها به استون محیط کثیف شده با پلاستیک را با آن تمیز کنید و دقت کنید که استون بسیار زود بخار می شود بنابر این این عمل را تا پاک کردن همه اثرات پلاستیک ادامه دهید.

استون

۹- از یک اسفنج نرم برای پاک کردن آخرین ذرات پلاستیک استفاده کنید و جنسی را انتخاب کنید که آسیبی به صفحه گاز نزند.

۱۰- هنگامی که همه پلاستیک ها را پاک کردید محیط اجاق گاز را با آب گرم و صابون به خوبی بشویید تا اثرات مواد قابل اشتعالی مانند استون و wd-40  رفع شود سپس صبر کنید تا گاز شما  کاملا خشک شود، اکنون اجاق گاز شما مجددا قابل استفاده است.

آموزش ویدیویی پاک کردن پلاستیک ذوب شده از روی گاز

نکات تکمیلی پاک کردن پلاستیک سوخته

هنگام استفاده از تیغ و اسپری wd-40 احتیاط را فراموش نکنید و در صورت لزوم دستکش باغبانی بپوشید، اگر مواد بالا را ندارید از محصولات شیمیایی دیگری مانند پاک کننده های متداول اجاق گاز یا وایتکس استفاده کنید اما هرگز مواد شیمیایی را با هم مخلوط نکنید. همچنین می توانید با کمک یک تکه یخ ابتدا پلاستیک را  خنک و سفت کرده و سپس با تیغ آن را جدا کنید. مراقب لباس های خود باشید و توجه کنید که از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی لباس  کمی سخت تر از اجاق گاز است و احتمال آسیب رسیدن به لباس شما بسیار است پس همیشه اول پیشگیری.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش اینکه چگونه پلاستیک ذوب شده را پاک کنیم  را با شما در میان گذاشتیم. طبیعتا مواد یا روش های خاص دیگری هم برای پاک کردن پلاستیک آب شده وجود دارد که از حوصله بحث ما خارج است. در هر صورت اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. نوبت دهی گفت:
    1

    جالب کاربردی
    ممنونم

  2. سحر گفت:
    2

    سلام.
    مشکلی ک دارم اینکه سرشعله اجاق گازم خیلی داغ بود خواستم با پارچه برش دارم ک چسبید بهش و سوخت چکارش کنم چ پیشنهادی دارین شما ممنون میشم کمکم کنید

  3. ناشناس گفت:
    -1

    سلام من از این محلول استفاده کردم و واقعا نتیجه خوبی داشت، داستان اینجاست که من داشتم با ماکرو فر خونمون یه چیز درست میکردم یادم رفت پارچ پلاستیکی رو از روی ماکرو فر بردارم و پایه پارچمون کاملا ذوب شد این پارچ مورد علاقه مامانم بود تا اینکه زدم اینترنت و جستجو جو کردمو پیداش کردم محلوله عالی رو پیدا کردم

تبلیغات متنی