How to Repair a Cord Rewind in a Vacuum Cleaner

آموزش تصویری تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در منزل

۳
آموزش تصویری تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در منزل
نمره 3 از 6 رای

حتما برای شما هم پیش آمده که با مشکلات جاروبرقی مواجه شوید و نتوانید سیم آن را به خوبی جمع کنید. در این حالت یا باید مشکل را به افراد حرفه ای بسپارید و یا خودتان دست به کار شوید! آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی چندان هم سخت نیست و می توان با کمی خلاقیت و دانش فنی، آن را در خانه انجام داد.

چگونه سیم جمع کن جاروبرقی را تعمیر کنیم؟ روش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

How to Repair a Cord Rewind in a Vacuum Cleaner

مکانیسم ساده و کاربردی جمع کننده سیم جاروبرقی به شما اجازه می دهد تا سیم بلند جاروبرقی را در هنگام عدم استفاده از آن، به خوبی جمع کنید و فضای قابل توجهی را به دست آورید. این مکانیسم به سادگی دچار ایراد می شود و ممکن است قابلیت جمع کردن خود را از دست دهد. برای تعمیر این مشکل کار سختی پیش رو ندارید و می توانید آن را در خانه و با کمی دقت انجام دهید. آی آر میکس را دنبال کنید تا بعد از آموزش تصویری تعمیر پنکه ایستاده و سقفی در خانه، امروز روش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی را به شما نشان دهیم.

مکانیزم سیم جمع کن جاروبرقی

برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بهتر است مکانیزم آن را بدانید تا زمان کمتری برای ترمیم آن به کار ببرید. بعد از آن روش های مختلفی برای تعمیر وجود دارد و کار شما شدیدا آسان تر خواهد شد. قسمت آخر سیم جاروبرقی به بخش کنتاکت ها متصل می شود و خود این کنتاکت ها به ریل های دایره ای اتصال پیدا می کنند. چرخ قرقره ای سیم جمع کن، این ریل ها را حمل می کند و اتصال محکمی بین ریل ها و چرخ قرقره ای وجود دارد.

سیم جمع کن

در واقع هنگامی که می خواهید از جاروبرقی استفاده کنید، این رول یا چرخ قرقره ای حرکت می کند و با چرخش خود، سیم را باز می کند. در این قسمت شاخک هایی وجود دارند که ثابت هستند و به دو ریل بالا و پایین متصل می شوند. این شاخک ها در همه حال ثابت هستند و خاصیت فنری خوبی دارند. این خاصیت به جمع کننده سیم اجازه می دهد تا بدون گیر چرخش خود را ادامه دهد و مشکلی از این نظر نداشته باشید.

به طور کلی شاخک ثابت ۲ وظیفه را برای جاروبرقی انجام می دهد: حالت فنری آن باعث فراهم شدن شرایط چرخش جمع کننده سیم جاروبرقی می شود و دوم این که مدار فاز و نول برق را دریافت کرده و آن را به بخش موتوری دستگاه منتقل می کند.

شاخک ثابت

تعمیر فنر سیم جمع کن جاروبرقی

برای شروع تعمیر جمع کننده سیم جاروبرقی، پس از قطع اتصال برق و جاروبرقی، باید درب سیم جمع کن را باز کنید. طبیعتا محل قرارگیری این درب در بین جاروبرقی های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما باز کردن آن چندان سخت نیست. برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار مناسب، اقدام به باز کردن این در کنید. وقتی که این درب را باز کردید با چند بخش رو به رو می شوید؛ قسمت ثابت سیم جمع کن، قسمت متحرک سیم جمع کن و در نهایت ترمز سیم جمع کن. این بخش ها در بین جاروبرقی ها تفاوت هایی دارد اما به طور کلی در تمام دستگاه ها این بخش ها به چشم می خورند.

تعمیر فنر سیم جمع کن جاروبرقی

به صورت کلی در بحث تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ سیم جارو برقی باید دو قسمت داشته باشد و در دو طرف ریل یا قرقره ادامه پیدا کند. سیم ها و محل اطراف آن را به خوبی تمیز کنید تا بتوانید شرایط را بهتر مشاهده کنید. معمولا سیم جمع کن های جارو برقی یک فیوز شیشه ای ۸ آمپری و ۲۵۰ ولتی دارند که وظیفه تغذیه برد کنترل را انجام می دهند. این سیم فیوز شیشه ای را از سیم جمع کن، به آرامی جدا کرده و سپس سیم جمع کن را از محل خود خارج کنید.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ

در این قسمت دو سیم روشن و تیره را می بینید و دو پیچ آن ها را به بدنه جارو برقی متصل کرده اند. سیم ها را باز کنید و سیم جدید خریداری شده را به جای آن قرار دهید. نکته مهم در تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ناسیونال این است که سیم روشن را به جای سیم روشن و سیم تیره را به جای سیم تیره باید قرار داد و در غیر این صورت با مشکل عملکردی جاروبرقی مواجه خواهید شد.

مشکل سیم جمع کن جارو برقی

آموزش تعمیر جاروبرقی پارس خزر

در ادامه تعمیر انواع مختلف سیم جمع کن های جارو برقی، سیم قبلی فیوز برقی را باید به برق و سیم ها را به قرقره متصل کرد. حالا قرقره را به جای خود برگردانید و ترمز سیم جمع کن تنظیم کنید؛ حالا با متصل کردن جارو برقی به جریان برق، سیم جمع کن باید بدون مشکل عمل کرده و سیم را به داخل خود بکشد.

آموزش تعمیر جاروبرقی پارس خزر

نکته مهم این است که گاهی مشکل سیم جمع کن های جارو برقی به فیوز شیشه ای بر می گردد. ممکن است هیچ اختلالی در قرقره یا رول وجود نداشته باشد و شکستگی سیم جمع کن مشکل شما نباشد. در این حالت باید فیوز شیشه ای یا موتور دستگاه را بررسی کرد و از سالم بودن آن ها مطمئن شد.

سیم جمع کن جارو برقی

نکته: توصیه می شود برای تعمیر اختلال بخش سیم جمع کن جارو برقی ها از افراد حرفه ای کمک بگیرید. تعمیرات فنی مشابه این آموزش کمی سخت هستند و نباید بدون دانش فنی اقدام به آن ها کرد.

مشکل جارو برقی

آموزش ویدیویی تعمیر سیم جمع کن جارو برقی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره جاروبرقی صحبت کردیم و آموزش تصویری تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. محمد سجاد گفت:
    0

    ممنون بابت مقاله مفیدتون

  2. حمای گفت:
    0

    این که دیگه یه بچه هم انجام میده. نحوه جمع کردن فنر و سیم جمع کن رو بذارید.

  3. جمیدی گفت:
    0

    نحوه بازکردن وهیچ هابایدبازشوندمشخص کنید تمام جاروهایامعروف های آن

تبلیغات متنی