Best ways to treat and prevent razor burn

آموزش جلوگیری از خارش ، سوزش و جوش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت

۰
آموزش جلوگیری از خارش ، سوزش و جوش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت
امتیاز دهی به نوشته

تراشیدن ریش یا موهای زائد با تیغ ژیلت یکی از سریع ترین و موثرترین روش های از بین بردن این نوع موها محسوب می شود. هرچند اصلاح با تیغ ژیلت معایب خاص خود را هم دارد و یکی از آن ها، سوزش و خارش بعد از اصلاح می باشد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به روش های جلوگیری از خارش، سوزش و جوش بعد از اصلاح با تیغ  بیاندازیم و چند روش ساده برای حل آن ارائه کنیم.

با خارش و حساسیت بعد از تیغ زدن چه کنیم؟

Best Ways to Treat and Prevent Razor Burn

سوزش و خارش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت، می تواند باعث ناراحتی و گاهی درد در افراد شود. بعد از این که روش صحیح اصلاح صورت و البته حل مشکل جوش صورت آقایان را یاد گرفتید، این مطلب را دنبال کنید تا روش های ساده رهایی از خارش و حساسیت بعد از تیغ زدن را به شما نشان دهیم.

سوزش ناشی از اصلاح چیست؟

حساسیت و خارش بعد از اصلاح با تیغ می تواند در تمام نقاط بدن رخ دهد و محدود به صورت نمی شود. موهای زائد زیر بغل و ناحیه تناسلی و به طور کلی هر ناحیه ای که با تیغ اصلاح شود می تواند این حالت را تجربه کند. علائم متعددی پس از اصلاح وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • خارش
  • قرمزی
  • جوش
  • تورم
  • درد
  • حس سوزش
  • برآمدگی های کوچک قرمز

موی زیرپوستی

البته جوش های پوستی و موهای زیرپوستی را باید از موارد بالا که متعاقب اصلاح با ژیلت به وجود می آیند مجزا کرد. توجه داشته باشید که در صورت بروز و تداوم جوش یا هر کدام از موارد بالا، بهتر است با پزشک مشورت کنید و او در صورت نیاز به شما آزمایش های بیشتر را تجویز خواهد کرد.

درمان خارش بعد از ژیلت

به طور کلی برای درمان جوش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت یا بروز هر کدام از علائم بالا، می توان از روش های ساده اما کاربردی استفاده کرد. این عوارض معمولا خود بهبود شونده هستند و نیاز به کنترل و درمان ندارند، اما با کمک چند روش ساده می توان بهبود آن را تسهیل و تسریع کرد. در ادامه چند روش ساده را برای رفع جوش بعد از ژیلت به شما نشان می دهیم و روی برخی از آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

درمان خارش بعد از ژیلت

خنک کردن محل اصلاح

به طور کلی خنک کردن موضع می تواند به کاهش علائمی مانند خارش بعد از تیغ زدن ناحیه تناسلی کمک کند. البته باید گفت که به طور کلی با رها کردن و دست نزدن به ناحیه می توان از علائم بعدی جلوگیری کرد، اما استفاده از کمپرس های سرد و خنک کننده هم مفید می باشد.

خنک کردن محل اصلاح

کافی است یک پارچه تمیز را زیر آب سرد برده و سپس آن را در محل اصلاح قرار دهید. این کار را حدود ۲۰ دقیقه ادامه دهید و تا هنگامی که پوست شما به آن نیاز داشت، آن را تکرار کنید.

مواد گیاهی برای رفع سوزش و جوش بعد از تیغ

این روش خانگی هم می تواند در رفع جوش بعد از تیغ زدن به شما کمک کند. موادی که در فهرست زیر آورده شده اند با کاهش التهاب و قرمزی پوست، روند بهبود را تسریع می کنند:

  • سرکه سیب
  • چای سیاه سرد
  • چند قطره روغن درخت چای
  • عصاره نارون کوهی

استفاده از مواد گیاهی برای رفع سوزش پوست

گزینه های بالا را می توان به صورت مستقیم به صورت یا باقی نواحی بدن اعمال کرد یا آن ها را به کمپرس های سرد یا پارچه های سرد افزود. البته بهتر است در مصرف این مواد احتیاط کنید و پیش از اعمال آن به نواحی حساس تر مثل نواحی تناسلی آن ها را تست کنید.

روغن های گیاهی برای درمان خارش پس از اصلاح

برای رفع خارش بعد از تیغ زدن ناحیه تناسلی و دیگر نواحی بدن می توان از چند روغن گیاهی استفاده کرد. این روغن ها می توانند پوست را نرم کنند و رطوبت آن را بالا ببرند؛ این موضوع می تواند حس خارش، درد و سوزش ناحیه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. برخی از روغن های گیاهی شامل گزینه های زیر می شوند:

  • روغن آووکادو
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • روغن بادام

روغن های گیاهی برای درمان خارش پس از اصلاح

به جز این روغن ها می توان از افتر شیوها، لوسیون های بدون بو و کرم های مرطوب کننده هم استفاده کرد. باز هم توصیه می شود برای استفاده از این مواد در نواحی تناسلی، ابتدا کمی از آن را در نقطه ای دیگر تست کنید.

حمام با آرد جو دو سر برای درمان جوش بعد از ژیلت

از آرد جو دو سر برای رفع مشکلات مختلف پوستی، مخصوصا اختلالات التهابی استفاده می شود. طبق برخی مطالعات و تحقیقات، آرد جوی دو سر حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند به عنوان یک محلول خانگی برای رفع سوزش بعد از اصلاح به کار رود. می توان وان حمام را با نسبت مطلوب از آرد جو ترکیب کرد و به مدت چند دقیقه در آن قرار گرفت. این روش برای جوش های بعد از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی زنان کاربرد بالایی دارد و در بخش های پایینی بدن بهتر نتیجه می دهد.

حمام با آرد جو دو سر برای درمان جوش بعد از ژیلت

جوش شیرین برای رفع سوزش ژیلت

جوش شیرین هم در کاهش سوزش و قرمزی پس از اصلاح با تیغ مفید واقع شده است. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از یک پارچه بر روی صورت خود قرار دهید. هنگامی که پارچه کاملا خشک شد، آن را از روی پوست بردارید و صورت را به طور کامل بشویید. کار را روزانه دو بار تکرار کنید تا مشکل به طور کامل حل شود.

سوزش ناشی از اصلاح

نکته: استفاده از آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت بعد از اصلاح لازم و ضروری است و با مراجعه به پزشک می توان از آن ها کمک گرفت.

پیشگیری از سوزش بعد از اصلاح با تیغ

به طور کلی نمی توان از سوزش بعد از اصلاح جلوگیری کرد و با انجام بهترین نوع اصلاح هم باز دچار این مسئله خواهید شد. اما با دانستن تکنیک ها و استفاده از ابزار مناسب اصلاح، می توان شرایط را به حداقل رساند و سوزش کمتری را تجربه کرد. این نکات را رعایت کنید تا قرمزی و تورم بعد از اصلاح با تیغ را به حداقل برسانید:

  • برای بعد از حمام و شستشوی موها اقدام به اصلاح کنید تا موها در نرم ترین حالت خود باشند.
  • همیشه هنگام اصلاح از یک نرم کننده مثل کرم، ژل یا روغن استفاده کنید.
  • در جهت مناسب اقدام به اصلاح پوست کنید تا موهای زیرپوستی در بدن شما ایجاد نشوند.
  • گاهی اوقات التهاب به خاطر کثیف بودن دست ها ایجاد می شود و می توانید از براش های خاص برای استفاده از ژل یا روغن اصلاح کمک بگیرید.
  • از تیغ با کیفیت، تمیز و البته تیز برای اصلاح استفاده کنید.
  • با سرعت و شدت زیاد اقدام به اصلاح با تیغ نکنید.
  • بعد از اصلاح حتما ابزار و وسایل اصلاح را به طور کامل تمیز کنید تا خطر عفونت های بعدی به حداقل برسد.

پیشگیری از سوزش بعد از اصلاح با تیغ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره روش های مفید درمان سوزش بعد از اصلاح با تیغ و ژیلت با هم صحبت کردیم و چند روش ساده را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی