How to Remove Burn Stains on a Glass-Top Electric Stove

آموزش از بین بردن سوختگی گاز استیل و شیشه ای با جوش شیرین و روش های دیگر

۰
آموزش از بین بردن سوختگی گاز استیل و شیشه ای با جوش شیرین و روش های دیگر
نمره 3.4 از 5 رای

سوختگی گاز استیل و شیشه ای باعث تغییر رنگ ناخوشایند این وسایل مهم آشپزخانه ها می شود. این سوختگی ها را باید پاک کرد زیرا باقی ماندن آن ها می تواند تغییرات بعدی مخرب را به همراه داشته باشد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به آموزش از بین بردن سوختگی گاز استیل و شیشه ای بیاندازیم و کمی درباره این موضوع با هم صحبت کنیم.

آموزش تمیز کردن سوختگی چدن گاز با روش های خانگی

How to Remove Burn Stains on a Glass-Top Electric Stove

همانطور که گفته شد گاهی اوقات سوختگی های مختلف روی اجاق گاز، خطرات بیشتری را متوجه این وسیله می کند. پاک کردن این سوختگی ها می تواند ظاهر آن را زیباتر کند و عمر بیشتری به آن ببخشد. بنابراین، پس از بررسی بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر امروز می خواهیم نحوه تمیز کردن سوختگی چدن گاز با روش های خانگی را در این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد.

از بین بردن سوختگی گاز استیل و شیشه ای

به طور کلی برای از بین بردن سوختگی گاز شیشه ای و استیل، ابتدا باید به گاز اجازه داد تا کاملا خنک شود. هرگز نباید بلافاصله بعد از سوختگی اقدام به تمیز کردن گاز کرد و سرد شدن کامل آن مورد نیاز خواهد بود. سپس با استفاده از سر کند یک چاقو یا وسایل مشابه، اقدام به تراشیدن سوختگی یا رنگ روی گاز کنید. توجه داشته باشید که کار را باید به آرامی انجام دهید و فشار و تیزی زیاد می تواند به رنگ اصلی بدنه گاز آسیب بزند.

از بین بردن سوختگی گاز

اگر نتوانستید با کمک چاقو، سوختگی یا رنگ مورد نظر را حذف کنید، از سرکه کمک بگیرید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی محل مورد نظر بریزید. سرکه به تمیز کردن سوختگی گاز استیل کمک می کند و نتیجه بهتری را به شما می دهد. حالا به مرحله بعدی پاک کردن سوختگی گاز می رسیم و باید از جوش شیرین استفاده کنیم.

تمیز کردن استیل سوخته

تمیز کردن چدن روی گاز با جوش شیرین

در این قسمت پاک کردن سوختگی گاز به استفاده از جوش شیرین می رسیم و به کمی جوش شیرین نیاز داریم. ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه متوسط بریزید و به آرامی به آن آب اضافه کنید. محلول به دست آمده را تا جایی هم بزنید که به یک خمیر نسبتا غلیظ برسید. توجه کنید که خمیر شما نباید رقیق باشد و در صورتی که خمیر رقیقی به دست آورید، نتیجه خوبی نخواهید داشت.

تمیز کردن چدن روی گاز با جوش شیرین

حالا خمیر به دست آمده را به منطقه سوخته بزنید و آن را به آرامی ماساژ دهید. مالیدن خمیر جوش شیرین را آنقدر ادامه دهید تا کل ناحیه سوخته را در بر بگیرید و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بدون حرکت رها کنید. در صورتی که آلودگی یا سوختگی گاز شما بیشتر از حد عادی بود، می توانید زمان بیشتری را صرف این قسمت کنید. در هر صورت بعد از صرف این زمان یا حتی بیشتر از آن، باید از یک اسفنج استفاده کنید.

تمیز کردن گاز استیل سوخته

در این قسمت از تمیز کردن گاز استیل سوخته، بدون استفاده از آب و با کمک اسفنج، ناحیه را پاک کنید. در این مرحله و با پاک کردن اسفنج باید به نتیجه مثبت نهایی رسیده باشید و سوختگی از بین رفته باشد. اما اگر سوختگی گاز شما باقی مانده بود، دوباره از خمیر جوش شیرین کمک بگیرید. اگر باز هم سوختگی از بین نرفته بود، دو یا سه قطره آب لیمو ترش را به خمیر اضافه کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید و همه چیز را دوباره تکرار کنید.

سوختگی گاز

در نهایت برای پاک کردن خمیر جوش شیرین از روی گاز، از یک پارچه یا کهنه عادی استفاده کنید. پارچه به سادگی همه چیز را تمیز می کند اما اگر باز هم در تمیز کردن مشکل داشتید، از پاک کننده های تجاری استفاده کنید. توجه کنید که از مخلوط کردن پاک کننده های تجاری با جوش شیرین نباید کمک گرفت و این مسئله شاید اتفاقات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

شستن چدن گاز با لوله بازکن

یک روش دیگر برای پاک کردن و تمیز کردن لکه های روی اجاق گاز، مثل پلاستیک ذوب شده استفاده از لوله بازکن است. برای تمیز کردن اجاق گاز لعابی می توان از لوله باز کن های معمولی استفاده کرد. روش کار هم بسیار ساده است باید لوله بازکن را روی چدن ها یا لکه های قسمت های دیگر گاز بریزید. توجه داشته باشید که گاز باید کاملا خشک باشد و لوله باز کن را در حالت خیس بر روی گاز یا چدن های آن نریزید.

شستن چدن گاز با لوله بازکن

بعد از ریختن لوله باز کن بر روی گاز، با استفاده از دستکش اقدام به پخش کردن لوله باز کن کنید. ۱۵ دقیقه زمان دهید و سپس با کمک یک اسفنج آن را پاک کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید از آب داغ استفاده کنید و شستشو با اسفنج را با کمک آب داغ و به آرامی انجام دهید. توجه داشته باشید که چدن های گاز را در صورت امکان می توان از گاز جدا کرد و در محلول آب و پاک کننده های دیگر قرار داد.

گاز تمیز

نکته: پاک کننده ها و تمیزکننده های اختصاصی تجاری برای پاک کردن سوختگی گاز و آلودگی های مربوط به آن وجود دارند و می توانید آن ها را از بازار خریداری کنید. توصیه می کنیم در تمام مراحل پاک کردن گاز از دستکش استفاده کنید تا به پوست آسیب کمتری وارد شود.

آموزش ویدیوی ازبین بردن سوختگی گاز آشپزخانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس سعی کردیم نگاهی به آلودگی و سوختگی گاز بیاندازیم و چند روش ساده برای حل مشکل را به شما نشان دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید و نظرات خود را بیان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی