How to Roll Up Shirt Sleeves

آموزش تصویری مدل های تا زدن آستین پیراهن مردانه ، تی شرت و پلیور

۰
آموزش تصویری مدل های تا زدن آستین پیراهن مردانه ، تی شرت و پلیور
نمره 2.7 از 3 رای

این روزها با گرم تر شدن هوا بیشتر آقایان تمایل به تا زدن آستین های پیراهن خود را دارند. مدل های تا زدن آستین پیراهن متنوع است که بسته به نوع تی شرت یا لباسی که بر تن دارید می تواند متفاوت باشد.

معرفی بهترین روش های تا زدن پیراهن آستین بلند اسپرت و رسمی

How to Roll Up Shirt Sleeves

برخی از آقایان تمایل دارند با تا زدن پیراهن آستین بلند خود کمی آن را از حالت رسمی درآورده و شکلی اسپرت به استایل خود بدهند. بنابراین دکمه های سر آستین را باز کرده و به کمک تا زدن، آستین لباس را از ناحیه مچ و آرنج خود دور می کنند. شما باید روش تا زدن استین پیراهن خود را در شرایط مختلف بدانید و بر اساس آن بسنجید که از کدام روش باید استفاده کرد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش تا زدن پیراهن آستین بلند اسپرت و رسمی به همراه روش های جالب تا زدن استین تی شرت و پلیور را با شما در میان بگذاریم.

روش اول: مدل تا زدن کلاسیک پیراهن استین بلند

۱- در اولین قدم از آموزش تا زدن استین پیراهن باید دکمه های سر آستین را باز کنید. بسته به پیراهن یا بلوزی که بر تن دارید، ممکن است آستین های شما دارای یک یا چند دکمه باشد. تمامی دکمه ها را باز کنید.

باز کردن دکمه ها

۲- مطابق آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، آستین را از قسمت برشی که مچ آستین را جدا کرده است یک تا بزنید.

 تا زدن سر آستین

نکته: این روش تا زدن آستین پیراهن، برای مرتب کردن سر آستین شما موثر است و در پایان باید تنها یک سوم از دستان شما را نشان دهد.

۳- یک تای دیگر روی مچ آستین بزنید و مراقب باشید آستین چروک یا برآمدگی نداشته باشد.

روش تا زدن آستین پیراهن

۴- تا زدن را تا زمانی که آستین به نیمه یا بالای آرنج برسد ادامه دهید.

تا زدن تا آرنج

تا حد امکان آستین را تا بالای آرنج تا نزنید؛ چراکه ضخامتش زیاد شده و زیبایی اش را از دست می دهد. اما در صورتیکه مشغول به کار هستید همچون کار لوله کشی یا … طبیعتا هر چقدر آستین های پیراهن بالاتر باشد، در حین کار احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

۵- تعداد تا زدن مناسب برای روش کلاسیک، ۳ بار تا زدن است. بنابراین آستین دیگر را به همین شیوه تا بزنید و اطمینان حاصل کنید که هر دو آستین با هم متقارن هستند. در زیر عکس تا زدن آستین پیراهن مردانه به روش کلاسیک را مشاهده می کنید.

عکس تا زدن آستین پیراهن مردانه

روش دوم: مدل نمایان ساختن سر آستین

۱- در این مرحله از انواع تا زدن آستین پیراهن همانند روش قبل، ابتدا تمام دکمه های سر آستین را باز می کنید.

انواع تا زدن آستین پیراهن

۲- همانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، سر آستین را تا ۵/۲ سانتی متر بالای آرنج تا می زنید. لازم نیست این اندازه را به طور دقیق رعایت کنید؛ بلکه هدف تا زدن استین ها تا بالای آرنج است.

 تا زدن تا بالای ارنج

۳- سپس از قسمت پایین یک تای دیگر بزنید. هنگام تا زدن، مچ آستین نباید کاملا پوشانده شود و سعی کنید کمی از مچ آستین مشخص باشد. چراکه هدف از این مدل تا زدن، نمایان ساختن سر آستین ها است.

نمایان ساختن سر آستین

۴- تمام مراحل بالا را برای آستین دیگر تکرار کنید. فقط باید مراقب باشید که هر دو آستین کاملا متقارن باشند.

تقارن دو آستین

روش سوم: تا زدن آستین تی شرت

۱- برخی از تی شرت ها دارای لبه ضخیم در سر آستین خود هستند. در صورت داشتن این لبه ضخیم می توانید از همان قسمت شروع به تا زدن کنید. اما در صورتیکه تی شرت شما دارای این قسمت ضخیم نیست، می توانید ۵/۲ سانتی متر سر آستین را به کمک تا زدن بالا ببرید.

تا زدن آستین تی شرت

۲- در صورت تمایل می توانید تا زدن آستین تی شرت را ادامه دهید. بسته به اینکه طول آستین های تی شرت شما چقدر است و شما با چه هدفی تا زدن استین ها را انجام می دهید، می توانید تا زدن را تا زیر شانه ادامه دهید.

ادامه تا زدن

۳- برای اینکه از افتادن آستین های تی شرت خود اطمینان حاصل کنید می توانید از یک سنجاق به منظور فیکس کردن آن استفاده نمایید.

 سنجاق کردن آستین

۴- در صورت دسترس نداشتن به سنجاق می توانید از یک نوار پلاستیکی استفاده نمایید. به این صورت که همانند تصویر زیر، نوار پلاستیکی را به دور آستین تی شرت خود بیندازید و یک یا چند تا بزنید. این کار موجب می شود که آستین های شما تا مدت زمان طولانی تا خورده و مرتب سر جای خود قرار بگیرند.

نوار پلاستیکی

۵- همین کار را برای آستین دیگر نیز تکرار کنید. فقط باید مراقب باشید که هر دو آستین کاملا متقارن باشند.

روش چهارم: تا زدن استین ژاکت

۱- یکی دیگر از روش های تا زدن آستین پلیور، استفاده از کش مو یا نوار پلاستیکی محکم است. این روش بسیار ساده است و تنها باید این نوار را روی آرنج یا بازوی خود قرار دهید.

تا زدن آستین ژاکت

۲- کش یا نوار پلاستیکی را روی آستین خود به دور بازو قرار دهید. نگران نباشید. آستین شما به راحتی این نوار را پنهان خواهد کرد.

 انداختن کش به دور بازو

۳- سپس از سر آستین یک تای بزرگ به سمت بالا (نوار پلاستیکی) بزنید.

 تا زدن به سمت بالا

۴- تا زدن را تا جایی که تمایل دارید ادامه دهید. در صورتیکه ژاکت شما بسیار ضخیم و بزرگ است از تا زدن بیش از اندازه بپرهیزید! چراکه تا زدن آستین این مدل ژاکت های ضخیم تا بالای بازو، ظاهری نا مرتب و زشت را به استایل شما خواهد داد.

 تا زدن تا آرنج

۵- مراحل بالا را برای آستین دیگر ژاکت خود تکرار نمایید. فقط باید مراقب باشید که هر دو آستین کاملا متقارن باشند و تعداد تا زدن ها با هم برابر باشد.

دو آستین کاملا متقارن

آموزش ویدیویی روش تا زدن استین پیراهن مردانه

توصیه می کنیم در پایان این مطلب نگاهی به راهنمای کامل انتخاب کت و شلوار مردانه برای افراد سبزه و انواع آن برای هیکل مردانه بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی داشتیم آموزش تصویری نحوه تا زدن آستین پیراهن مردانه مجلسی و اسپرت را طی ۴ روش با شما در میان بگذاریم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی