What to do During Pregnancy to have a Beautiful Baby

باید های غذایی در دوران بارداری برای زیبایی جنین

۰
باید های غذایی در دوران بارداری برای زیبایی جنین
نمره 5 از 1 رای

یکی از پرسش های مهم مادران باردار این است که در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزند زیبا داشته باشیم؟ قطعا رعایت نکات تغذیه ای برای داشتن نوزادی زیبا تاثیر زیادی بر رشد فیزیکی و زیبایی جنین خواهد داشت.

 چه چیزی بخورم نوزادی زیبا داشته باشم؟ معرفی مواد غذایی که باعث زیبایی جنین میشود

What to do During Pregnancy to have a Beautiful Baby

از جمله مهم ترین خوراکی هایی که باعث زیبایی جنین می شود مصرف انواع میوه ها، ویتامین و پروتئین ها هستند. بنابراین بعد از روش های حفظ زیبایی مادر در دوران بارداری، امروز در آی آر میکس قصد داریم میوه هایی که باعث زیبایی جنین می شود و مفیدترین غذاها در دوران بارداری را به همراه فواید انجام برخی از کارها در این بازه زمانی مهم را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

۱- اسید فولیک

پزشکان مصرف اسید فولیک در دوران بارداری و حداقل یک ماه پیش از بارداری را ضروری می ‌دانند. چراکه وجود اسید فولیک کافی در بدن مادر باردار برای تشکیل سلول های مغز کودک درون رحم او بسیار مهم است. بدن در دوران بارداری به دو برابر فولیک اسید بیشتر از حالت عادی نیاز دارد تا بتواند از رشد و تکامل کودک نیز پشتیبانی کند. به همین دلیل است که پزشکان به مصرف این مکمل تا حد زیادی اصرار دارند.

اسید فولیک

مصرف منظم این مکمل غذایی، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست و مو جنین خواهد داشت. همچنین شما می توانید این ماده را در غذاهای غنی از حبوبات و غلات، اسفناج، عدس و ماکارونی پیدا کنید. در ادامه به چند مورد از بهترین غذا ها در دوران بارداری نیز اشاره خواهیم کرد.

۲- پیاده روی

انجام ورزش های سبک زیر نظر پزشک و پیاده روی به صورت منظم، بدن مادر باردار را کاملا آماده نموده، موجب کاهش استرس و سلامت قلب و عروق را افزایش خواهد داد. همچنین پیاده روی باعث ایجاد تناسب اندام در دوران بارداری می شود. با پیاده روی در دوران بارداری می توان از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری کرد؛ زیرا دیابت با افزایش وزن زنان باردار رابطه مستقیمی دارد.

پیاده روی

۳- ترکیب شیر و زعفران

در زمان قدیم مادران باردار را از خوردن زعفران منع می کردند. اما امروزه بر این باورند که عطر و طعم زعفران بر آرامش روحی و زیبایی جنین تاثیر بسیار زیادی دارد. شیر زعفران می تواند جنین را زیبا کند اما میزان مصرف آن باید بسیار کم و با مشورت پزشک صورت گیرد. همچنین در برخی منابع گفته شده که مصرف زعفران انقباضات رحم را افزایش داده و موجب سقط جنین می شود. بنابراین تاکید می کنیم که مصرف آن را حتی به میزان کم زیر نظر پزشک انجام دهید.

۴- آجیل ها برای زیبایی جنین ضروری هستند

از جمله خوردنی هایی که باعث زیبایی جنین می شود، آجیل ها هستند. آجیل ها منابع غنی از ویتامین B و E ، مواد معدنی ضروری مانند فسفر، پتاسیم، روی، سلنیوم و مس هستند. ویتامین E برای محافظت از پوست زن باردار نیز بسیار حائز اهمیت است و موجب می  شود پوست از مشکلاتی همچون خشکی یا ترک ‌های پوستی دوران بارداری در امان بماند.

آجیل ها ضروری هستند

انواع آجیل ها مانند بادام زمینی، بادام، گردو، پسته و … سرشار از چربی مفید بوده و منابع بسیار خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها برای بدن زنان باردار و جنین داخل رحم می باشند.

میوه هایی که باعث زیبایی جنین می شود

چه میوه هایی باعث زیبایی جنین میشوند؟ به طور کلی با مصرف برخی میوه ها می توان زیبایی جنین را بالا برد و اغلب این میوه ها را می توان در لیست زیر خلاصه کرد.

۱- پرتقال

به طور کلی میوه ‌های خانواده‌ مرکبات دارای ویتامین C بسیار بالایی هستند. آنتی‌ اکسیدان و ویتامین C موجود در مرکبات می ‌تواند استقامت بدنی زنان باردار را افزایش داده و سلامت جسمی مادر و جنین را به خوبی حفظ کند.

 پرتقال

همچنین علاوه بر اینکه بر زیبایی جنین تاثیر گذار هستند، تهوع را از بین برده و بر مشکل کمبود مایعات بدن نیز غلبه می کنند. چراکه از دست دادن آب بدن در زنان باردار که تهوع و استفراغ شدید در سه ماهه‌ اول دارند بسیار شایع است.

۲- بادام یکی از مفیدترین غذاها در دوران بارداری

بادام درختی هم برای مادر و هم برای جنین فواید بسیاری دارد؛ زیرا حاوی پروتئین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم و فیبر است. مصرف بادام در خانم های حامله تا حد زیادی می تواند برای جلوگیری و درمان یبوست بارداری مؤثر باشد. همچنین پروتئین موجود در بادام برای رشد کودک مفید است در حالیکه کلسیم و منیزیم برای توسعه استخوان امری ضروری است.

بادام

۳- انگور یا آب انگور یکی از باید های غذایی در دوران بارداری

انگور یا آب انگور حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که باعث می شود پوست کودک شما زیبا و شفاف شود همچنین یکی از باید های غذایی در دوران بارداری است. همچنین از مشکلات مختلف مانند سرماخوردگی، درد دندان، گرفتگی، تورم و یبوست در مادران جلوگیری می کند.

انگور یا آب انگور

۴- نارگیل

مزایای استفاده از آب نارگیل تازه در دوران بارداری زنان بی شمار است. وجود آب نارگیل تازه در بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم باعث دفع سموم و پاکسازی دستگاه ادراری می شود.

نارگیل

فیبر بالای موجود در آب نارگیل موجب تقویت سیستم گوارشی در بدن این مادران شده و هضم غذا را برای آن ها راحت می کند. همچنین آب نارگیل بدون چربی و کم کالری است و یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در دوران بارداری میباشد. بنابراین باعث می شود مادر باردار وزن و سلامت خود را حفظ کرده و جنین داخل رحمش نیز رشد مناسبی داشته باشد.

۵- رازیانه

مصرف رازیانه که به آن بادیان هم گفته می شود در دوران بارداری و توسط مادر باردار سبب زیبا شدن چشم فرزند خواهد شد. رازیانه علاوه بر زیبا شدن چشم، در تقویت چشم نیز نقش دارد.

دانه های رازیانه

در مصرف رازیانه زیاده روی نکنید چرا که در برخی موارد موجب سقط جنین شده است. بنابراین حتما با مشورت پزشک و به مقدار کم از این ماده استفاده نمایید.

۶- تخم مرغ

متخصصان تغذیه تخم مرغ را برای زنان باردار توصیه می کنند زیرا یکی از غذاهایی که باعث زیبایی جنین میشود. اما هشدار می دهند که نباید از تخم مرغ خام و نیمه پخته استفاده شود زیرا خطر ابتلا به سالمونلا را افزایش می دهد. این ماده مغذی حاوی چربی های مفید، مواد معدنی، پروتئین، ویتامین A و D است که مصرف آن برای همه زنان باردار ضروری می باشد.

۷- سیب برای زیبایی جنین

خوردن روزانه ۳ عدد سیب در زیبایی جنین شما بی تاثیر نیست. به خصوص خوردن سیب قرمز در ماه هشتم بارداری توصیه شده است. خوردن میوه ها با پوست به دلیل مواد آلی و معدنی موجود در آن به بانوان باردار توصیه می شود؛ اما به شرطی که میوه به خوبی شسته و ضد عفونی شده باشد.

سیب برای زیبایی جنین

۸- انار

انار غنی از ویتامین C می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است همچنین یکی از میوه هایی است که باعث زیبایی جنین میشود. بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست می شود. همچنین در یکی از مطالعات نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

۹- گلابی

گلابی منبع بسیار خوبی از فیبر است که با یبوست در دوران بارداری مبارزه می کند. این میوه کم کالری فاقد چربی، غنی از آهن و سدیم است و فیبر موجود در آن باعث تعادل وزن در زنان باردار می شود. همچنین گلابی می تواند باعث تسکین استفراغ یا حالت تهوع در دوران بارداری گردد.

نکته: شستشو و ضد عفونی کردن میوه ها به خصوص در دوران بارداری برای جلوگیری از مسمومیت مادر و جنین بسیار مهم است و هرگز نباید آن را نادیده گرفت.

۱۰- غذاهای حاوی آهن

چه چیزی بخورم نوزادی زیبا داشته باشم؟ غذاهای حاوی مقدار مشخصی از آهن باید در دوران بارداری مصرف شوند، سطح بالای آهن برای انتقال مناسب اکسیژن به سراسر بدن و افزایش کارایی سیستم ایمنی بسیار ضروری است. بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن، پروتئین، ویتامین، اسید فولیک و امگا ۳ برای مادر بسیار حائز اهمیت می باشد.

غذاهای حاوی آهن

ما در مطالب پیشین خوراکیهای مفید برای درمان کم خونی و بهترین غذا برای کم خونی در بارداری را معرفی کردیم در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی داشتیم باید های غذایی در دوران بارداری را به صورت مختصر و مفید با شما مادران عزیز در میان بگذاریم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی