DIY Balloon Powered Wooden Toy Boat

آموزش تصویری ساخت کاردستی کشتی چوبی ساده و دکوری

۰
آموزش تصویری ساخت کاردستی کشتی چوبی ساده و دکوری
نمره 3.3 از 3 رای

وسایل دکوری به خانه روح و جلا می دهند و هنگامی که توسط ما ساخته می شوند زیبایی دو چندانی را به ارمان می آورند. بنابراین ما امروز در آی آر میکس شما را با آموزش تصویری ساخت کاردستی کشتی چوبی ساده و دکوری آشنا می کنیم.

نحوه ساخت کاردستی کشتی چوبی دکوری برای کودکان

DIY Balloon Powered Wooden Toy Boat

کشتی چوبی یک دکوری و وسیله بسیار رمانتیک و دوست داشتنی است. یادآور خطرات و سفرهای بسیار و برآمده از دل داستان های جزیره گنج و نهنگ سفید. داشتن یک کشتی واقعی شاید کار سختی باشد اما با کمی تمرکز و دقت نظر با وسایلی که به راحتی در هرجایی یافت می شوند می توان نحوه ساخت کشتی چوبی دکوری بسیار زیبا که با کمک نیروی باد حرکت می کند رایاد گرفت. ساخت کاردستی و وسایل بازی و دکوری برای تقویت قوای ارادی و تمرکز و دقت انسان بسیار مفید است خصوصا اگر این وسیله متحرک باشد لذت کار دو چندان می گردد.

مواد لازم

۱-چوب افرا با ضخامت ۳ سانتی متر و ترمو وود(چوب پخته)افرا با ضخامت ۱ سانتی متر

۲-پین چوبی با قطر ۳/۴اینچ

۳-لوله مسی ۱/۴

۴-گیره چوبی یا میخ چوبی

۵-چسب چوب

۶- روغن جلای چوب

۷-اره مویی

۸-سیلر چوب

۹-بادکنک

پیش از این نیز در آی آر میکس در مورد آموزش ساده ساخت کاردستی ماشین با آرمیچر در خانه مطالبی را برای شما منتشر کرده بودیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. در ادامه شما را با طریقه ساخت کشتی چوبی آشنا می کنیم.

مراحل آموزش ساخت کشتی با چوب

گام اول :  در مرحله اول از مراحل ساخت کشتی چوبی ما باید دو لایه از چوب را به هم  بچسبانیم ، برای این کار چوب ضخیم ۲ سانتی متری افرا را به ترمو وود (چوب پخته) ۱ سانتی متری افرا با کمک چسب چوب می چسبانیم. سپس صبر می کنیم تا خشک شود. در مرحله بعدی شکل الگوی از پیش آماده شده خود یا همان طرح ساخت کشتی چوبی  را مطابق تصویر بر روی چوب قرار داده و  برش می دهیم تا شکل یک قایق بدست بیاید. برای اینکار می توانیم از اره نواری و یا اره مویی استفاده کنیم.

ساخت و طراحی کشتی

گام دوم :  در این قسمت همانند تصویر یک قطعه از افرای خشک شده یا همان ترمو وود افرا را برداشته و به شکل یک کابین کوچک برش می دهیم.سپس مکانی که کابین کشتی باید قرار گیرد را با چسب به بدنه کشتی می چسبانیم.اندازه ها در مرحله یک و دو بستگی به هدف نهایی شما دارد و در نهایت با دو قظعه چوب ۱۰ * ۱۰ و یک قطعه ۵ * ۳ می توان ساخت کشتی چوبی کوچک  را به سر انجام رساند اما برای کشتی های بزرگتر به مواد بیشتری نیاز داریم

کشتی چوبی

گام سوم :  در این مرحله از مراحل ساخت کشتی چوبی ما نیاز به یک سوراخ برای انتقال هوای فشرده داریم که قایق از طریق آن حرکت کند. یک پین ۵/۸ اینچی (پنج ، هشتم) به کمک یک دریل باید با قطر ۱/۴ اینچ(یک چهارم) سوراخ شود و خود قایق نیز برای پذیرش این پین چوبی باید دارای سوراخی به قطر ۵/۸ اینچ در قسمت کابین خود باشد.

سپس از قسمت عقب کشتی یک سوراخ به قطر ۱/۴ اینچ ایجاد کنید که به سوراخ ۵/۸ اینچی برسد و سپس برا ی زیبایی بیشتر می توانید یک گیره را به قسمت جلوی قایق متصل کنید.چناچه دوست دارید می توانید از یک لوله مسی برای نازل استفاده کنید.

گام چهارم :  قطعات را به هم متصل کنید این کار را به صورتی انجام دهید که لوله دودکش یا همان پین ۵/۸ و پین عقب ۱/۴ اینچی راه یکدیگر را مسدود نکنند.در این مرحله ساخت مدل کشتی چوبی به اتمام رسیده است اما یکسری از کارهای تکمیلی باقی مانده است.

کشتی چوبی

گام پنجم :  ابتدا با یک سمباده نرم تمام سطوح کشتی را سمباده بکشید. در گام بعدی با کمک ماده سیلر یک بار چوب را رنگ بزنید،سیلر مخصوص چوب باعث می شود تا منافذی از چوب که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود به طور کامل پوشانده شود. گام نهایی عبارت است از استفاده از روغن جلای مناسب برای چوب، در این مرحله با دقت تمام نقاط چوب و حتی نازل و دودکش کشتی خود را به دقت با روغن جلا رنگ بزنید این موضوع باعث استحکام بیشتر چوب و مقاومت آن در برابر خوردگی ،رطوبت و آفتاب می شود.

کار با چوب ظرافت ها و لذات خودش را دارد لذا در صورتی که تمایل دارید با ساخت انواع کاردستی با چوب آَتنا شوید مقاله ما در مورد چهار روش ساخت کاردستی با چوب ؛ آموزش کار با چوب در خانه را مطالعه کنید.

گام ششم :  حال نوبت متصل کردن بالن های بادکنکی به دودکش کشتی است. در این حالت هوای بادکنک ها  از طریق دودکش به نازل انتهایی کشتی متصل می شود و کشتی با فشار هوا به سمت جلو به حرکت در می آید.هم اکنون ساخت ماکت کشتی چوبی  شما با موفقیت به اتمام رسیده است.

کشتی چوبی

تست کشتی چوبی

این قایق از لحاظ تئوری باید کار کند اما ما نیاز داریم تا بررسی کنیم که آیا در عمل هم بر روی آب حرکت می کند یا خیر تصاویری که برای شما آماده کرده ایم نشان می دهد که قایق کار می کند اما در صورتی که قایق حرکت نکرد بررسی کنید که آیا پین ها راه هوا را مسدود نکرده اند و یا دودکش با دریل به خوبی باز شده است،همچنین دقت کنید که قسمت انتهایی با دودکش به خوبی در ارتباط باشد. مورد دیگر در مورد ساخت کشتی چوبی ساده این است که هرچه قدر لوله دودکش بلند تر باشد کار شما سخت می شود عموما یک لوله دودکش ۳ سانتی متری می تواند به شما کمک بهتری نماید.

کشتی چوبی

اگر فشار بالن خیلی باشد و به عبارتی بالن بادکنکی شما نسبت به کشتی خیلی بزرگ باشد ،کشتی در ابتدا به دور خود می چرخد. درنهایت بعد از همه این کارها شما می توانید حتی با چسب چوب چند آدمک زیبای چوبی یا پلاستیکی را به عنوان مسافر یا ملوان به کشتی بچسبانید. در پایان از شما دعوت می کنیم تا مقاله ما با موضوع آموزش کامل مراحل ساخت بادبادک های کاغذی و پارچه ای  را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادت شما؟

امروز در آی آر میکس روش ساخت کشتی با چوب را با شما در میان گذاشتیم. طبیعتا مواد یا روش های خاص دیگری هم برای ساخت کشتی با چوب وجود دارد که از حوصله بحث ما خارج است. در هر صورت اگر در مورد ساخت کشتی با چوب سه لایه تجربه، انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی