Household Products To Clean Dashboard

آموزش روش ساخت واکس داشبورد خانگی با وسایل ساده

۰
آموزش روش ساخت واکس داشبورد خانگی با وسایل ساده
نمره 3.6 از 32 رای

اگر شما هم یک خودروی شخصی در اختیار دارید و به فکر مراقبت از آن هستید، قطعا به مسائل موتوری و میزان بنزین و روغن آن توجه می کنید. اما اگر خودروی خود را کمی بیشتر دوست دارید، احتمالا به زیبایی آن هم اهمیت می دهید و بخش داخلی آن را هم مد نظر خواهید داشت. در این مطلب می خواهیم به ظاهر خودرو بپردازیم و اموزش ساخت واکس داشبورد را به شما نشان دهیم.

معرفی فرمول ساخت واکس داشبورد مایع خودرو

Household Products To Clean Dashboard

برای بهبود ظاهر داشبورد خودرو می توان از روش های متعددی استفاده کرد. در این مطلب فهرستی از مواد ساده خانگی برای فرمول ساخت واکس داشبورد مایع را برای شما جمع آوری کرده ایم و با کمک آن ها می توانید به سادگی خودروی خود را زیباتر کنید. طبیعتا مواد مختلفی برای حفظ سلامت داشبورد وجود دارد و بسته به نوع داشبورد باید از روش های مختلفی استفاده کرد.

آموزش ساخت واکس داشبورد

پیش از آن که بخواهیم درباره فرمولاسیون واکس داشبورد با هم صحبت کنیم، بهتر است به تمیزی کلی خودرو توجه داشته باشیم. سعی کنید خودروی خود را همیشه تمیز نگه دارید و از وجود وسایل دور ریختنی و آشغال در آن جلوگیری کنید. سپس چند بطری اسپری (مشابه اسپری شیشه پاک کن) و چند پارچه تمیز و لطیف تهیه کنید. حالا می توانید گزینه های فهرست این مطلب را بررسی کنید و به راه حل مورد نظر خود برسید.

فرمولاسیون واکس داشبورد

۱- دستمال مرطوب کودکان

دستمال های مرطوب کودکان شدیدا برای تمیز کردن داشبورد پراید و دیگر ماشین ها مناسب هستند. این دستمال ها به سادگی لایه های گرد و غبار روی داشبورد را پاک می کنند و همراه داشتن آن ها در خودرو می تواند مفید باشد. این دستمال ها لطیف هستند و حتی برای حساس ترین داشبوردها هم کاربرد خوبی خواهند داشت.

۲- سرکه برای واکس داشبورد

اگر بر روی داشبورد خود لکه های مختلف مشاهده می کنید، می توانید از سرکه کمک بگیرید. طبیعتا اگر بخواهید ترکیبی از مواد را برای به دست آوردن فرمول ساخت واکس داشبورد خودرو امتحان کنید، سرکه یکی از آن ها خواهد بود. فقط کافی است سه قسمت سرکه را با یک قسمت آب ترکیب کنید و با کمک اسپری به داشبورد بزنید. بعد با استفاده از پارچه تمیز یا موارد مشابه، ناحیه مورد نظر را به آرامی و با حوصله پاک کنید.

سرکه برای واکس داشبورد

۴- مایع ظرفشویی

یکی از ساده ترین مواد در واکس داشبورد دست ساز، مایع ظرفشویی می باشد و هر ترکیبی که تهیه می کنید می تواند از این ماده ساده کمک بگیرد. لکه هایی که چربی دارند به سادگی با مایع ظرفشویی واکنش نشان می دهند و از سطح داشبورد شما پاک خواهند شد. آب گرم و مایع ظرفشویی را به سرکه اضافه کنید و سپس با کمک اسپری و پارچه بر روی لکه مورد نظر به کار ببرید. در استفاده از مایع ظرفشویی افراط نکنید زیرا به جز کف آلود شدن همیشگی داشبورد، با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

۶- خمیر دندان

برای بهبود عملکرد واکس داشبورد می توانید از خمیر دندان در فرمول خود استفاده کنید. قطعا کلیپ های آموزشی و کاربردی خمیردندان را مشاهده کرده اید و از عملکرد پاک کنندگی آن مطلع هستید. فقط کافی است خمیر دندان را به محل مورد نظر بمالید یا آن را به ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی خود اضافه کنید. خمیر دندان برای آینه ها و بخش های دیگر ماشین هم کاربرد دارد و می تواند درخشندگی بیشتری به آن ها دهد.

خمیر دندان

۷- استفاده از الکل برای تمیز کردن داشبورد ماشین

بهترین تمیز کننده داشبورد خودرو؛ الکل صنعتی به سادگی می تواند برخی لکه های موجود بر روی داشبورد را از بین ببرد و می توانید این ترکیب مفید را به فرمولاسیون خود اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است پیش از اعمال الکل بر روی تمام داشبورد، آن را روی نقطه کوچکی امتحان کنید و از عملکرد مناسب آن مطمئن شوید. ممکن است داشبورد خودروی شما با الکل مصرفی سازگار نباشد و به آن آسیب وارد شود.

۸- روغن های مفید برای واکس داشبورد

استفاده از روغن ها برای تمیز کردن ماشین می تواند در بهبود بوی اتاق خودرو مفید باشد. روغن هایی که بوی مطبوعی دارند می توانند در فرمول واکس داشبورد قرار بگیرند؛ مثلا روغن آگار، آنیس، ترنج، اوکالیپتوس و انواع و اقسام دیگر روغن ها که در دسته روغن های ضروری طبقه بندی می شوند مفید خواهند بود. تمیز کردن داشبورد به خصوص بخش کولر و تهویه می تواند در پاکیزه و خوش بو ماندن اتاق خودرو شدیدا حائز اهمیت باشد.

 روغن های مفید برای واکس داشبورد

توصیه می کنیم بهترین روش ها برای ساخت خوشبو کننده های طبیعی برای ماشین را هم در آی آر میکس مطالعه کنید.

۹- جوش شیرین

جوش شیرین هم می تواند در ترکیب واکس داشبورد مایع قرار بگیرد و ترکیب را قوی تر از قبل کند. به جز خاصیت پاک کنندگی می توان از جوش شیرین برای بهبود بوی اتاق کمک گرفت. ضمن این که می توان کمی جوش شیرین را در ظرفی در خودرو قرار داد و به بهبود هوا و بوی درون اتاق کمک کرد.

۱۰- روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روش های خانگی براق کردن داشبورد خودرو محسوب می شود. اضافه کردن کمی روغن زیتون به واکس داشبورد خانگی می تواند داشبورد شما را براق و نو کند. البته باز هم توصیه می شود پیش از استفاده از روغن زیتون در تمام ترکیب و اعمال آن به تمام داشبورد، آن را در بخش کوچکی امتحان کنید.

روغن زیتون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به تمیز کردن و نگهداری از داشبورد انداختیم و چند ماده مفید برای واکس داشبورد خانگی را به شما نشان دادیم. اگر در رابطه با محافظت از داشبورد خودرو، نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی