روکش چرم فرمان

آموزش تصویری دوخت روکش فرمان چرمی ماشین در سه مرحله

۰
آموزش تصویری دوخت روکش فرمان چرمی ماشین در سه مرحله
نمره 3.5 از 6 رای

روکش فرمان کمک می کتد تا هم فرمان شما به دلیل برخورد مداوم دست سالم بماند و هم اینکه دست های شما به دلیل رانندگی طولانی خسته نشود. بنابراین امروز در آی آر میکیس تصمیم گرفتیم درباره آموزش تصویری دوخت روکش فرمان چرمی ماشین در سه مرحله مطلبی را ارائه کنیم.

ساخت دور فرمان چرمی برای ماشین ۲۰۶ ، پراید و ..

Steering Wheel Custom Leather Cover

تجربه رانندگی می تواند لذت بخش باشد به شرطی که شما ابزار و وسایل مناسب برای این کار را داشته باشید یکی از ابزارهای مهم برای این کار روکش مناسب برای فرمان خودرو است. فرمان خودرو به دلیل درگیرشدن مداوم با دست بیشترین استهلاک را در بین وسایل داخلی خودرو دارد. یک روکش مناسب و خوب می تواند علاوه بر محافظت از فرمان شما حس خوبی از رانندگی را به شما بدهد. خرید یک روکش مناسب انتخاب خوبیست اما کار عالی که ما می خواهیم انجام دهیم دوخت روکش فرمان چرمی به دست خودتان است. در ادامه ما به شما ساخت دور فرمان چرمی ماشین را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای ساخت روکش چرمی فرمان

تفاوتی نمی کند که هدف شما دوخت روکش فرمان ۲۰۶  باشد یا دوخت روکش فرمان پراید  و یا هر خودروی دیگری وسایل و مواد مورد نیاز شما در هر حال یکسان است.

  1. پارچه مخصوص تابلو اعلانات یا موکت  به اندازه کافی
  2. خرید ۱/۴ متر چرم طبیعی یا مصنوعی از چرم فروشی ها و یا گارگاه های چرم سازی
  3. نخ مخصوص برای چرم دوزی
  4. چسب
  5. خط کش، مداد و قیچی

پیش از شروع پیشنهاد میکنیم آموزش تصویری ترمیم روکش چرم صندلی ماشین در خانه را که برای شما در آی آر میکس منتشر کرده بودیم را مطالعه کنید.

گام اول در دوخت دور فرمان چرمی خودرو

در گام اول از آموزش ساخت دور فرمان ماشین چرمی باید کار را با برش پارچه تابلو اعلانات و یا موکتی که از قبل تهیه کرده اید آغاز کنید طول این موکت به اندازه دور فرمان ماشین و عرض آن به اندازه ۱۱ الی ۱۳ سانتی متر با توجه به فرمان خودرو باید باشد. دقت کنید که الگویی که می خواهید از روی موکت برش دهید باید همراه با دقت باشد اما این برش را کمی بزرگتر انجام دهید. همانطور که در تصویر می بینید سایز چرم بریده شده از سایز فرمان کمی بزرگتر است.

روکش چرم فرمان خودرو

گام دوم در دوخت روکش فرمان اتومبیل

هنگامی که نمونه اولیه و برش ما به اندازه کافی خوب بود چرم تهیه شده را به اندازه نمونه اولیه برش می دهیم. نکته ای که باید در مورد خرید چرم دقت کرد این است که چرم گاو از استحکام بالاتری برخوردار است و ضخیمتر است و معمولا برای کمربند و.. استفاده میشود ، چرم بز ارزانتر و نازک تر است که اگر فرمان ماشین خیلی ضخیم است و نمیخواهید ضخامت ان بالاتر برود میتوانید از آن تهیه کنید ، اما چرم شتر از تمام موارد گرانتر و بهتر است بخصوص اینکه طرح خاص خود را دارد و به نظر من برای فرمان خیلی مناسب است ،اما دقت کنید که هیچگاه از چرمی استفاده نکنید که به اصطلاح سر باشد و دست از روی آن سر بخورد.

چرم فرمان

سپس در ادامه آماده سازی دور فرمان چرمی ماشین باید جای موقعیت های کنترل و دستگیره فرمان را مشخص می کنیم و درنهایت دو طرف چرم برش خرده را را با نخ نایلونی یا ابریشمی  و سوزن دستی به هم محکم می بندیم. وقتی که ابعاد و نقاط برش و اتصال فرمان مشخص شدند حالا دیگر وقت آن شده تا چرم را بر روی فرمان قرار داده تا ابعاد آن را ببینیم

گام سوم طریقه دوخت دور فرمان ماشین

در گام اول گفته بودیم چرمتان را کمی بزرگتر از قطر فرمان برش دهید. حال باید این بخش را به سمت داخل چرم تا بزنید و با یک سوزن بزرگ و نخ ابریشمی همانند شکل زیر بخش های اضافی را به سمت داخل چرم بدوزید. تا استحکام و زیبایی چرم دوبرابر شود. برای این کار از یک سوزن بزرگ و نخ محکم ابریشمی یا نایلونی استفاده کنید. البته چرم پوشش محکمی هست و کار سختی در پیش دارید و می توانید با داغ کردن نوک سوزن در شعله آتش کمی کار دوخت روکش فرمان پراید و ماشین های دیگر را راحت تر کنید.

روکش فرمان

در نهایت باید روکش فرمان خود را به فرمانتان متصل کنید برای این کار باید به کسانی که تعمیرات کیف یا کفش را انجام می دهند ،یا چرم دوز ها مراجعه کنید تا مرحله نهایی دوختن دور فرمان ماشین  را برای شما انجام دهند. شکل نهایی کار شما به صورت زیر در بیاید. مطمئن باشید در انتها از نتیجه کار نهایی راضی هستید. در پایان می توانید مطلب دیگری از ما درمورد آموزش تصویری راه های ترمیم چرم ترک خورده مبل، صندلی و … در خانه را مطالعه نمایید.

چرا باید روکش فرمان را بدوزیم؟

خرید روکش فرمان از بازار کار متداولی است اما به چند دلیل توصیه نمی شود:

  • پیدا کردن جنس مناسب و با کیفیت کاری دشوار است ولی در اینجا شما خودتان جنس چرم و رتگ آن را انتخاب می کنید.
  • محصولات موجود در بازار قسمت بیرونی فرمان را به خوبی پوشش می دهند اما قسمت داخلی را نمی پوشانند.
  • پیدا کردن روکش فرمان برای برخی از خودروهای قدیمی یا جدید و برخی فرمان های فانتزی به راحتی امکانپذیر نیست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس  آموزش ساخت دور فرمان ماشین را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی