Ways That Slow Down Your Metabolism

چگونه سوخت و ساز بدن را کاهش دهیم؟ روش های کاهش متابولیسم بدن

۵
چگونه سوخت و ساز بدن را کاهش دهیم؟ روش های کاهش متابولیسم بدن
امتیاز دهی به نوشته

بالا بودن متابولیسم بدن برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، شدیدا حائز اهمیت است. اما روش هایی وجود دارد که می تواند به پایین آوردن متابولیسم کمک کند و گاهی این روش ها مفید هم هستند! در هر صورت در این مطلب می خواهیم نگاهی به کالری سوخت و ساز بدن بیاندازیم و روش های کاهش متابولیسم را به شما نشان دهیم.

چگونه سوخت و ساز بدن را پایین ببریم؟

Ways That Slow Down Your Metabolism

همانطور که گفته شد روش هایی برای پایین بردن متابولیسم بدن وجود دارد و این روش ها در جهت عکس کاهش وزن عمل می کنند. در این مطلب می خواهیم به ۶ روش کاهش سوخت و ساز بدن بپردازیم و درباره این مسئله با هم صحبت کنیم.

۱- خوردن بیش از حد کالری های پایین

مصرف کالری های پایین غذایی در دفعات بالا می تواند سبب کاهش متابولیسم بدن شود. اگرچه کاهش کالری برای کاهش وزن ضروری است، اما پایین آوردن بیش از حد آن تاثیر معکوس خواهد گذاشت. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کالری پایین تر از عدد ۱۰۰۰ در یک روز می تواند میزان سوخت و ساز بدن را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد و آن را پایین آورد.

خوردن بیش از حد کالری های پایین

بنابراین اگر قصد لاغری و کاهش وزن را دارید و به فکر آزمایش متابولیسم بدن خود هستید، مصرف کالری روزانه خود را بیش از حد طبیعی پایین نیاورید. این کار باعث می شود تا نرخ سوخت و ساز شما پایین آید و کاهش وزن سخت تری داشته باشید.

۲- مصرف کم پروتئین در رژیم غذایی

دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی برای رسیدن به وزنی ایده آل، شدیدا مهم خواهد بود. اگر غذای شما پروتئین مناسبی داشته باشد، می توانید سوخت و ساز کافی برای بدن خود مهیا کنید. بنابراین اگر گاهی از خود می پرسید که چیکار کنیم سوخت و ساز بدن بالا بره، قطعا باید به مصرف مناسب پروتئین های رژیم غذایی توجه بیشتری داشته باشید.

مصرف کم پروتئین در رژیم غذایی

اگرچه نرخ متابولیسم حین کاهش وزن به صورت طبیعی و ناگزیر کاهش می یابد، تحقیقات نشان می دهد که پروتئین بالا می تواند این تاثیر را تا حد زیادی خنثی کند. بنابراین باید گفت که پروتئین می تواند سوخت و ساز بدن را بیشتر از کربوهیدرات ها یا چربی بالا ببرد.

۳- تغییر سبک زندگی به حالت کم تحرک

طبیعتا هر چقدر که تحرک پایین تری در طول روز داشته باشید، کالری کمتری می سوزانید و سوخت و ساز پایینتری خواهید داشت. مشاغلی که نیازمند نشستن طولانی مدت هستند می توانند تاثیرات بدی را از نظر متابولیسم بدن تجربه کنند. باید توجه داشت که این حالت کم تحرکی روی سلامت عمومی بدن هم تاثیرات مخربی خواهد داشت.

تغییر سبک زندگی به حالت کم تحرک

بنابراین پاسخ این پرسش که چرا سوخت و ساز بدنم کم است می تواند به سبک زندگی و شغل شما بستگی داشته باشد. اگر مجبور به انجام کارهای پشت میز نشینی دارید، بهتر است زمانی را به صورت مداوم برای تحرک در محیط کار یا خارج از آن اختصاص دهید. با این کار از کاهش سوخت و ساز بدن خود جلوگیری می کنید و کالری بیشتری می سوزانید.

۴- خوابیدن کم یا با کیفیت پایین

درباره اهمیت خواب برای سلامتی می توان ساعت ها صحبت کرد و نباید این مسئله ساده را دست کم گرفت. خوابیدن کم یا بی کیفیت می تواند باعث افزایش بروز بیماری های مختلف شود و متابولیسم بدن را کاهش دهد. طبیعتا هر زمان که متابولیسم بدن پایین آید، احتمال افزایش وزن بالا می رود و تاثیرات مخربی از این حیث بر بدن وارد می شود.

خوابیدن کم یا با کیفیت پایین

بنابراین توصیه می کنیم خواب شبانه را از دست ندهید و روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشید. کیفیت خواب هم اهمیت بالایی دارد و می توانید به جای مصرف داروی افزایش متابولیسم بدن، روی بهبود کیفیت و زمان خواب خود تاکید بیشتری داشته باشید.

۵- استفاده از نوشیدنی های شیرین

مصرف نوشیدنی های دارای شکر فراوان می تواند خطر ابتلا به دیابت و دیگر بیماری ها را افزایش دهد. اما این تمام ماجرا نیست و نوشیدن این نوع نوشیدنی ها باعث کاهش سوخت و ساز بدن شما می شوند و در نهایت چاقی را به همراه خواهند داشت. البته روی این مسئله هنوز تحقیقات زیادی انجام می شود و تمام مطالعات از این نتیجه حمایت نمی کنند.

استفاده از نوشیدنی های شیرین

۶- عدم انجام ورزش های قدرتی

ورزش یکی از مهمترین فعالیت ها برای کاهش وزن و کنترل متابولیسم بدن می باشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه سوخت و ساز بدن بالا می رود، می توانید مکانیسم ورزش را مطالعه کنید. در بین انواع ورزش ها، ورزش های قدرتی که در آن ها توان زیادی از بدن گرفته می شود، بهترین گزینه برای مقابله با کاهش متابولیسم بدن خواهند بود.

عدم انجام ورزش های قدرتی

ضمن این که ورزش می تواند باعث عضلانی تر شدن بدن شما شود و به جز نشاط بیشتر، فواید دیگری را به همراه داشته باشد. اگر عضلات بیشتری در بدن شما وجود داشته باشد، طبیعتا چربی کمتری خواهید داشت و این مسئله باعث سوزاندن کالری بیشتر از سوی شما خواهد شد. حتی کمترین مقادیر تمرین های قدرتی هم می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شود و برای کاهش وزن باید این نوع ورزش ها را انجام داد.

افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی

درباره این که چگونه سوخت و ساز بدن را کم کنیم با هم صحبت کردیم و چند روش ساده برای این مسئله را به شما نشان دادیم. توجه داشته باشید که چند ویتامین سوخت و ساز بدن وجود دارند و ویتامین های B و D جزو این موارد هستند. می توان غذاهای دارای این ویتامین ها را با مشورت متخصص تغذیه انتخاب کرد و متابولیسم بدن را بالا یا پایین برد.

ویتامین سوخت و ساز بدن

اما برای افزایش سوخت و ساز بدن هم روش های متعددی وجود دارد و برخی از این روش ها گیاهی هستند. چند داروی گیاهی افزایش سوخت و ساز بدن شامل کرفس، دارچین، سرکه سیب، روغن نارگیل و چای سبز می شود. توصیه می کنیم برای مصرف این گزینه های گیاهی و سنتی، حتما با پزشک مشورت کنید و از حساسیت های غذایی خود مطلع شوید.

افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی

نکته: برای کاهش سوخت و ساز بدن می توان از داروهای مختلفی استفاده کرد. مصرف دارو برای کاهش متابولیسم بدن فقط و فقط با مشورت پزشک انجام می شود و هرگز نباید به صورت شخصی این داروها را مصرف کرد. مصرف این نوع داروها صرفا بر اساس تبلیغات می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز سعی کردیم تا درباره کاهش سوخت و ساز بدن با هم صحبت کنیم و چند روش ساده برای انجام این کار را به شما نشان دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید و از تجربیات رژیم های لاغری خود برایمان صحبت کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۵ دیدگاه

  1. آگهی رایگان گفت:
    -1

    من تا حالا اینقدر در باره سوخت وساز بدن با دقت و با برنامه نودم ولی مطلب شما کاری کرد تا بیشتر به بدن خودم دقت کنم

  2. shirin گفت:
    -1

    خوب و مفید بود ممنون

  3. shirin گفت:
    0

    مفید و جالب بود مرسی

  4. sh گفت:
    -2

    عالی عالی عالی

  5. shayan گفت:
    1

    محتوی خوبی داره سایت موفق باشید

تبلیغات متنی