How to Remove Paint Spots From Your Car

آموزش تصویری روش از بین بردن لکه رنگ روی بدنه ماشین

۱
آموزش تصویری روش از بین بردن لکه رنگ روی بدنه ماشین
نمره 3.2 از 12 رای

تصور کنید بعد از رنگ زدن دیوار ساختمان و یا پارکینگتان متوجه می شوید که برخی لکه های رنگ بر روی ماشینتان به جا مانده است، البته نیازی نیست نگران شوید اما باید فورا دست به کار شوید. بنابراین ما امروز در آی آر میکس مطلبی را با عنوان آموزش تصویری روش از بین بردن لکه رنگ روی بدنه ماشین برای شما آماده کرده ایم.

از بین بردن گرد رنگ روی ماشین با پاک کننده های رنگ

How to Remove Paint Spots From Your Car

لکه های رنگ می توانند خودروی شما را به شدت خراب کنند و ظاهر خودروی شما را بسیار زشت نمایند. برخی از راه ها و اعمال برای بهبود این وضعیت و از بین بردن رنگ هم باعث آسیب رسیدن به خودرو و رنگ بدنه آن می شوند. فراموش نکنید که بدنه خودرو و شفافیت شیشه و رنگ آن نقش مهمی در زیبایی ظاهری خودرو دارند و بسیار حساس هستند به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس در مورد از بین بردن لکه های روی رنگ ماشین مطالبی را برای شما تدارک دیده ایم .

مواد لازم برای لکه گیری رنگ خودرو

  • حوله ،پارچه تمیز و اسفنج
  • آب
  • تینر یا استون

مواد لازم

گام اول در لکه گیری رنگ ماشین

اگر در نزدیکی ماشین خود کار رنگ زدن را انجام داده اید و اکنون متوجه شده اید که چند لکه رنگ روی خودروی شما است، اولین گامتان این است که با یک پارچه مرطوب یا اسفنج خیس فورا لکه ها را قبل از اینکه خشک شوند از روی ماشین پاک کنید. با وجودی که پاک کردن لکه ها از روی ماشین تا زمانی که خشک نشده اند کار راحتی است اما اگر این لکه ها خشک شدند نگران نباشید ما هنوز برای از بین بردن لکه رنگ روی ماشین شما راه حل هایی داریم.

گام دوم

ابتدا مطمئن شوید خودروی شما خاموش شده است و در یک مکان خنک و خشک و به دور از اشعه نور خورشید قرار دارد. به هیچ عنوان با خودروی روشن و یا در زیر نور آفتاب کار نکنید.

گام سوم در از بین بردن گرد رنگ

در ابتدا بررسی کنید ببینید که رنگ هایی که روی بدنه ماشین شما هستند رنگ پایه آب هست یا رنگ روغن . اگر نمی دانید که این رنگ چه نوع رنگی هستید فرض را بر این بگذارید که رنگ ریخته شده روی ماشین شما بر پایه آب است.

گام چهارم

در این مرحله تصور کنید که اگر رنگ شما بر پایه آب باشد شما باید با یک حوله خیس سطوح رنگی شده را بشویید و چون رنگ های پایه آب در آب حل می شوند بنابراین یک پارچه یا اسفنج خیس را بر روی این نقاط قرار دهید تا خوب خیس بخورند و سپس با یک پارچه یا حوله خشک رنگ ها را به آسانی پاک کنید. در این مورد همان آب یک پاک کننده رنگ روی شیشه ماشین  محسوب می شود و شما به همین طریق باید از آن استفاده کنید.

لکه رنگ

ما پیش از این در مورد آموزش گام به گام نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه در خانه + ویدیو مطالبی را برای شما منتشر کرده بودیم که مطالعه آن توصیه می شود.

گام پنجم

اگر رنگ های شما پاک نشدند پس احتمالا این رنگ، رنگ پایه آب نیست و یک نوع رنگ بر پایه روغن است بنابراین باید برای این نوع رنگ ها تدبیر دیگری اندیشید. در این حالت دوباره شما به یک پارچه یا حوله تمیز و تینر نیاز دارید پارچه را با تینر یا استون شسته و به آن آغشته می کنید. سپس حوله و یا پارچه تینری را برداشته و از لبه رنگ شروع به پاک کردن می کنید. نگران تاثیر تینر بر رنگ ماشین  نباشید اما هیچ گاه تینر را مستقیم روی خودرو نریزید.

تینر

استون و رنگ ماشین با هم سازگارند اما باز هم دلیلی بر استعمال مستقیم آن بر بدنه خودرو نیست. هنگامی که لبه های رنگ شروع به محو شدن می کنند با یک پارچه خشک گرده رنگ روی ماشین را از روی بدنه خودرویتان پاک کنید. مراحل بالا را مدام انجام دهید تا رنگ کاملا پاک شود ، دقت کنید که برای از بین بردن گرد رنگ روی ماشین  از حوله خیس استفاده نشود.

نکته ای در مورد زمان و نحوه انجام کار

مقدار زمان لازم برای پاک کردن رنگ و لکه های رنگی از روی ماشینتان وابسته به مقدار رنگ و لکه ها و حتی نوع کیفیت رنگ( که در این مورد امیدوارم بی کیفیت باشند) بستگی دارد. همچنین برای مطالعه بیشتر مطلب ما درمورد  آموزش کامل ترمیم رنگ پریدگی خودرو و لکه گیری رنگ ماشین در خانه را از دست ندهید. همچنین به خاطر داشته باشید که هیچگاه با فشار و قدرت بدنی زیاد حوله یا اسفنج را روی بدنه نسابید که این کار می تواند باعث آسیب رسیدن به بدنه خودروی شما شود.

لکه رنگ روی بدنه ماشین

آموزش ویدیویی نحوه از بین بردن لکه رنگ از روی ماشین

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس راه و روش  از بین بردن لکه رنگ روی ماشین را به شما  آموزش دادیم. نظرات مفید خود را در زمینه از بین بردن گرد رنگ روی ماشین و رنگ ریخته شده روی ماشین با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پیشنهادات خود را در مورد بهترین روش ها برای از بین بردن رنگ ریخته شده روی  ماشین در بخش دیدگاه بیان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    -1

    سلام خودرو به رنگ سفید دارم . لکه های سیاه رنگی بروی کاپوت ماشین ایجاد شده حالت روغنی داره ولی پاک نمیشه لطفا راهنمایی کنید چطور پاکش کنم

تبلیغات متنی