How to Install Curtain Rods

کاملترین آموزش تصویری نحوه نصب پرده در خانه

۰
کاملترین آموزش تصویری نحوه نصب پرده در خانه
نمره 1.5 از 2 رای

پرده بخش مهمی از دکوراسیون منزل محسوب می ‌شود و به زیبایی آن می افزاید. یادگیری نصب ریل پرده یا دیگر مدل های امروزی همچون پرده های عمودی، نصب پرده جزء مهارت هایی است که در هر خانه ای دست کم یک بار به آن نیاز می شود. بنابراین دانستن مراحل نصب آن از جمله تجربیات بسیار کاربردی است که باید آن را بیاموزید.

چگونه پرده را نصب کنیم؟ نحوه نصب ریل پرده در خانه

How to Install Curtain Rods

خرید پرده متناسب با فضا و نصب درست آن می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد. مدل، رنگ و چگونگی نصب انواع پرده بسته به سلیقه شخصی فرد می تواند متفاوت باشد؛ اما در هر حالت چند قانون کلی وجود دارد که در زمان اندازه گیری و نصب پرده باید به آن توجه نمود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه نصب پرده و ریل پرده را طی چند مرحله به صورت تصویری با شما در میان بگذاریم.

بخش اول: انتخاب نوع پرده

۱- اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که ببینید چه نوع پرده ای برای منزلتان مناسب است. در انتخاب پرده دقت داشته باشید نوعی را انتخاب کنید که به میزان کافی نور را از خود عبور دهد و روشنایی خانه حفظ شود. همچنین با کوتاه یا بلند دوختن و انتخاب رنگ مناسب پرده می توانید نقش زیادی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضای داخلی خانه و اتاق ها داشته باشید. دقت نمایید که طریقه نصب پرده های کرکره ای، پرده زبرا و … با دیگر پرده های پارچه ای معمولی متفاوت است.

انواع پرده

  • پرده لوردراپه: پرده ‌های عمودی یا لوردراپه یکی از انواع مختلف پرده ‌ها هستند که برای زیباسازی فضا و البته کارایی بالای آنها در محیط ‌های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. شما می توانید آموزش تصویری نصب لوردراپه به طور کامل را با جستجویی ساده در اینترنت پیدا کنید.
  • پرده پنل: این نوع پرده جایگزین جدیدی برای پرده های عمودی و درهای پاسیو ، پنجره ها و فضاهای بزرگ است.
  • پرده زبرا: پرده دبل رول یا پرده زبرا ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره ای است که از دو لایه موازی با ترکیبی از تور و پارچه تشکیل شده است و می توان با تغییر زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی، نور عبوری از پرده را به میزان دلخواه تغییر داد. امروزه پرده های زبرا تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

۲- طول پرده زبرا یا هر نوع پرده پارچه ای دیگر را متناسب با ابعاد پنجره اندازه بگیرید. برای اندازه گیری حتما از متر فلزی استفاده کنید؛ زیرا دقت بسیار بیشتری نسبت به مترهای معمولی دارند. شما باید عرض یا پهنا به فاصله چپ تا راست پنجره و ارتفاع یا بلندی از بالا تا پایین پنجره را در نظر بگیرید.

ارتفاع پرده

برای اندازه گیری دقیق احتیاج به اندازه گیری طول میل پرده و ارتفاع پرده دارید. آموزش نصب ریل اتومات بسیار راحت است و شما می توانید به کمک چند ابزار ساده آن را به دیوار متصل کنید.

  • اندازه عرض پرده برابر است با: اندازه عرض پنجره به اضافه اندازه دلخواه (بهتر است عرض پرده از عرض پنجره حداقل به اندازه ۱۰ سانتی متر بیشتر باشد).
  • اندازه ارتفاع یا بلندی پرده برابر است با: اندازه ارتفاع پنجره به اضافه اندازه دلخواه (بهتر است ارتفاع پرده از ارتفاع پنجره حداقل به اندازه ۱۰ سانتی متر بیشتر باشد). باز هم تاکید می کنیم که ذکر این اعداد و اندازه ها کاملا اختیاری است و به خود شما بستگی دارد.

۳- شما می توانید از انواع ریل پرده همچون روش نصب ریل گریبر یا اتومات استفاده نمایید. بسته به اینکه تا چه اندازه می خواهید پرده از مقابل پنجره کنار زده شود، مکان نصب میله پرده متفاوت خواهد بود. طول رفت و برگشت پرده به نوع و عرض پرده شما بستگی دارد که کاملا سلیقه ای و اختیاری است.

مکان میله پرده

۴- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید میله پرده بالای پنجره یا داخل چارچوب آن نصب گردد. طبیعتا نصب میله بالای پنجره و روی دیوار جلوه زیباتری به خانه و اتاق ها خواهد داد و تمامی سطح پنجره را پوشانده و از ورود نور خورشید به داخل خانه بهتر جلوگیری می کند.

چوب پرده

  • اگر چوب ‌پرده داخل چارچوب پنجره قرار می‌ گیرد، باید لبه پنجره قابل رویت باشد.
  • برای این که پنجره بلندتر به نظر برسد، میل ‌پرده را بالاتر از حد معمول نصب کنید.
  • اگر پنجره‌ ها باریکند چوب پرده را هر نوعی که باشد، بیرون چارچوب پنجره نصب کنید تا در اثر خطای دید ایجاد شده پهن‌ تر به نظر برسند. به همین ترتیب با رعایت برخی نکات ابتکاری می توانید تا حدودی نواقص را پوشش دهید.

بخش دوم: طریقه نصب ریل پرده

۱- محل نصب میل پرده را تعیین کنید. سپس به کمک یک مداد و متر فلزی دو سر محل نصب را علامت گذاری نمایید.

پرده زبرا

۲- اکنون نوبت زدن بست های دیواری است. پس از اینکه از محل میل پرده اطمینان حاصل کردید، به طور موقت آن را به دیوار پیچ کنید تا از موقعیت درست و تراز بودن آن مطمئن شده و سپس به سراغ دریل در مراحل بعد بروید.

زدن میل پرده به دیوار

۳- مطابق آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، محل دو سوراخ را به کمک مداد روی دیوار پر رنگ کرده تا هنگام نصب نهایی با مشکل مواجه نشوید.

سوراخ های پرده

۴- دریل را برداشته و با دقت شروع به سوراخ کردن دو نقطه روی دیوار کنید.

دریل کردن

۵- رول پلاک را داخل سوراخ ها قرار داده و با چکش سفت کنید. پیچ را از داخل پایه رد کنید و داخل رول پلاک قرار دهید و آن را محکم نمایید. به این ترتیب دو میله کناری ریل پرده به راحتی به دیوار متصل گردید.

رول پلاک و پیچ

۶- پس از نصب ریل پرده به دیوار، در صورت دسترسی داشتن به ابزار تراز می توانید از نصب صحیح و متقارن میل پرده اطمینان حاصل کنید.

ابزار تراز روی میل پرده

۷- به این ترتیب نصب ریل پرده به آسانی انجام شد. شما می توانید به سادگی پرده های متنوع خود را روی آن بیاویزید و از دکوراسیون داخلی منزل خود نهایت لذت را ببرید.

نصب پرده

آموزش ویدیویی نحوه نصب پرده زبرا در خانه

توصیه می کنیم در پایان این مطلب نگاهی به روش های درزگیری پنجره ها بیاندازید و اطلاعات فنی خود را بالا ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه نصب پرده و ریل پرده را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی