DIY Brick Barbeque

آموزش تصویری روش ساخت باربیکیو آجری در بالکن آپارتمان و حیاط

۰
آموزش تصویری روش ساخت باربیکیو آجری در بالکن آپارتمان و حیاط
نمره 4.4 از 7 رای

باربیکیو یک وسیله کاربردی برای کباب کردن غذاهای مختلف محسوب می شود. با استفاده از باربیکیو می توان در فضاهای باز خانه، گوشت و مواد غذایی دیگر را کباب کرد و از جمع های خانوادگی لذت برد. پس از این که مطمئن شدید خانه یا آپارتمان شما فضای کافی برای باربیکیو را دارد و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند، نحوه ساخت باربیکیو آجری در بالکن آپارتمان را از آی آر میکس مطالعه کنید!

طرح و روش ساخت باربیکیو سنگی در حیاط خانه

DIY Brick Barbeque

کباب کردن گوشت و مواد غذایی مختلف در خانه، لذت بالایی دارد و می تواند اوقات خوشی را برای جمع های دوستانه و خانواده به همراه داشته باشد. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا روش ساخت باربیکیو سنگی را به شما نشان دهیم و کمی از خلاقیت خود کمک بگیریم؛ با ما همراه باشید.

۱- آماده سازی باربیکیو

اولین مرحله در ساخت باربیکیو، آماده کردن وسایل و پیدا کردن ابعاد مورد نظر می باشد. برای تعیین ابعاد باربیکیو سنگی محدودیتی وجود ندارد و می توانید اندازه مورد نظر خود را برای باربیکیو پیاده کنید. ما در این آموزش از ابعاد ۱۲۰ در ۱۵۰ سانتی متری استفاده کردیم و در این فضا، گودالی ساختیم. گودال ما ۳۰ سانتی متر قطر و ۲۵ سانتی متر عمق داشت و حالت مستطیلی در وسط ایجاد کرد. سپس این گودال و کل مستطیل را با بتن پر کردیم و به حالت مرحله بعد رسیدیم.

آماده سازی باربیکیو

۲- ناحیه ساخت باربیکیو را علامت بزنید

بعد از این که بتن آماده شد و چند روز صبر کردید، باید گوشه ها و زوایای لازم برای ساخت باربیکیو سنگی را علامتگذاری کنید. ۱۰ سانتی متر از کنار مستطیل را خالی بگذارید و سپس زمین را به ۴ مستطیل مشابه تصویر زیر تقسیم کنید. مستطیل بزرگ اول در سمت راست تصویر زیر ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی متری دارد. اما باز هم باید تاکید کرد که محدودیتی برای ابعاد ساخت باربیکیو وجود ندارد و می توانید از اندازه های خود کمک بگیرید.

ناحیه ساخت باربیکیو را علامت بزنید

۳- آزمایش اولیه باربیکیو را انجام دهید

پیش از این که بخواهید آجرها را با ملات مناسب در محل قرار دهید، بهتر است صحیح بودن کار خود را بررسی کنید. این آزمایش بسیار مهم است و می تواند تصویر بهتری از ساخت باربیکیو به شما نشان دهد. با این کار طرح باربیکیو سنگی مورد نظر خود را پیش از ساخت نهایی مشاهده می کنید و می توانید نقاط ضعف آن را برطرف کنید.

آزمایش اولیه باربیکیو را انجام دهید

سپس باید دیواره خارجی را هم آزمایش کنید و آجرها را بر روی خط خارجی خود قرار دهید. تمام شرایط باربیکیو را بررسی کنید و مطمئن شوید که مراحل ابتدایی و اندازه گیری ها با چیزی که در ذهن داشتید سازگاری کامل داشته باشد.

دیواره خارجی باربیکیو

۴- فضای ملات را آماده کنید

یکی از نکات مهمی که باید در طرز ساخت باربیکیو آجری به آن دقت کنید، فضای لازم بین آجرها می باشد. این فضا را نباید نادیده گرفت و پیش از استفاده از ملات، می بایست آن را به خوبی آماده کرد. توصیه می شود حدود ۱ سانتی متر برای تمام آجرهای زیرین و حدود ۰٫۳ سانتی متر برای باقی آجرها در نظر بگیرید و با خط کش و مداد کار را به درستی ادامه دهید.

فضای ملات را آماده کنید

۵- ساخت باربیکیو را آغاز کنید

حالا که همه آماده سازی ها و اندازه گیری ها را انجام دادید و تصویر صحیحی در ذهن خود ایجاد کردید، باید ساخت باربیکیو را شروع کنید. در این مرحله از ساخت انواع باربیکیو سنگی، فواصل ذکر شده را در نظر بگیرید و ملات مناسب را برای بین آجرها و سنگ ها اعمال کنید.

ساخت باربیکیو را آغاز کنید

سپس دیواره خارجی باربیکیو را کنار هم قرار دهید و از ملات ساختمانی مناسب برای پر کردن بین آن ها استفاده کنید.

دیواره خارجی باربیکیو

۶- نوار های فلزی را بین آجرها قرار دهید

به منظور ایجاد استحکام بیشتر در باربیکیو نهایی، توصیه می کنیم از نوارها یا میله های فلزی در بین دیواره های خارجی و داخلی باربیکیو استفاده کنید. می توانید تعداد این نوارهای فلزی را به ۶ یا ۷ عدد برسانید و سپس اقدام به قرار دادن باقی آجرها در دیواره باربیکیو کنید.

 نوار های فلزی

۷- بندکشی باربیکیو را انجام دهید

بندکشی به غیر از اضافه کردن زیبایی بیشتر به باربیکیو، باعث افزایش مقاومت سازه شما می شود. در ساخت باربیکیو سنگی در حیاط از ابزارهای بندکشی یا وسایل مشابه با آن استفاده کنید تا ملات را به بهترین حالت ممکن برسانید. ممکن است ملات مصرفی شما نیازمند ابزار خاص بندکشی باشد و باید از ابزار مناسب با ملات خود استفاده کنید.

بندکشی باربیکیو

۸- میله های گریل را اضافه کنید

در ردیف های بالاتر از پنج، شش و هفت باید از میله های تی شکل استفاده کنید. این میله ها برای گریل باربیکیو به کار می روند و نباید ضخامتی بیشتر از ۸ سانتی متر داشته باشند. به تصاویر زیر دقت کنید و سعی کنید آن ها را در باربیکیو خود به کار گیرید.

میله های گریل

۹- سنگ سر طاق را بر روی باربیکیو بگذارید

در بخش آخر از آموزش طرز ساخت باربیکیو آجری در بالکن، باید سرسنگ یا سرطاق را بر روی سازه خود قرار دهید. هنگامی که هر دو دیوار داخلی و خارجی شما کامل شد، سرطاق را نصب کنید و ساخت باربیکیو را به پایان برسانید. یک هفته زمان دهید و سپس از باربیکیوی خود لذت ببرید!

 سنگ سر طاق

دیگر مدل های باربیکیو سنگی

ما در این آموزش قصد داشتیم تا به تصویر زیر برسیم و ساخت باربیکیو را به این شکل به پایان برسانیم:

ساخت باربیکیو

اما مدل های باربیکیو سنگی و آجری، متفاوت و متعدد هستند و می توانید با جستجو در اینترنت به طرح های بیشتری دست پیدا کنید. برخی از مثال های باربیکیو شامل موارد زیر می شوند و می توانید تصاویر زیر را مشاهده کنید.

مدل های باربیکیو سنگی

باربیکیو آجری

باربیکیو

طرح باربیکیو

باربیکیو در حیاط

آموزش ویدیویی طریقه آماده سازی باربیکیو

پیش از این هم در آی آر میکس یک روش دیگر برای ساخت انواع باربیکیو را به شما نشان داده بودیم و می توانید این آموزش را هم مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس روش ساخت باربیکیو سنگی را به شما نشان دادیم و کمی درباره این فعالیت فنی با هم صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید یا قبلا باربیکیو ساخته اید، نظرات و تجربیات خود را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی