What Causes Red Spots on Nose

علت لک روی بینی چیست؟ مهمترین علت های به وجود آمدن لکه بینی

۳
علت لک روی بینی چیست؟ مهمترین علت های به وجود آمدن لکه بینی
نمره 2.8 از 4 رای

نقاط قرمز به دلایل مختلفی روی چهره یا بینی شما ظاهر می شوند و به احتمال زیاد این نقاط قرمز مضر نیستند و به خودی خود از بین می روند، با این حال می توانند نشانه ای از بیماری های خطرناک باشند. بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد مهمترین علت های به وجود آمدن لکه بینی مطالبی را برایتان آماده کردیم.

لکه های سیاه و قرمز روی بینی نشانه چیست؟

What Causes Red Spots on Nose

نقاط قرمز روی پوست نشانه یک حساسیت پوستی و یا وجود یک بیماری هست. مهمترین مسئله این است که شما پوستتان را تحت نظر داشته باشید برخی از این لکه های روی بینی به سادگی می آیند و به سادگی هم می روند. تغییرات سطح پوستتان را تحت نظر داشته باشید و آن ها را بررسی کنید و از هرگونه کندن این نقاط و یا مخفی کردن آن ها با مواد آرایشی پرهیز کنید. علت لک بینی در طب سنتی رعایت نکردن سبک زندگی سالم عنوان می گردد. در ادامه ما در آی آر میکس برخی دلایل این لکه های قرمز و سیاه روی بینی را با شما به اشتراک می گذاریم.

لکه های سیاه روی بینی نشانه چیست؟

 علت لک در ناحیه بینی می تواند جوش هم باشد ، پوست روی بینی شما ضخیم تر است و منافذ بیشتری هم برای خروج روغن و چربی سطح پوست(سبوم) دارد.  آکنه رخ جوش یا جوش غرور جوانی یکی از مواردی است که در دوره بلوغ دست به گریبان پسران و دختران جوان می گردد، هرچند که حضور وی در سایر سنین نیز محتمل است.

آکنه

نشانه های آکنه دو مورد هستند،نقاط قرمزی که بزرگ می شوند،سوراخ های کوچکی که در مرکز دانه ها وجود دارد. برای مبارزه با آکنه آن ها را دست نزنید ، فشار ندهید و تنها زود به زود با آب بشویید. جوش ها بعد از یک تا دو هفته از بین می روند اما اگر موضوع شما را اذیت می کند با پزشک خودتان در مورد کرم ها و داروها مشورت کنید تا روند بهبودی سریعتر طی شود.

پوست خشک

لکه روی بینی بعد از عمل و لکه های قرمز روی پوست شما می تواند ناشی از خشکی پوستتان باشد. اگر خشکی صورت و دماغ شما به علت کم آبی ،آفتاب سوختگی و سایر علل طبیعی باشد پس شما دلیلی برای نگرانی ندارید. این دانه های سرخ نشانه تغییر پوست شما و به عبارتی عوض شدن پوست کهنه و جایگزین شدن آن با سلول های جدید است. تنها سعی کنید پوست خودتان را مرطوب نگاه داشته و با کرم ضد آفتاب آن را محافظت کنید.

لکه بینی

همچنین این عامل یکی از مهمترین دلایل لکه روی بینی در بارداری است. همچنین گاهی اوقات پوست دست به مرور سفید می شود که ما در مقالهمعرفی انواع علت به وجود آمدن لکه های سفید روی پوست دست و صورت با تصویر به بررسی آن پرداخته ایم.

یکی از علت های لک در ناحیه بینی آنژیوم است!

اگر لکه قرمزی روی بینی شما ظاهر گشته و نقاط قرمز رنگ کمتری مانند تار عنکبوت از آن نقطه اصلی منشعب شده اند شما دچار آنژیوم هستید. این ضایعات تقریباً شایع و هرچند اغلب مادرزادی یا اولیه هستند گاه تشانه سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبدی هستند.

لکه بینی

آنژیوم‌ها یا خال عروق، یکی از ضایعات موضعی شایع پوست و گاهی زیرپوستی می‌باشند که اندازه‌های مختلفی دارند. اکثرا خود به خود محو می شوند اما برخی نیاز به جراحی زیبایی یا لیزر تراپی دارند.

سرخک

اگر روی صورت و بینی  شما دانه های لک و دانه های قرمز دیده می شود و شما دچار آبریزش بینی و تب هستید احتمال بیماری سرخک برایتان می رود. عموما با برطرف شدن سرخک تب و دانه های قرمز نیز برطرف می شوند و تنها کافیست که در طی دوران نقاهت و بهبودی با آن ها ور نروید و دستکاریشان نکنید.

بیماری سرخک

سرطان سلول پایه ای

نوع مشهوری از سرطان پوست که بیشتر در افراد با چهره و پوست روشن و خصوصا کسانی که زیاد در معرض تابش خورشید قرار می گیرند رخ می دهد سرطان سلول پایه ای است. دلیل لکه روی بینی همیشه این بیماری نیست اما در  این بیماری لکه های سیاه روی بینی قالبا بدون درد است و با لکه های معمولی قرمز شروع می شود اما گاهی با کمی خونریزی هم همراه هست.

لکه بینی

عده ای سرطان را غیر قابل درمان می دانند اما این اطلاعات غلط است اگر شما مشکوک به این نورد هستید ، به دکترتان مراجعه کنید تا درمورد انواع روش های درمانی از قبیل جراحی، لیزر و شیمی درمانی مورد مشورت قرار گیرید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ما با موضوع نشانه ها و علائم سرطان پوست در بزرگسالان، کودکان و روشهای درمان آن را مطالعه نمایید

علت لک روی بینی چیست؟ ملانوما

نوع دیگری از سرطان پوست که کار خودش را از سلول های تولید کننده رنگدانه ها آغاز می کند. نشانه‌های ملانوما خال در حال بزرگ‌شدن و گوشه‌های غیر عادی، تغییر رنگ خال، خارش، و زخم پوستی است. اگر شما نقاط پوستی فلس مانند با رنگ مایل به قهوه ای دارید که به شکل بی رویه ای در حال بزرگ شدن هستند ،مشکوک به ملانوما هستید. ملانوما می تواند خیلی گسترده شود بنابراین فورا به پزشک مراجعه کنید.

نکات تکمیلی در مورد لکه قرمز روی بینی

دانه های روی پوست می توانند علل متفاوت و دیگری داشته باشند از زخم های معمولی تا حساسیت های فصلی ،لوپوس و … مهم این است که شما همیشه چهره خود را بررسی کنید و تحت نظر داشته باشید.

لکه بینی

اگر وضعیت شما در عرض دو هفته بهبود پیدا نکرد یا  بدتر شد با دکتر تماس بگیرید. و توصیه همیشگی ما را فراموش نکنید،از آفتاب و اشعه فرابنفش دوری کنید چون پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه اگر در مورد اینکه آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ معرفی عوارض لیزر مو های زائد بدن سوالی دارید می توانید مقاله ما در این مورد را بررسی نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با بررسی علل و عوامل لکه های روی بینی در کنار شما بودیم. چنان چه در این باره و یا در مورد لکه بینی بعد از پیاده روی نظری دارید می توانید نظر یا پیشنهادات خود را در این باره ، با ما در بخش دیدگاه های این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. معماریان گفت:
    2

    خدا این جوش بینی رو نصیب هیچکی نکنه
    چند وقتیه رو بینیم خیلی جوش های ریز در میاد خیلی هم طول میکشه تا بهبود پیدا کنه به نظر شما درمانی داره؟

    • مهسا گفت:
      2

      سلام وقتتون بخیر ،اگه بخواهید میتونم راهنمایی تون کنم با شماره زیر تماس بگیرید تا بهتون مشاوره بدهم۰۹۳۹۸۴۸٫٫

  2. ......... گفت:
    1

    سلام من ۲۰ سالمه الان ۱ماه هست که‌ روی بینم لک قهوه ای ایجاد شده چیکار کنم؟

تبلیغات متنی