محاسبه کالری

آموزش فرمول و روش های محاسبه کالری غذاها برای لاغر شدن

۱
آموزش فرمول و روش های محاسبه کالری غذاها برای لاغر شدن
نمره 4 از 1 رای

هر کاری که ما می کنیم اعم از خوابیدن و نشستن تا انجام کارهای سنگین مثل شخم زدن زمین و یا ورزش های هوازی باعث سوختن کالری می گردد. هر غذایی که می خوریم و یا نوشیدنی که استفاده می کنیم حاوی کالری در خودش است ، بنابر این امروز ما در آی آر میکس در مورد محاسبه کالری غذاها  و همچنین سوزاندن این انرژی با شما صحبت خواهیم کرد.

چگونه میزان سوازندن کالری روزانه خود را محاسبه کنیم؟

How to Calculate the Number of Calories you Burn doing Anything

البته دانستن این که در روز چه میزان کالری سوزانده اید و چه میزان کسب کرده اید می تواند مفید باشد اما الزاما به معنی از دست دان وزن نیست. برای مثال دانستن اینکه برای سوزاندن کالری که از خوردن یک دونات در محل کارتان به دست آورده اید نیاز است چند ساعت به بازی فوتبال بپردازید خوب و حتی سرگرم کننده است اما الزاما کافی نیست و باعث لاغری و کاهش وزن نمی گردد. اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای پیاده روی و چربی سوزی چه زمانی است؟ مقاله ما در این زمینه را بخوانید. چیزی که شما نیاز دارید کالری شماری و انجام ورزش است. در ادامه ما اصول و چند راهنما در مورد محاسبه میزان کالری سوزانده شده در طول روز به شما معرفی می کنیم.

محاسبه گر آنلاین میزان کالری به روش علمی

مسلما همانطور که اطلاع دارید روش های علمی برای محاسبه هر آنچه که در رابطه با آن انرژی از دست می دهید وجود دارد. از جمله این موارد استفاده از برنامه هایی است که به شما می گوید انجام یک فعالیت خاص ( مثل دوچرخه سواری ) در یک مدت زمان معلوم چه میزان انرژی از شما می گیرد و یا به عبارتی چه مقدار کالری سوزانده می شود اما اجازه دهید کمی عمیق تر شویم.

محاسبه آنلاین کالری

برخی برنامه ها هستند که میزان کالری فعالیت هایی مثل گشت و گذار در طبیعت ،آشپزی و … را نیز علاوه بر کالری سوزانده شده در انواع مختلفی از  ورزش ها به شما اطلاع می دهند. محققان در طی سالیان طولانی انواع فعالیت های ورزشی را محاسبه کرده و آن ها را در این وبسایت  قرار داده اند تا هرکس با مراجعه به این وبسایت متوجه شود که چه میزان کالری با انجام یک فعالیت ورزشی از دست می دهید.

روش محاسبه سوزاندن کالری

محاسبه کالری سوزاده شده با یک معیار ساده به نام met سنجیده می شود که برگرفته از متابولیک است و برابر است با نشستن ساده و یا   ۱kcal/kg/hour به عبارتی اگر فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم یک ساعت نشسته باشد ۷۰ کیلوکالری مصرف کرده است. روش استفاده از این سایت به این دصورت است که شما در ابتدا وزن خود را حساب می کنید و سپس زمان فعالیتی که انجام داده اید مثلا تمیز کردن پنجره ها به مدت ۰٫۵ ساعت  و در نهایت نمره این فعالیت که برای مثال ۳٫۵ باشد پس اگر وزن شما ۶۰کیلو گرم باشد نیم ساعت تمیز کردن پنجره ها برابر  است با ۶۰*.۵*۳٫۵ که برابر است با۱۰۵ کیلو کالری.

محاسبه کالری

اما همیشه این محاسبات درست نیست زیرا شما به صورت کلی علاوه بر فاکتور وزن و زمان با فاکتورهای دیگری مثل جنسیت، سن ، قد ، توده چربی و… هم در ارتباط هستید که بر میزان کالری سوزی شما تاثیر می گذارند. در ادامه ما شما را با ۵ سایت و یا برنامه ای که می تواند به شما کمک کند تا راحت تر بر روند کالری شماری خود نظارت کنید آشنا می کنیم.

۱-کالری شمار  lose it

تا کنون بیش از ۸۰ میلیون پوند وزن به وسیله این برنامه و سایت LOSE IT کاهش یافته است و می توان گفت کاملترین برنامه برای محاسبه کالری مورد نیاز بدن از لحاظ تعداد و تنوع غذا در تمام دنیاست. این برنامه به سه شکل آنلاین و اپ موبایل برای اندروید و آِ او اس در دسترس می باشد تنها بدی این برنانه این است که زبان انگلیسی و فاقد برخی غذاهای ایرانی است.

محاسبه کالری

۲-کالری شمار  Cron-o-meter

یک سایت خوب با بخش عظیمی از انواع غذا ها و فعالیت های ورزش به همراه انواع اطلاعات و رژیم های پیشنهادی ورزشی و غذایی.محاسبه سوزاندن کالری با ورزش به سادگی و با چند کلیک انجام می شود. این برنامه به ۳ صورت آنلاین ،اپ موبایل در دو حالت آی او اس و اندروید و جود دارد که خوشبختانه بخش اینترنتی وبسایت آن رایگان است.

Cron-o-meter

۳-سایت ورزشان محاسبه گر آنلاین میزان کالری

سایت ورزشان دارای مخزن اطلاعاتی خوبی از انواع ورزش ها و غداها خصوصا غداهای ایرانیست اما فاقد اپ موبایل به منظور ذخیره سازی اطلاعات شما می باشد.این سایت برای محاسبه سوزاندن کالری در روز  بسیار مناسب می باشد. اگر شما به کمک ورزش می خواهید چربی شکم خود را آب کنید مطالعه آموزش ۲۰ عدد از راه های آب کردن چربی زیر شکم در خانه بسیار مفید می باشد.

۴- برنامه موبایل کرفس

اگر دنبال یک برنامه موبایلی قوی به زبان فارسی هستید که شامل غذاهای ایرانی و انواع فعالیت های ورزشی باشد کرفس را انتخاب کنید تا همراه با این ویژگی ها به علاوه هدف گذاری ،آموزش انواع ورزش ها ،و انواع راهنمایی ها یک برنامه قوی برای همه افراد به شمار می رود که تجربه ای عالی برای افرادیست که می خواهند وزنشان تحت کنترل باشد.

کالری شمار

کالری مورد نیاز برای لاغر شدن در این برنامه تنها نیاز به ۵ دقیقه استفاده روزانه و چه بسا کمتر دارد که نشان از سادگی و کارایی آن است. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله ما با موضوع چگونه سوخت و ساز بدن را کاهش دهیم؟ روش های کاهش متابولیسم بدن وزنتان را کاهش دهید.

۵-اپ موبایل مانکن

مانکن یک برنامه ایرانی عالی که علاوه بر بخش های کالری شماری برای غذا و انواع ورزش ها دارای بخش های هدف گذاری برای دریافت برنامه رژیم و همچنین آموزش و راهنمایی انواع ورزش های هوازی و قدرتی می باشد. شما می توانید در این برنامه حتی کالری مورد نیاز برای چاق شدن  را نیز به دست بیاورید.

کالری شماری

این اپ دارای یکی از بهترین مخازن اطلاعاتی از انواع ورزش ها و غذاهای ایرانی است که به شما تجربه کاربری عالی و یک رژیم بی دردسر را می دهد.همچنین یک شبکه اجتماعی و مجله اینترنتی مانکن از دیگر مزایای این اپ کالری شمار ایرانی است.قدم شمار این برنامه هم به شما اطلاعات خوبی در مورد محاسبه سوزاندن کالری با پیاده روی و محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل  می دهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس درباره محاسبه میزان سوزاندن کالری و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم و بهترین برنامه ها و سایت های این کار  را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه