How To Fix a Dry Cake

چگونه کیک خشک شده را با روش های خانگی دوباره نرم کنیم؟

۰
چگونه کیک خشک شده را با روش های خانگی دوباره نرم کنیم؟
نمره 3.9 از 7 رای

تا به حال برایتان سوال پیش آمده است دلیل خشکی روی کیک چیست؟ یا علت خشکی کیک یزدی بعد چند روز چیست؟ ما امروز در این مقاله در سایت آی آر میکس قصد داریم تا درمورد علل و عوامل خشکی کیک و اینکه چگونه کیک خشک شده را دوباره نرم کنیم؟ با شما صحبت کنیم.

آموزش روش های خانگی برای رفع خشکی کیک

How To Fix a Dry Cake
در آشپزی و شیرینی پزی چیزی غم انگیز تر از کیک خشک شده وجود ندارد. شاید این کیک از مراسم تولد فرزندتان باقی مانده باشد و شاید از یک مهمانی بعد شام برای شما باقی مانده است. به هر حال از هرکجا آمده باشد و علت خشکی کیک هرجه باشد راه هایی برای بازگرداندن کیک و استفاده مجدد آن وجود دارد. بنابراین قبل از این که کیک خوشمزه خود را دور بریزید مقاله ما را در آی آر میکس بخوانید.

مایکروویو کردن برای رفع خشکی کیک

اگر کیک شما یک کیک اسفنجی است فارغ از اینکه علت خشکی کیک اسفنجی چیست ، می توانید یک دستمال کاغذی خیس را در نقطه امن و کف مایکروویو قرار داده و سپس کیک خود را روی آن قرار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه مایکروویو را روشن کنید و دوبار این کار را انجام دهید تا رطوبت دستمال کاغذی با کیک درگیر شود. االبته این موضوع زمانی به درد می خورد  که شما بخواهید در همان لحظه کیک را میل کنید.

کیک خشک

همچنین پیشنهاد می شود مقاله ما درمورد آموزش تصویری طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک شکلاتی و رویه ژله را نیز مطالعه نمایید.

بخار پز کردن برای تازه کردن کیک خشک شده

یک روش برای جلوگیری از خشکی کیک  و تازه کردن آن استفاده از بخارپز است برای این مورد کیک را در بخارپز و یا فر بخارپز قرار می دهند به نحوی که تمام کیک در معرض بخار آب قرار گیرد.

کیک خشک

سپس به مدت چند دقیقه بخارپز را روشن کنید تا کیک شما نرم شود اما این کار را زیاد انجام ندهید به نحوی که کیکتان خیلی نرم شود و شکل خود را از دست بدهد. در انتها با استفاده از این روش می توانید کیک را در یک کیسه فریز قرار دهید تا مدت بیشتری نرم و تازه بماند.

شربت آب شکر برای کیک سفت شده

یک شربت آب شکر یا آب قند تازه و گرم می تواند شما را تا حد بسیار زیادی سرحال بیاورد ، جالب اینجاست که این شرابط می تواند با کیک شما نیز همین کار را بکند. دلیل سفت شدن کیک  از دست دادن رطوبت و قند آن است بنابر این در صورتی که بتوانید این پروسه را برعکس کنید زمان به عقب برگشته و کیک شما خوشمزه خواهد شد.

برای این کار در مورد کیک هایی با رویه نرم کافیست کمی آب قند بر روی آن اسپری کنید تا در کیک جذب شود اما اگر کیک شما مانند برخی کیک یزدی ها ترد و برشته است باید آن را کمی سوراخ کنید و آب قند را داخل آن بریزید، پس از چند دقیقه کیک شما به یک کیک تازه تبدیل می شود و می توانید آن را میل کنید.

از متد نان استفاده کنید

این روش برای جلوگیری از خشکی کیک زیاد معتبر نیست اما بسیاری از افراد آن را انجام می دهند . کافیست یک نان سفید مانند نان باگت را برداشته و  به همراه تکه های کیک در یک کیسه فریز قرار دهید و درب آن را ببندید، خواهید دید که کیک رطوبت را از نان می دزدد و  خودش نرم می شود. به عبارتی زمانیکه نان شما سفت شد زمانیست که کیک شما قابل خوردن است.

کیک خشک

روش سیب به کمک شما می آید

اساسا همان روش بالا است که به جای استفاده از نان سفید از سیب قاچ شده استفاده می کند، در این روش شما باید در نظر داشته باشید که کمی عطر و طعم سیب به کیک شما منتقل می شود بنابر این بررسی کنید که آیا با این کار مشکلی دارید یا خیر.

سیب

بستنی و کیک خشک شده

اگر همه راه های بالا شکست خوردند باز هم جای نگرانی نیست شما می توانید کیک خود را با بستنی میل کنید. بستنی کمک می کند تا خشکی کیک رفع شود و از طرفی حتی می تواند باعث شود شما به یک ترکیب خوشمزه تر برسید.

کیک خشک

جمع بندی

علت خشکی کیک خانگی خروج بخارات و مایعات درون کیک است برای پیشگیری و جلوگیری از خشکی کیک شما می توانید کیک خود را در یک طرف در بسته و در یخچال نگه دارید و یا آن ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا خشک نشوند. همچنین اگر کیک بیش از زمان لازم در داخل فر بماند کیک شما خشک می شود.

کیک خوشمزه

در انتها یادآوری می کنم که هر کدام از روش های بالا برای کیک خاصی ممکن است جواب ندهد یا برای مثال شما در مورد کیک شیر خشکی  باید به جای آب قند از شیر استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و البته در حالت کلی نباید از تجربه و خطا هم بترسید. همچنین مقاله ما با عنوان برای تازه نگه داشتن کیک اسفنجی خانگی چکار باید کرد؟ می تواند بسیار برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش علت خشکی کیک خانگی و روش های رفع آن  در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم در مورد اینروش ها نظر یا پیشنهادی دارید ما منتظر شنیدن آن در بخش دیدگاه های این پست هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی