جلوگیری از سردرد بعد از ورزش

علت و راه های جلوگیری از سردرد بعد از ورزش چیست؟

۰
علت و راه های جلوگیری از سردرد بعد از ورزش چیست؟
امتیاز دهی به نوشته

اگرچه ورزش می تواند موجب سردرد و میگرن شود ، اما شما می توانید با برخی راهکارها و همچنین ورزش متناوب و منظم احتمال آن را کاهش دهید. بدین منظور ما امروز در آی آر میکس به بررس موضوع علت و راه های جلوگیری از سردرد بعد از ورزش می پردازیم.

چرا بعد از ورزش سخت سردرد میگیریم؟

Why i Get Headache After Workout

اثرات درمانی ورزش به خوبی ثابت شده اند و نشان می دهند که شما می توانید با ورزش از ابتلا به بیماری ها و مشکلاتی مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا و .. جلوگیری کنید. در عین حال شما می توانید با ورزش از مزایای مضاعفی مانند کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و .. بهره مند شوید.

با این حال اگر شما مستعد بیماری میگرن و سردردهای آن باشید حتما تجربه کرده اید که بعد از یک جلسه ورزش سنگین دچار سردرد و یا حملات میگرن شده اید و ممکن است حتی با خودتان فکر کرده باشید که شاید ورزش محرک این سردرد ها است اما اینطور نیست. دلایل سردرد بعد از ورزش به نحوه غلط ورزش بر می گردند به عبارتی خود ورزش باعث سردرد بعد از ورزشنمی گردد بلکه نحوه غلط انجام ورزش باعث این موضوع می شود.

تحقیقات در مورد علت سردرد بعد از ورزش چه می گویند؟

تحقیقات علمی می گویند که ورزش منظم و متوسط می تواند سردرد و نشانه های میگرن را تا حد قابل توجهی در شما کاهش دهد  ونقش بسزایی در  جلوگیری از سردرد در شما دارد.

چرا بعد از ورزش سردرد میگیریم

ورزش سطوح قابل توجهی از مواد شیمیای را در بدن شما تغییر می دهد ورزش کردن باعث افزایش تولید اندورفین و انکافیلین ( ضد افسردگی ) در بدن می گردد. این موضوع بدین معنی است که داشتن یک برنامه خوب تنظیم شده می تواند به شما کمک کند تا حتی مصرف داروهای خود را کاهش دهید به شرطی که ورزش شما دارای برنامه و نظم باشد.

 دلیل سردرد بعد از ورزش

امکان دارد شما همه این مسائل را رعایت کنید و در پایان باز هم دچار حمله میگرن یا سردرد بعد از ورزش شوید اما در هر حال جای نگرانی نیست پاسخ سوال علت سردرد بعد از ورزش چیست؟  می تواند پاسخ های زیر را را در بر داشته باشد :

  1. شما به شکل ناگهانی وارد یک باشگاه ورزشی می شوید و با برنامه سایر افراد در آن جا شروع به ورزش می کنید در حالی که هیچ پیش زمینه بدنی برای ورزش ندارید این امر به کمبود اکسیژن و سردرد منجر می شود  این یکی از مهمترین دلایل و علت سردرد بعد از ورزش دو می باشد.
  2. به درستی غذا نخورده اید و در حین تمرین سطح قند خونتان کاهش می یابد.
  3. شما قبل و در طول تمرین به اندازه کافی مایعات نخورده اید بنابراین سطح آب بدنتان کاهش می یابد.
  4. شما تمرینات شدیدی انجام می دهید که بسیار بیشتر از سطح توان شماست و می تواند به درد عضلات منجر شود که عامل مهمی در تحریک میگرن است.
  5. سردرد ورزشی در آب و هوای گرم و همچنین در ارتفاع زیاد خیلی بیشتر رخ می دهد خصوصا با تمرینات شدید.

جلوگیری از سردرد

در ادامه بهتر است با ۱۰ علت اصلی سوختن عضله در بدنسازی و روش های جلوگیری از آن آشنا شوید.

انتخاب ورزش مناسب

انتخاب یک ورزش که از آن لذت می برید خیلی مهم ایت ، مطالعات نشون میدهد ورزش های هوازی تاثیر بسیار خوبی بر روی درمان میگرن افراد دارند. در ابتدای رژیم ورزشی خودتان از ورزش هایی که به شدت رقابتی و سنگین هستند اجتناب کنید.

شما در ابتدا باید سه روز در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه با شدت موثر به مدت ۶ هفته ورزش کنید تا ببینید که تاثیر دارد یا خیر همچنین ثبت نام  در یک باشگاه ورزشی و  مشورت با یک مربی می تواند کمک حال شما باشد.

انتخاب ورزش مناسب

هر بار که تمرین می کنید یادداشت کنید و در ادامه هر دفعه که دچار سردرد شدید نیز این موضوع را یادداشت کنید این مورد به شما کمک می کند تا بتوانید که به یک روند خوب از تاثیر ورزش بر سلامتیتان در طی یک دوره طولانی دست بیابید.

شما می توانید با مطالعه مقاله ما در مورد آموزش نحوه انتخاب وزنه درست و مناسب در بدنسازی برای افزایش حجم یا فیتنس با موضوع برنامه ریزی درست در ورزش بیشتر آشنا شوید.

آماده شوید

برای جلوگیری از سردرد و حالت تهوع بعد از ورزش همیشه از قبل آماده شوید در نظر داشته باشید که بهترین کار در هر بیماری پیش گیری از آن است. شما باید برنامه تمرین خود را به تدریج آغاز کنید و کم کم آن را شدید کنید.

شما باید ۶ نکته را همیشه در نظر داشته باشید اولا همیشه قبل و حین ورزش خوب آب بنوشید ، دوما قبل از ورزش به اندازه کافی غذا بخورید اما شکم خودتان را سنگین نکنید بهتر است که یک تکه شکلات و یا خرما داشته باشید تا در حین ورزش بخورید تا قند خونتان ثابت بماند و سوم اینکه همیشه قبل از ورزش با نرمش بدنتان را گرم کنید ، هیچگاه بدون گرم کردن وارد ورزش نشوید و همیشه ۵ تا ۱۵ دقیقه را به تمرینات نرمشی  اختصاص دهید.

سردرد و حالت تهوع بعد از ورزش

مورد چهارم برای جلوگیری از سردرد بعد از ورزش این است که همیشه باید لباس مناسب بپوشید کفش بسیار مهم است اما مهمترین چیز این است که شما در لباستان احساس آرامش کنید. پنجمین مورد این است که همیشه اگر در حین ورزش دچار مشکلات سردرد شدید و میگرن شدید توقف کنید چون همیشه یک روز دیگر است که بتوانید کارتان را ادامه دهید، به بررسی عوامل بپردازید تا ببینید مشکل کار کجاست. در نهایت به عنوان توصیه ششم همیشه با برنامه باشید و منظم ورزش کنید.

جلوگیری از سردرد

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس علل سردرد بعد از ورزش  و روش های درمان سردرد بعد از ورزش را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی