تهیه مرغ گریل

آموزش تصویری طرز تهیه مرغ گریل شده برای سالاد سزار روی گاز

۰
آموزش تصویری طرز تهیه مرغ گریل شده برای سالاد سزار روی گاز
نمره 4 از 9 رای

برخی بارها تلاش می کنند تا یک مرغ گریل شده خوب تولید کنند اما گاهی این غذا اصلا شبیه به دستورالعمل و آن چه که در رستوران ها و تصاویر مختلف می بینیم نیست ، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا امروز در آی آر میکس شما را با طرز تهیه مرغ گریل شده برای سالاد سزار به شکل استاندارد و درست آن آشنا کنیم.

نحوه تهیه مرغ گریل شده در تابه به چه شکل است؟

How to Cook Perfect Chicken Breasts for Caesar Salads

به نظر می رسد آشپزی و پختن سینه با ران مرغ برای بسیاری از افراد بسیار ساده است ، اما این کار هم مانند سایر کارهای آشپزی نکات و روش های خاص خود را دارد. قبل از اینکه آموزش طرز تهیه مرغ گریل شده را به شما یاد دهیم باید در گام اول مرغ مناسبی را تهیه نمایید.

مقدمات لازم برای تهیه مرغ گریل شده

در قدم اول آموزش تهیه مرغ گریل شده شما باید مرغ و یا سینه مرغ مورد از فریزر یا یخچال خارج کنید تا خوب با دمای اتاق هماهنگ و یخ آن آب شود. هیچ گاه مرغ نیمه منجمد را بر روی اجاق یا دستگاه گریل قرار ندهید و سعی نکنید که با آب جوش یخ مرغ را آب کنید. این موضوع را چه برای این دستور آشپزی و چه برای موارد دیگر حتما به یاد داشته باشید.

گام اول: ورز دادن گوشت مرغ

گوشت خود را به خوبی ورز دهید. این راز مخفی یک مرغ گریل شده مناسب است گوشت خود را برداشته و ابتدا سینه مرغ را به تکه هایی با ضخامت مساوی تقسیم کنید و سپس با یک وردنه به مدت ۵ دقیقه گوشت ها را ورز دهید تا رطوبت از آن ها خارج شود درصورتی که وردنه ندارید از یک ساطور استفاده کنید به این صورت که با بغل ساطور و از قسمت پهنا تکه های گوشت را به خوبی فشار دهید.

تهیه مرغ گریل

گام سوم تهیه سس برای مرغ گریل شده

در این قسمت انواع ادویه مانند نمک ، فلفل ،زعفران (یا زردچوبه) را به همراه برخی ادویه های دیگر مانند ادویه های مخصوص کباب و استیک یا پودر کاری به گوشت می زنید. برای این کار از نمک، فلفل و سایر ادویه جات هر کدام یک قاشق چایخوری برداشته و در یک کاسه کوچک می ریزیم و سپس مقداری آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم و ترکیب مورد نظر را خوب هم می زنیم.

سس برای مرغ

سپس مرغ ها را در یک کیسه فریزر یا ظرف قرار داده و این ترکیب ادویه را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حداقل تا ۲ ساعت در یخچال با این ترکیب بماند. همچنین می توانید با مطالعه مقاله ما در مورد آموزش ۶ روش درست کردن انواع طعم دهنده جوجه کباب مکزیکی، ماستی و.. با طرز تهیه انواع طعم دهنده ها و ترکیب های ادویه آشنا شوید.

گام چهارم طرز تهیه مرغ گریل در فر یا ماهیتابه

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه بسیار ساده است. اگر می خواهید این کار را در ماهیتابه انجام دهید ابتدا روغن را در ماهیتابه ریخته (خیلی کم تا حدی که فقط نچسبد) و سپس گاز را در درجه ای بسیار زیاد روشن کنید تا روغن داغ شود و به اصطلاح شروع به جلز ولز کند اما اگر از دستگاه گریل استفاده می کنید کافیست تا آن را داغ کنید.

ماهیتابه

سپس تکه های مرغ را درون ماهیتابه ( یا دستگاه گریل ،خصوصا اگر به دنبال طرز تهیه مرغ گریل شده رژیمی هستید روغن را از مرغتان حذف کنید ) قرار دهید در این هنگام باید روغن به شدت شروع به جلز ولز کردن و سر و صدا کند. یک الی دو دقیقه قبل از اینکه یک طرف مرغتان تغییر رنگ دهد آن را برگردانید و سپس برای طرف دیگر نیز این کار را بکنید.

بعد از این که هر دو طرف حرارت دید اجازه دهید تا یک طرف پخته شود و به رنگ قهوه ای یا طلایی پر رنگ درآید سپس مرغتان را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود، در گام بعدی درجه حرارت را بسیار پایین بیاورید تا مرغ شما به خوبی مغز پخت گردد.

گام پنجم

مطمئن شوید مرغ پخته است (میتوانید از چنگال برای اطمینان پیدا کردن استفاده کنید). اگر گوشت شما خوب بخته شده باشد به راحتی با کارد تکه تکه می شود. پس اگر گوشتتان خوب پخته شده است آن را تکه تکه کنید و در سالاد سزار یا ساندویچ محبوبتان قرار دهید و از آن لذت ببرید.

مرغ گریل شده

پیش از این در آی آر میکس در مورد آموزش طبخ سالاد سزار در مقاله ای با عنوان طرز تهیه ۱۲ نوع مختلف از سالاد سزار و سس آن به همراه عکس مطالبی را برای شما عنوان کرده بودیم که مطالعه آن ها شما را با انواع سالاد سزار آشنا می کند و ایده های جدیدی به شما می دهد.

آموزش ویدیویی طرز تهیه مرغ گریل شده

طرز تهیه مرغ گریل شده در مایکروویو

برای این منظور تنها کاری که باید بکنید این است که پنج دقیقه مایکروویو را در قدرت ۱۰۰ درصد قرار داده و سپس مرغ را درون آن گذاشته و قدرت مایکروویو را روی ۶۰ درصد تنظیم کنید تا در کمتر از ۱۵ دقیقه مرغتان آماده شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره نحوه تهیه مرغ گریل شده صحبت کردیم  و چند نمونه را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی