Simple Ways to Make Homemade Cookies

طرز تهیه کوکی کره ای، شکلاتی گردویی، کشمش و گردو

۰
طرز تهیه کوکی کره ای، شکلاتی گردویی، کشمش و گردو
نمره 3.7 از 6 رای

پختن کیک و کوکی همواره یکی از بهترین و مهم‌ترین هنرهای کدبانوها محسوب می‌شود و باید روش تولید حداقل یکی از انواع مختلف آن‌ها را بلد بود! در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی مختصر به طرز تهیه کوکی کره ای، شکلاتی گردویی، کشمش و گردو داشته باشیم و چند دستورالعمل تهیه این خوراکی‌های خوشمزه را با هم مرور کنیم. با آی آر میکس همراه باشید!

طرز تهیه کوکی فانتزی و ساده در خانه

Simple Ways to Make Homemade Cookies

اگر تمایل به یادگیری تهیه انواع کوکی در خانه دارید، این مطلب آی آر میکس را از دست ندهید. کوکی ها انواع مختلفی دارند و با طعم های متفاوت خود، تمامی سلیقه ها را مجذوب خود می کنند. کوکی شکلاتی، کوکی کره ای، کوکی گردویی، کوکی کشمشی و چندین و چند نوع کوکی دیگر را می توان در خانه تولید کرد و از آن لذت برد.

طرز تهیه کوکی شکلاتی گردویی

ابتدا می خواهیم نگاهی به طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات و گردو بیاندازیم و آموزش ساده تولید این کوکی را با هم بررسی کنیم. استفاده از شکلات در کوکی آن را تبدیل به گزینه‌ای همه‌پسند می کند و افراد مختلفی از آن لذت خواهند برد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکی شکلاتی

برای تهیه این نوع کوکی شکلاتی به مواد زیر نیاز داریم:

  • سه چهارم فنجان شکر سفید
  • سه چهارم فنجان شکر قهوه ای
  • یک فنجان کره ذوب شده
  • یک قاشق چای خوری وانیل
  • یک عدد تخم مرغ
  • دو و یک چهارم فنجان آرد
  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • شکلات با شیرینی ملایم یا تلخ (با میزان و طعم دلخواه)
  • یک فنجان گردو یا هر مغز دیگر (اختیاری)

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

هنگامی که مواد بالا را تهیه کردیم، ابتدا دمای فر را تا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد بالا می بریم. سپس در یک کاسه بزرگ، شکر سفید، شکر قهوه‌ای،‌ کره، وانیل و تخم مرغ را با همزن برقی مخلوط می‌کنیم یا از قاشق کمک می‌گیریم تا به ترکیب یکدستی برسیم. سپس آرد، جوش شیرین و نمک را اضافه می کنیم تا همه چیز حالت سفت و محکم پیدا کند.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

حالا باید گردو و شکلات را اضافه کنیم اما محدودیتی در این قسمت وجود ندارد. همه چیز به سلیقه شما و خانواده بستگی دارد و می توانید میزان و طعم گردو یا شکلات را در تهیه کوکی شکلاتی گردویی تغییر دهید. سپس مخلوط یک دست را با استفاده از قاشق یا وسیله مشابه به شکل گلوله‌های زیر تبدیل کند. فاصله بین کوکی ها باید حدود ۵ سانتی متر باشد و ظرف زیرین بدون روغن باقی بماند.

تهیه کوکی شکلاتی

در نهایت ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان درون فر مورد نیاز است تا تغییر رنگ قهوه‌ای روشن مشاهده شود. ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا کوکی ها خنک شوند و سپس آن‌ها را از ظرف خارج کنید.

تهیه کوکی

طرز تهیه کوکی کره ای

یکی دیگر از طعم‌های بسیار محبوب در بین هواداران کوکی، طعم کره ای محسوب می شود. علی رغم اینکه طرز تهیه این نوع شیرینی را نمی توان نوعی طرز تهیه کوکی رژیمی در نظر گرفت و برای تهیه حالت رژیمی باید از کره کمتر استفاده کرد، باز هم نمی توان از خیر کوکی های چرب و خوشمزه کره ای گذشت!

طرز تهیه کوکی کره ای

مواد لازم برای تهیه کوکی کره ای

برای تهیه این نوع شیرینی به مواد زیر نیاز خواهیم داشت:

  • نصف فنجان شکر سفید
  • نصف فنجان شکر قهوه‌ای
  • نصف فنجان کره (یا کره بادام زمینی)
  • یک چهارم فنجان روغن شورتنینگ
  • یک تخم مرغ
  • یک و یک چهارم فنجان آرد
  • سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک

مراحل تهیه کوکی کره ای

برای تهیه کوکی کره ای (یا کره بادام زمینی)، ابتدا شکر، کره (یا کره بادام زمینی)، روغن شورتنینگ و تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و بعد از مخلوط کردن مواد، دو ساعت آن‌ها را درون یخچال قرار می دهیم. سپس از دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد فر استفاده می کنیم.

مراحل تهیه کوکی کره ای

بار دیگر به گلوله های مشابه کوکی گردویی بالا نیاز داریم و فاصله حدود ۵ تا ۷ سانتی متری بین گلوله ها را حفظ می کنیم. کف ظرف باید بدون روغن باشد و حدود ۱۰ دقیقه فر لازم است. در نهایت ۵ دقیقه برای خنک شدن کوکی ها زمان می دهیم و سپس از کوکی های کره ای خود لذت می بریم!

نکته: تهیه کوکی کشمشی هم دقیقا مشابه موارد بالا است، فقط باید در برخی از قسمت ها تغییرات جزیی ایجاد کرد و به ترکیب مورد نظر، کمی کشمش افزود.

طرز تهیه کوکی لاهیجان با پیمانه

لاهیجان یکی از معروف‌ترین کلوچه‌ها و کوکی‌های ایران را بدرقه راه مسافران می کند و تهیه این نوع کوکی در خانه قطعا خالی از لطف نیست. برای تهیه این نوع کوکی هم کار سختی در پیش ندارید. برای تهیه کوکی لاهیجان به گردو، تخم مرغ، روغن مایع، شکر یا پودر قند، کره، کشمش پلویی، بیکینگ پودر، وانیل، پودر کاکائو، شیر و آرد نیاز دارید.

طرز تهیه کوکی لاهیجان با پیمانه

باز هم روش مشابه کوکی های قبل را در پیش دارید. توجه داشته باشید که برای طرز تهیه کوکی بدون فر هم تغییر چندانی در کار خود ایجاد نمی کنید و فقط کافی است از شعله پخش کن و ماهیتابه مناسب استفاده کنید. شعله را در کمترین حد خود نگه دارید و مرتب از کوکی های خود سر بزنید. روش و مواد لازم برای پخت این نوع کوکی ها تفاوت چندانی با کوکی های این مطلب ندارد.

طرز تهیه کوکی ولنتاین

اگر می خواهید برای کوکی خود طرح های فانتزی به کار ببرید، به قالب های مناسبی نیاز دارید. با خرید قالب یا ظرف های متنوع موجود در بازار، می توانید طرح های نامحدودی داشته باشید. در این حالت، طرز تهیه کوکی عروسکی هم سخت نخواهد بود و با رعایت مواد اولیه بالا و چند بار آزمون و خطا به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

طرز تهیه کوکی ولنتاین

برخی از طرح های پیشنهادی برای پخت کوکی فانتزی را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

طرز تهیه کوکی عروسکی

پخت کوکی فانتزی

کوکی عروسکی

آموزش ویدیویی طرز تهیه کوکی در خانه

پیش از این در آی آر میکس درباره طرز تهیه چیز کیک و البته تازه نگه داشتن کیک اسفنجی با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این مطالب را هم مرور کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به طرز تهیه کوکی بدون کره و دیگر انواع کوکی انداختیم و چند روش ساده برای تهیه انواع مختلف کوکی را با هم مرور کردیم. اگر تجربه پخت چنین خوراکی هایی را دارید، آن را در بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی