Unusual tips to get rid of spectacle marks forever

چگونه جای عینک را از بین ببریم؟ آموزش روش های از بین بردن جای عینک

۰
چگونه جای عینک را از بین ببریم؟ آموزش روش های از بین بردن جای عینک
نمره 1 از 1 رای

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد عینکی با آن مواجه هستند، به جای ماندن جای عینک روی بینی آنها است. به خصوص استفاده طولانی مدت از عینک های طبی که موجب ظهور لکه های ماندگاری روی بینی می شود. همین امر موجب شده که بسیاری از افراد به استفاده از لنز طبی روی بیاورند که البته استفاده طولانی مدت از لنز هم مشکلات خاص خود همچون خشکی چشم، بروز حساسیت به مواد شوینده لنز، تجمع رسوب در لنز، تورم پلک و مشکلاتی از این قبیل را به دنبال دارد.

هشت راهکار طبیعی برای جلوگیری از رد عینک روی بینی

Tips to Get Rid of Spectacle Marks

این روزها تنوع در مدل، رنگ، طرح و فریم، عینک ها به جایگزینی خوب برای لنز تبدیل کرده است. اما متاسفانه یکی از دلایلی که موجب عدم استفاده از عینک در برخی افراد می شود، به جا ماندن رد پد عینک روی بینی است. به همین دلیل امروز در آی آر میکس قصد داریم روش های خانگی و طبیعی درمان جای عینک روی صورت را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

چکار کنیم جای عینک روی بینی نماند؟

به طور کلی برای از بین بردن جای عینک روی بینی می توان از چند روش مختلف استفاده کرد. کاربردهای این روش ها بسیار متفاوت هستند و ممکن است تمامی آن ها برای شما مفید نباشند. توصیه می کنیم در صورت طولانی شدن مشکل خود، حتما با چشم پزشک یا بینایی سنج مشورت کنید و نظر افراد حرفه ای در این زمینه را جویا شوید.

۱- ژل آلوئه ورا برای درمان جای عینک روی صورت

آب یا ژلی که از گیاه آلوئه ورا به دست می آید خاصیت تسکین دهنده برای پوست دارد. شما می توانید مقداری از ژل این گیاه را روی ناحیه تیره پوست خود قرار داده و پس از گذشت چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی جهت از بین لک های پوستی از جمله جای عینک دارد و می توان از آن برای هر نوع پوستی (حتی پوست های حساس) استفاده کرد.

۲- سیب زمینی خام

یک عدد سیب زمینی کوچک را پوست کنید و دو قطعه از آن را برای درمان جای عینک روی چشمان خود قرار دهید. همچنین می توانید این تکه های سیب زمینی را روی جای عینک به آرامی ماساژ دهید.

برش سیب زمینی خام روی چشم ها

سنگینی عینک روی بینی موجب به جای گذاشتن چنین لک هایی می شود که با چند بار استفاده از این روش های طبیعی به راحتی رفع خواهد شد. سیب زمینی در رفع رد عینک بر روی بینی به خوبی عمل می کند و تاثیر مثبتی داشته است.

۳- خیار برای از بین بردن جای عینک

خیار از آنجایی که آب زیادی دارد، در هیدراته کردن پوست بسیار مؤثر است. شما می توانید قطعات خیار را که به صورت دایره ای برش داده اید روی هر دو پلک خود قرار دهید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید که روی چشمان شما قرار داشته باشند تا خنکی آنها به پلک و جای عینک نفوذ کند. پس از مدتی قطعات خیار را برداشته و این کار را حداقل یکبار در روز برای مدت زمان طولانی انجام دهید تا به تدریج شاهد اثرات مثبت آن باشید.

برش خیار روی چشم ها

همچنین شما می توانید از آب خیار و ماساژ دادن آن روی نواحی تیره پوست استفاده نمایید و از فواید موثر آن کمک بگیرید.

۴- عصاره لیمو ترش

مقدار کمی آب لیمو تازه را با آب مقطر رقیق کنید. سپس با استفاده از پد نرم، محلول به دست آمده را روی نواحی دارای لک و تیره پوست به منظور از بین بردن جای عینک آفتابی روی بینی استفاده نمایید. این کار را به طور روزانه برای مدت زمان نسبتا طولانی تکرار کنید.

جای عینک

آب لیمو ترش تجمع رنگدانه ها روی پوست شما را از بین برده و در صورت استفاده مکرر از آن موجب سفید شدن لک های قهوه ای پوست می شود.

۵- عصاره گل رز برای رفع جای عینک

عصاره یا آب گل های رز تونری طبیعی برای پوست به حساب می آید. همچنین یکی از شگفت انگیزترین مواد اولیه ای است که می توان در فرایند نگهداری از پوست استفاده نمود.

 گل های رز و عصاره آن

آب رز پوست را آبرسانی، ترمیم و مرطوب نموده و آن را نرم می کند. از همین رو استفاده از آن جهت درمان جای عینک روی صورت بسیار موثر است. مقداری گلبرگ گل رز را درون قابلمه ای به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس آب حاصل از آن را درون اسپری یا ظرف مناسب ریخته و با استفاده از یک پد مقداری از آن را روی نواحی لک دار و تیره پوست خود اعمال نمایید.

۶- ترکیب شیر و عسل

اگر به دنبال معجونی جادویی جهت از بین بردن جای عینک هستید حتما ترکیب زیر را امتحان کنید. مقداری عسل را با شیر و جو دو سر ترکیب کنید. به کمک پد مقداری از این محلول را روی نواحی تیره پوست همچون جای عینک قرار دهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه ناحیه مورد نظر را شسته و منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشید.

 ترکیب شیر و عسل

۷- خمیر پوست پرتقال

یک عدد پرتقال را پوست بکنید و چند روز به آن فرصت دهید تا آب آن گرفته و خشک شود. سپس پوست پرتقال خشک شده را رنده کنید تا از آن پودر مورد نظر به دست آید. این ترکیب می تواند کاربرد بسیار زیادی برای شما داشته باشد و می توانید پاسخ خوبی از این روش دریافت کنید.

خمیر پوست پرتقال

به این پودر مقداری شیر اضافه کنید تا مخلوطی خمیر مانند حاصل شود. سپس مقداری از این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی نواحی تیره پوست صورت یا جای عینک قرار دهید و بعد از آن آبکشی کنید. پوست شما از این راه تغذیه و روشن خواهد شد.

۸- کرم های ضد لک در درمان جای عینک

علاوه بر استفاده از روش های طبیعی برای درمان جای عینک، شما می توانید از کرم های اسید میوه و ضد لک همراه با ضد آفتاب نیز استفاده نمایید. اما با توجه به نزدیک بودن به چشم باید بسیار با احتیاط استفاده شوند.

کرم های ضد لک

به منظور استفاده از انواع کرم های آرایشی و درمانی حتما با پزشک خود مشورت نمایید. به طور کلی لک های حاصل شده از جای عینک به مرور زمان ایجاد می شوند و برای از بین بردن آنها به مدت زمان نسبتا طولانی و صبر نیاز است. تا حد امکان نیز محل قرارگیری پد عینک را چرب نگه دارید.

پیش از این در آی آر میکس درباره انتخاب عینک و تعمیر عینک شکسته با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این دو آموزش کاربردی را در وبسایت ما مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی داشتیم راهکارهای جلوگیری از رد عینک روی بینی را با شما در میان بگذاریم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و از نظرات خود برای ما و کاربران صحبت کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی