How to select a toothbrush

راهنمای کامل خرید و انتخاب مسواک مناسب ایرانی و خارجی

۱
راهنمای کامل خرید و انتخاب مسواک مناسب ایرانی و خارجی
امتیاز دهی به نوشته

مسواک را می توان یکی از مهمترین وسایل شخصی افراد دانست و داشتن مسواک مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. صحبت های زیادی درباره خرید مسواک وجود دارد و مردم نظرات مختلفی درباره نوع مسواک ارائه می کنند. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم راهنمای کامل خرید و انتخاب مسواک را با هم مرور کنیم.

چگونه مسواک مناسبی خریداری کنیم؟ معرفی مشخصات مسواک استاندارد

How to select a toothbrush

طبق تحقیقات انجام شده،‌ اغلب افراد در طول زندگی خود حدود هزار ساعت مسواک می زنند؛ فقط دقت به این آمار می تواند اهمیت انتخاب مسواک را نشان دهد! برخلاف چیزی که به نظر می رسد، انتخاب مسواک خوب کار چندان ساده ای نیست و نباید آن را کم اهمیت دانست. تنوع فوق العاده زیادی در بازار وجود دارد و می توان انواع مختلفی از مسواک ها را خریداری کرد. پیش از این که بخواهیم بهترین برند مسواک و مشخصات مسواک استاندارد برای خرید را به شما نشان دهیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه پیدایش مسواک بیاندازیم.

تاریخچه مسواک

استفاده افراد از وسایل مشابه مسواک به چند هزار سال پیش باز می گردد. پیش از این که انواع مسواک های امروزی به وجود بیایند، وسایلی مثل خلال دندان، شاخه درختان، پرهای پرندگان، استخوان های حیوانات کوچک و خارهای جوجه تیغی فقط چند مورد از روش های تمیز کردن دندان ها بوده اند. به جز این موادی وجود داشته اند که افراد برای پاک کردن دندان های خود از آن ها استفاده می کرده اند: جوش شیرین، نمک، آهک و چندین و چند مورد دیگر از این دست مواد بوده اند.

تاریخچه مسواک

سپس از چوب هایی استفاده شد که نیازمند جویده شدن بودند. بعد از جویدن این چوب ها و نرم شدن آن ها، کاربردی مشابه مسواک برای آن ها وجود داشت و تمیز کردن دندان ها اینگونه صورت می گرفت. سپس از موی اسب استفاده شد و روز به روز افراد و شرکت های بیشتری برای تجاری کردن محصول وارد عمل شدند. در نهایت مسواک امروزی به وجود آمد؛ با این حال روز به روز تغییرهایی در آن رخ می دهد و همه چیز به سمت بهتر شدن پیش می رود.

راهنمای خرید مسواک مناسب

پیش از این که بخواهیم درباره انواع مسواک ها با هم صحبت کنیم، باید بگوییم که بیشتر از خرید مسواک مناسب، نحوه صحیح مسواک زدن اهمیت دارد. اغلب مسواک هایی که حس خوبی به دندان شما می دهند برای شما مناسب هستند و نحوه صحیح مسواک زدن اهمیت بسیار بالاتری برایتان خواهد داشت.

نحوه مسواک زدن

در بحث نحوه صحیح مسواک زدن باید توجه داشت که مسواک زدن باید زمان مناسبی هم داشته باشد. اغلب افراد مسواک را کمتر از یک دقیقه ادامه می دهند اما برای از بین بردن باکتری های محوطه دهانی به زمان های بیشتر از این نیاز است. ضمن این که حداقل دو نوبت مسواک با مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه برای حفظ سلامت کامل دندان ها مورد نیاز خواهد بود. نحوه صحیح مسواک زدن را در تصویر بالا و پایین می توانید به طور خلاصه مشاهده کنید:

نحوه صحیح مسواک زدن

خرید مسواک ایرانی مناسب

هنگام انتخاب مسواک متوسط یا دیگر انواع آن، باید به چند نکته مهم توجه کنید. مسواک های ایرانی هم گزینه های مناسبی هستند و با رعایت نکات زیر می توان آن ها را هم انتخاب کرد:

  • مسواکی که خریداری می کنید نباید بیش از حد سفت باشد. سفت بودن مسواک می تواند به اتصال بین دندان و لثه آسیب وارد کند و حساسیت های بعدی نسبت به گرما، سرما و برخی مواد خوراکی را به همراه داشته باشد.
  • اندازه راس مسواک نباید بیش از اندازه دهان شما باشد و برای قرار گرفتن در محوطه دهانی نباید دشواری وجود داشته باشد. به طور کلی باید بتوانید با هر حرکت دو دندان خود را مسواک کنید.
  • مسواک های برقی تمیزی بیشتری نسبت به مسواک های عادی ارائه نمی کنند. اگر خرید این نوع مسواک ها شما را نسبت به مسواک زدن طولانی مدت تشویق می کند، خریدا آن ها توصیه می شود.
  • برای افرادی که دچار بیماری های مفصلی و آسیب های جسمانی هستند و نمی توانند مسواک های طولانی مدت را انجام دهند، مسواک برقی توصیه می شود.
  • هر سه ماه یک بار اقدام به تغییر مسواک مدیوم یا دیگر انواع مسواک خود کنید. ضمن این که بعد از ابتلا به بیماری توصیه می کنیم مسواک خود را تغییر دهید.

خرید مسواک ایرانی مناسب

نکته: مشورت با دندانپزشک هم می تواند کمک زیادی به شما کند. دندانپزشک با معاینه دندان های شما می تواند بهترین گزینه را به شما توصیه کند تا نتیجه بهتری از خرید خود دریافت کنید.

مسواک clio و مسواک hi dent دو گزینه قابل قبول در بین گزینه های موجود در بازار هستند اما همانطور که گفته شد، مهمترین مسئله در سلامت دهان و دندان، نحوه مسواک زدن خواهد بود. حتما نحوه صحیح مسواک زدن را از دندانپزشک یا متخصص مربوطه سوال کنید و تلاش کنید تا هر روز به روش اصولی مسواک زدن نزدیک تر شوید.

مسواک مناسب

نکات جالب درباره مسواک مناسب

جالب است بدانید که محبوترین رنگ مسواک در تمام دنیا،‌ رنگ آبی است و اغلب افراد به این رنگ تمایل دارند! طبق تحقیقی که سال ۲۰۰۳ در آمریکا صورت گرفت، شهروندان آمریکایی مسواک را مهمترین وسیله زندگی خود عنوان کردند و مسواک بالاتر از اتومبیل و کامپیوتر شخصی قرار گرفت. آمریکایی ها مسواک را وسیله بسیار حیاتی می دانند که زندگی بدون آن ممکن نیست!

نکات جالب درباره مسواک مناسب

پیش از این درباره نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این آموزش ساده را هم در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره نحوه خرید مسواک ایرانی مناسب با هم صحبت کردیم و چند نکته مختصر در این رابطه را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را برای کاربران بنویسید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. هادی گفت:
    0

    ازارائه‌مطالب‌مرتبط‌باسلامت‌جامعه‌بینهایت‌سپاسگزاریم.

تبلیغات متنی