Why Crotch Blowouts Happen And How to Avoid Them

علت، جلوگیری و تعمیر پارگی خشتک شلوار لی با روش های ساده

۰
علت، جلوگیری و تعمیر پارگی خشتک شلوار لی با روش های ساده
نمره 2.9 از 7 رای

پارگی قسمت خشتک یکی از رایج ترین علل خرابی های شلوارهای کتان و جین محسوب می شود و تقریبا همه ما آن را حداقل یک بار تجربه کرده ایم. این اتفاق ناخوشایند می تواند در مواقع نامناسب صورت بگیرد و تجربه تلخ تری را به فرد بدهد! در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی مختصر به تعمیر پارگی خشتک شلوار لی بیاندازیم و چند علت این اتفاق نامطلوب را با هم بررسی کنیم. آی آر میکس را دنبال کنید!

جلوگیری از پارگی خشتک شلوار و روش های دوخت آن

Why Crotch Blowouts Happen And How to Avoid Them

پارگی خشتک انواع مختلف شلوار همانند اکثر پارگی‌های دیگر،‌ ناگزیر هستند و بالاخره روزی رخ می دهند. ترمیم و تعمیر خشتک لباس کار نسبتا پیچیده ای است و بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی خیاطی، احتمالا ظاهر ناخوشایندی در پایان کار ایجاد شود. برای همین می خواهیم کمی درباره این مسئله با هم صحبت کنیم و دوختن خشتک پاره شلوار را به شما نشان دهیم.

علت پاره شدن خشتک شلوار چیست؟

پیش از این که بخواهیم وارد روش های دوختن خشتک شویم، بهتر است علل مختلف پارگی این قسمت از شلوار را با هم مرور کنیم. طبیعتا در صورتی که علت های این موضوع را بهتر بشناسیم، کار ساده تری در جلوگیری و حفظ سالم شلوارهایمان خواهیم داشت! علل پارگی خشتک شلوار متعدد هستند اما برخی از آن ها را در این مطلب با هم مرور می کنیم.

علت پاره شدن خشتک شلوار چیست؟

خرید شلوار بسیار تنگ

اولین علت پارگی شلوار پارچه ای، کتان یا لی تنگ بودن بیش از حد آن است. این مسئله بسیار ساده به نظر می رسد اما اغلب ما به آن توجه نمی کنیم. با توجه به تغییر سلیقه مردم از لباس های گشاد و راحت به سمت پوشش های تنگ، احتمالا با پارگی خشتک بیش از پیش مواجه شویم.

خرید شلوار بسیار تنگ

پارچه شلوار باید کمی آزاد باشد تا هنگام حرکت (مخصوصا هنگام نشست و برخاست) مشکلی پیش نیاید و دچار پارگی نشود. البته گاهی اوقات مدل شلوار کاملا تنگ است اما از نظر دوخت کارخانه ای وضعیت خوبی دارد و در این حالت می توان به افزایش عمر آن امید داشت.

نکته: فاق بسیار بلند و فاق بسیار کوتاه در شلوار می تواند علت پاره شدن خشتک شلوار در حین حرکت باشد؛ همیشه باید لباس مناسب و نسبتا آزاد پوشید تا در ناحیه خشتک با فشار مواجه نبود.

دوچرخه سواری و پارگی خشتک شلوار

دوچرخه سواری فواید بسیار زیادی دارد و نمی توان از ارزش بالای آن در سلامتی انسان ها غافل شد. اما دوچرخه سواری با شلوار نامناسب به سادگی باعث پارگی نشیمنگاه شلوار لی می شود و نیازمند ترمیم های بعدی خواهد بود. حتی اگر شلوار مناسب هم بپوشید، باز هم در دوچرخه سواری های بلند مدت و به دفعات زیاد، احتمالا با پارگی خشتک مواجه شوید.

دوچرخه سواری و پارگی خشتک شلوار

کثیف بودن شلوار

هیچ قانون و مطلبی برای این مسئله وجود ندارد و شاید نتوان آن را از نظر تجربی هم اثبات کرد. اما به نظر می رسد کثیف بودن و دیر شستن شلوار می تواند منجر به پارگی آن، مخصوصا در قسمت خشتک شود. تمیز نگه داشتن قسمت خشتک هم شدیدا مهم است و در هنگام شستشوی دستی باید به آن توجه کرد.

کثیف بودن شلوار

البته باید توجه داشت که شستن بیش از حد شلوار همانند هر گونه پارچه دیگری می تواند سبب کوتاه شدن عمر آن و البته ایجاد پارگی های متعدد در آن شود.

جلوگیری از ساییدگی خشتک شلوار

حالا که دلایل احتمالی پارگی خشتک را با هم بررسی کردیم،‌ بهتر است نگاهی به روش جلوگیری از پارگی نشیمنگاه شلوار بیاندازیم. به طور کلی با رعایت این موارد می توان از پارگی های این قسمت جلوگیری کرد:

  • تشخیص سریع: طبیعتا هر چقدر زودتر متوجه احتمال پارگی شوید، شانس بیشتری برای حفظ شلوار خود دارید. هر از گاهی ناحیه خشتک خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر، اقدام به بهبود آن کنید.
  • انتخاب شلوار مناسب: اندازه بودن شلوار شدیدا در افزایش عمر آن مهم خواهد بود. همانطور که گفته شد سعی کنید شلوار با فاق مناسب و آزاد بپوشید تا دیرتر دچار پارگی خشتک آن شوید.
  • تمیز نگه داشتن شلوار: همانطور که بالاتر توضیح دادیم، تمیز نگه داشتن لباس ها از جمله شلوار می تواند به طولانی تر شدن عمر مفید آن کمک کند. هرگز نگذارید شلوار شما در قسمت خشتک دچار آلودگی های شدید شود.
  • دوختن پارچه برای پیشگیری: یک روش ساده و ابداعی، دوختن پارچه همرنگ در قسمت خشتک است. می توانید پارچه ای مشابه پارچه شلوار خود در قسمت داخلی بدوزید اما این کار را باید حتما هنگام خرید شلوار انجام دهید.

دوختن پارچه برای پیشگیری

آموزش دوخت خشتک پاره شلوار

هنگامی که روش های بالا را رعایت کردید یا به هر علت دیگری با افزایش عمر شلوار خود، با پارگی خشتک آن مواجه شدید، باید به فکر تعمیر نشیمنگاه شلوار خود باشید. برای انجام ترمیم به موارد زیر نیاز دارید:

  • نخ همرنگ شلوار
  • برچسب های مخصوص رفو یا پارچه های مشابه
  • پارچه همرنگ و هم شکل با شلوار
  • چرخ خیاطی ساده
  • اتو
  • قیچی
  • سوزن

توصیه می کنیم از برچسب هایی استفاده کنید که قابلیت داغ شدن و چسبیدن با اتو را داشته باشند. این نوع پارچه ها یا برچسب ها در بازار موجود هستند اما حضور آن ها هم ضروری نیست.

الگوی خشتک شلوار

ناحیه اطراف خشتک را تمیز کنید

پیش از این که بخواهید وصله زدن خشتک پاره شلوار را آغاز کنید، بهتر است تمام آلودگی های موجود در این ناحیه را از بین ببرید. چون ممکن است بخواهید از اتو در بخش های بعدی ترمیم استفاده کنید و آلودگی ها به سادگی برای همیشه در شلوار شما باقی می مانند.

شلوار خود را برعکس کنید

برای انجام رفو و ترمیم خشتک پاره شلوار لی یا دیگر شلوارها، قطعا باید کار را از سطح داخلی آغاز کنید. برای همین شلوار خود را وارونه کنید تا از داخل بتوانید پارچه یا برچسب مورد نظر را اعمال کنید. دوختن شلوار از بخش پشتی هم آسان تر بوده و هم نگرانی از زشت شدن ظاهر پایانی را در شما کاهش می دهد.

شلوار خود را برعکس کنید

خشتک پاره شلوار را بدوزید!

حالا در این قسمت باید با استفاده از پارچه همرنگ یا برچسب (در صورت وجود)، قسمت پارگی را ترمیم کنید. ابتدا اندازه مورد نظر را مشخص کنید و برچسب را بر روی شلوار قرار دهید. با کمک اتو و گرمای نسبتا زیاد آن،‌ برچسب را به سادگی به بخش پاره خشتک خود بدوزید.

خشتک شلوار را بدوزید

اگر برچسب را در بازار خریداری نکردید، می توانید از پارچه همرنگ و هم شکل با شلوار خود استفاده کنید و با کوک های بسیار ساده، خشتک لباس یا شلوار خود را رفو کنید. می توانید از آموزش رفو لباس های مختلف که قبلا در آی آر میکس به شما نشان دادیم هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دانستن الگوی خشتک شلوار چندان حائز اهمیت نیست زیرا که اکثر کوک ها در پشت شلوار باقی می مانند. اگر از برچسب و پارچه همرنگ به صورت همزمان استفاده کردید، باز هم باید از اتو کمک بگیرید و کار را آنقدر ادامه دهید که به نتیجه مطلوب برسید. در نهایت هم باید با استفاده از قیچی، نخ ها و پارچه های اضافی را ببرید و به طور کلی دور بریزید.

آموزش ویدیویی نحوه دوخت پارگی خشتک شلوار جین

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به روش ترمیم نشیمنگاه شلوار انداختیم و کمی درباره علل به وجود آورنده آن با هم صحبت کردیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی