مربای توت فرنگی

کاملترین آموزش تصویری طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته در خانه

۰
کاملترین آموزش تصویری طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته در خانه
نمره 4.5 از 2 رای

مربای توت فرنگی تازه یکی از بهترین مرباهای خانگی برای صبحامه یا عصرانه است. شما می توانید با خرید چند توت فرنگی ساده و با راهنمایی های ما یک مربای لاکچری و خوشمزه را تهیه نمایید. بنابر این ما امروز در  آی آر میکس در مورد کاملترین آموزش تصویری طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته در خانه برای شما مطالبی را تهیه کردیم.

طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی خوش رنگ

How to Make Strawberry Jam

گاهی اوقات چیزی جذاب تر از یک مربای خوش رنگ و خوش مزه برای صبحانه یا عصرانه نیست. مخصوصا اگر یک میهمان ویژه داشته باشید و استفاده از مربای توت فرنگی می تواند شما را بسیار خوش سلیقه دهد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به جای استفاده از مرباهای آماده در فروشگاه ها که با انواع قند ها و مواد مصنوعی نگه دارنده پر شده اند از یک ترکیب خانگی استفاده کنیم و شما را با طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی خوش رنگ آشنا کنیم

گام اول برای تهیه مربای توت فرنگی

برای تهیه مربای توت فرنگی باید در ابتدا خوب توت فرنگی هایتان را تمیز کنید و بشورید اما اجازه دهید سپس کاملا خشک شوند. در گام بعدی شما باید با یک چاقو قسمت سبز انتهایی توت فرنگی را جدا کنید و اگر لک و فاسد شدگی دارد آن را هم ببرید ، در انتها اگر احساس کردید برخی توت فرنگی ها خیلی بزرگ هستند می توانید آن ها را نصف کنید.

مربای توت فرنگی

گام دوم: اضافه کردن شکر

میزان شکر برای مربای توت فرنگی باید برابر وزن توت فرنگی ها باشد به عبارتی اگر یک کیلو توت فرنگی پاک شده دارید به یک کیلو شکر سفید هم نیاز دارید. توت فرنگی ها را در یک کاسه بزرگ قرار داده و هم وزن آن مقداری شکر سفید معمولی  را به آرامی به آن اضافه کنید و خوب باهم هم بزنید تا جایی که به همه نقاط برسد اما له نشود.

مربا

سپس به مدت ۱۲ ساهت همین ظرف محتوی توت فرنگی و شکر را در یخچال قرار دهید تا هم شکر به راحتی در آن حل شود و هم رنگ های میوه توت فرنگی به شکر منتقل شوند.

گام سوم: حرارت دادن مربا

قبل از شروع این مرحله از تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ باید دو بشقاب را در فریزر قرار دهید تا خوب خنک شوند. حال مخلوط گام قبلی را در ظرفی ریخته و بعد از اضافه کردن آب (برای هر کیلو توت فرنگی ۴ لیوان) بر روی آتش قرار می دهید تا به خوبی و در دمای بسیار پایین شروع به گرم شدن کنند.

مربای توت فرنگی

اگر بخشی از شکر اضاف در لبه های ظرفتان مشاهده کردید می توانید آن را با سک برس خیس یا قاشق چوبی جدا کنید تا جایی که دیگر شکر اضافی نماند.

گام چهارم: اطمینان پیدا کردن از پخت مربا

هنگامی که مطمئن شدید هیچ شکری باقی نمانده دمای شعله را بالا ببرید تا مربای شما شروع به جوشیدن بکند. وقتی مربا جوشید برای مدتی اجازه دهید تا همچنان بجوشد و سپس برای اطمینان از اینکه پخته یا نه مقداری از شیره مربا را روی بشقاب سر د ریخته و ۳۰ ثانیه رها می کنیم.

مربای توت فرنگی

حال با انگشتمان آن را می کشیم ( مانند تصویر ) اگر خوب چین خورد یعنی آماده است ولی اگر روان شد یعنی هنوز آماده نشده و باید یک بار دیگر به مدت ۲ دقیقه جوش بخورد و سپس دوباره این کار را تکرار می کنیم اگر آماده بود شعله را خاموش می کنیم و درغیر اینصورت این روند تا موقع آماده شدن مربا ادامه می یابد.

گام پنجم: لایه برداری

لایه بالایی مربای خود را با کمک یک ملاقه یا قاشق بزرگ بردارید این کار را تنها یک بار بعد از جوش آمدن مربا انجام دهید.

مربای توت فرنگی

گام ششم: اضافه کردن کره

یک کره حیوانی و یا محلی را برداشته و بعد از خاموش کردن  اجاق گاز به مقداری که دوست دارید ( یک قاشق توصیه می شود ) را در ظرف مربا ریخته و اجازه دهید در گرمای مربا ذوب شود، سپس آن را به خوبی هم بزنید. در نهایت مربای توت فرنگی خانگی شما تقریبا آماده است اما آن را برای ۱۵ دقیقه رها کنید تا به دمای اتاق برسد و به اصطلاح خودش را بگیرد.

مربای توت فرنگی

گام هفتم: انتقال مربا به بطری

در این مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ یک یا دو بطری بر حسب نیازمان بر داشته و آن ها را با مربایی که درست کرده این پر می کنیم اما لبریز نمی کنیم و در انتها روی آن را با یک کاغذ مومی می پوشانیم و سپس درب آن را می بندیم تا از فاسد شدنش جلوگیری به عمل بیاوریم. حال مربای خوشمزه و لذیذ شما آماده است.

مربای توت فرنگی

آموزش ویدیویی پخت مربای توت فرنگی

در صورت تمایل مطلب آموزش روش خشک کردن میوه با ماکروفر، سولاردام، فر و.. در خانه را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس  طرز پخت مربای توت فرنگی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با روش طرز تهیه مربای توت فرنگی گلخانه ای و طبیعی  آشنا شده باشید. اگر در زمینه تهیه مربا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی