What Not To Do After Your Keratin Treatment

چگونه از موی کراتینه شده مراقبت کنیم؟ آموزش نحوه مراقبت از موهای کراتینه شده

۰
چگونه از موی کراتینه شده مراقبت کنیم؟ آموزش نحوه مراقبت از موهای کراتینه شده
نمره 5 از 1 رای

کراتین کردن و کراتینه شدن موها بسیار لذت بخش است و بسیاری از چهره ها را چند سال جوانتر می کند. اما به خاطر داشته باشید که نگهداری از موهای کراتینه شده خودش نیاز به دانستن نکات زیادی دارد. امروز ما در آی آر میکس به شما می گوییم که چگونه از موی کراتینه شده مراقبت کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

باید ها و نباید های بعد از کراتین کردن مو

What Not To Do After Your Keratin Treatment

باید ها و نباید های بعد از کراتین کردن مو بسیار راحت است البته اگر شما برخی نکات ساده ما را رعایت کنید. مراقبت از موهای کراتینه باعث ماندگاری و شادابی موهایتان می شود تنها کافیست که کارهای ساده ای مثل خرید شامپوی مناسب،شستشوی مکرر موها، بازی نکردن با موها و …. را انجام ندهید ، امروز ما در آی آر میکس در مورد باید ها و نباید های مراقبت موی کراتینه شده  مطالبی را به شما عرضه می کنیم.

۱- مراقبت از موی کراتینه: خرید شامپو برای موی کراتینه

این بخش مهمترین بخش از توصیه های ما و در حقیقت شاکله اصلی کار شماست. بهتر است به داروخانه بروید و درخواست یک شامپوی دارای مولتی کراتین و مناسب موهای خودتان بخرید. یادتان نرود که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست. شامپوهای معمولی حاوی سولفات و سدیم هستند که از بین برنده کراتین موبه شمار می روند برای همین حتما شامپو مخصوص موهای کراتینه شده را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

خرید شامپوی کراتینه

اگر شما از ریزش مو رنج می برید مقاله ما در مورد پی آر پی مو چیست؟ پاسخ به سوالات رایج در مورد پی آر پی مو را مطالعه نمایید تا مشکل ریزش موی خودتان را رفع کنید.

۲- موهایتان را به طور مکرر نشویید

تا سه روز بعد از کراتینه کردن موهایتان آن را نشویید. کلید نگهداری طولانی موی کراتین شده در این است که موهایتان را کمتر بشویید. هفته ای دو بار شستشوی موها کافی است. این موضوع حتی برای موهای کراتینه شده مردانه هم مهم است.

شستشوی مو

۳- با موهایتان بازی نکنید

یکی از مراقبت ها برای موی کراتینه شده این است که هر لحظه نباید به موهایتان دست بزنید و نباید آن را دور انگشتتان حلقه کنید. دست زدن مداوم به موهایتان سبب چرب شدن آن می شود و وقتی بیش از حد چرب می شوند مجبور می شوید که زود به زود آن را بشویید. برخی عادت دارند که مدام موهایشان را پشت گوش جمع کنند، سعی کنید از این عادت اجتناب کنید.

مراقبت از موهای کراتین شده

۴- هدبند استفاده نکنید

هد بند به ریشه های مو و قسمت های دیگر از آن فشار می آورد و می تواند در بلند مدت باعث پیچ خوردگی و شکنندگی موهایتان شود.

هدبند مو

۵- از کلیپس یا گیره مو استفاده نکنید

قرار دادن عینک روی موهایتان را فراموش کنید کلیپس ،سنجاق سر و سایر اکسسوری های مو می تواند باعث فر شدن ،پیچ خوردگی و باقی ماندن اثر روی موها شود ، راز نگهداری از موی کراتینه شده رها کردن آن است.

مراقبت از موهای کراتین شده

۶- از فعالیت های سنگین خوددراری کنید

برای مراقبت از موهای کراتینه شده باید سعی کنید از انجام ورزش ها و فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد می شود خود داری کنید. به دلیل وجود سدیم کلراید در عرق ، کراتین مو خیلی سریعتر از بین می رود. همچنین تعریق بیش از حد باعث می شود شما به حمام بروید و این عامل مضاعف دیگری برای از بین رفتن اثر کراتینه است. زمان مناسب برای پیگیری برنامه های ورزشی شما ۲ هفته بعد از کراتینه کردن موهایتان است.

مراقبت از موهای کراتین شده

۷- از روسری و بالش کتان استفاده نکنید

این مدل روسری ها و بالش ها باعث خشکی و چین و شکن موها می شوند به جای این ها از پارچه های نخی ساتن و ابریشمی استفاده کنید که رطوبت را از پوست و موی شما جذب نمی کند.

۸- از زدن روغن به موهایتان خود داری کنید

تا دو هفته از هیچ نوع روغنی اعم از آلوئه ورا تا روغن نارگیل استفاده نکنید و بعد از آن هم از روغن ها به مقدار کم استفاده کنید.

مراقبت از موهای کراتین شده

۹- از رنگ زدن موهایتان خود داری کنید

بهترین زمان برای این کار قبل از کراتینه کردن موهایتان است اما اگر این کار را فراموش کردید حتما تا سه هفته بعد از کراتین کردن موهایتان سراغ رنگ مو نروید.

موی رنگ شده

۱۰- برای مراقبت از موی کراتینه باید شنا نکنید

به هیچ وجه ،دقت کنید به هیچ وجه تا ۳ هفته وارد استخر نشوید و اجازه ندهید ذره ای از کلر وارد موهایتان شود چون این کار همانند آتش زدن پولتان است. کلر داخل  آب به راحتی موهایتان را از حالت کراتینه به حالت قبل بر می گرداند.

۱۱- از اتوی مو استفاده نکنید!

وسواس به خرج ندهید و از اتوی مو استفاده نکنید و اگر استفاده کردید آن را در دمای پایین نگاه دارید یعنی خیلی کمتر از ۳۳۰ درجه فارنهایت زیرا در دمای بالا کراتین از موهایتان بخار می شود.

موی کراتینه

۱۲- با آب داغ موهایتان را نشورید

آب داغ باعث آسیب دیدن موی کراتینه شده میشود و کراتین موجود روی آن را از بین میبرد. پس از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید تا ماندگاری موهای کراتینه شما بیشتر شود.

۱۳- از حوله برای ماساژ سرتان استفاده نکنید

اجازه دهید موهایتان خودشان خشک شود اما خود به خود از فشار حوله روی موهایتان خودداری کنید. میتوانید از فشار ضعیف و گرمای ملایم سشوار برای خشک کردن آن استفاده کنید زیرا نباید بگذارید که موها به مدت طولانی خیش بمانند.

ما قبلا در آی آر میکس نحوه صحیح سشوار کشیدن موی فر مردانه را آموزش داده ایم.

۱۴- زیاد شانه نزنید

مسلما لذت بخش است اما مدام شانه نزنید و اجازه دهید تا موهایتان کمی راحت و آزاد باشند. نیازی نیست هربار از خواب بیدار شدید موهایتان را شانه بزنید. جلوگیری از فر شدن مو راه های دیگری هم دارد که برخی از آن ها در مقاله ما با عنوان جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب با اسپری ضد رطوبت مو نلی و محصولات ضد وز مو آورده شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به نحوه مراقبت از موهای کراتینه شده انداختیم. اگر شما هم تجربه مشابه با آن را داشته اید، آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی