آموزش تصویری نحوه جا انداختن شیشه عینک در فریم

آموزش تصویری نحوه جا انداختن شیشه عینک طبی در فریم

۰
آموزش تصویری نحوه جا انداختن شیشه عینک طبی در فریم
نمره 4.3 از 3 رای

عینک ها به شکل ها و انواع متفاوتی در بازار وجود دارند. منتهی همه آن ها از ویژگی های پایه ای مثل دارا بودن دو عدسی و یک فریم بهره می برند. گاهی عدسی های عینک با مشکل مواجه می شود یا فریم آن می شکند. در این مواقع باید عدسی یا فریم را عوض کرد. در این مطلب به آموزش تصویری نحوه جا انداختن شیشه عینک طبی در فریم خواهیم پرداخت.

چگونه شیشه عینک را جا بیندازیم؟

How to Replace Lens in Eyeglasses 

عینک ها متشکل از دو عدسی و یک فریم هستند. این فریم می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. بخش هایی از عینک که روی گوش قرار می گیرند را نیز تحت عنوان دسته عینک می شناسیم. عدسی عینک در واقع ترکیبی از شیشه است که روبروی چشمانتان قرار می گیرد. پیش از این به راهنمای انتخاب و اندازه گیری سایز عینک آفتابی و طبی پرداخته ایم. اما گاهی اوقات دسته و عدسی عینک دچار مشکل می شود به طوری که این عدسی ها به خوبی در جای خود قرار نمی گیرند. بنابراین در این مطلب، شما را در خصوص رفع این مشکل با کمک جا انداختن شیشه عینک در فریم راهنمایی خواهیم کرد.

طریقه جا زدن شیشه عینک

در مرحله اول از آموزش تصویری نحوه جا انداختن شیشه عینک در فریم باید یک پیچ را در لبه عینک بین شیشه و دسته عینک می بینید.

نحوه جا انداختن شیشه عینک

آن را با استفاده از پیچ گوشتی ۱٫۵ میلیمتری با چرخش بر خلاف جهت عقربه های ساعت از جای خود در آورید.

جا انداختن شیشه عینک نیم فریم

سپس برای جا انداختن شیشه عینک در فریم باید به آرامی فریم را جدا کنید تا شیشه طبی عینک را بیرون بیاورید. مواظب باشید که در این حین باعث شکستن آن نشوید.

جا زدن شیشه عینک

اگر شیشه طبی عینک شکسته است، آن را کاملا از فریم عینک جدا نمایید.

اموزش جا انداختن شیشه عینک

شیشه جدید را در جایی که شیشه قدیمی در آن قرار داشت گذاشته و موقعیت آن را با کادر و فریم عینک تنظیم کنید. یادتان باشد که منحنی شیشه باید به سمت جلوی فریم باشد.

جا انداختن شیشه عینک نیم فریم

سپس در این مرحله از جا زدن شیشه جدید عینک در حالی که فریم را محکم نگه داشته اید، پیچ را برداشته و با استفاده از پیچ گوشتی ۱٫۵ میلی متری و در جهت عقربه های ساعت، آن را بچرخانید. در این هنگام اگر از کمک یک دوست بهره ببرید بهتر خواهد بود.

اموزش جا انداختن شیشه عینک

پس از اینکه کارتان تمام شد مطمئن شوید که شیشه عینک طبی به خوبی در جای خود قرار گرفته است. در صورت لزوم، شیشه را با پارچه پنبه ای نرم یا آب تمیز کنید.

چگونه شیشه عینک را جا بیندازیم

آموزش ویدیویی نحوه جا انداختن شیشه طبی عینک در فریم

در ادامه نیز می توانید ویدیویی در رابطه با آموزش جا انداختن شیشه عینک  طبی مشاهده نمایید.

اگر عینک طبی تان خراب شده است می توانید مطلب آموزش تعمیر عینک طبی شکسته را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس روش جا انداختن شیشه عینک طبی در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد پیشنهاد یا تجربه ای دارید حتما آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی