گرفتگی لوله

آموزش رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و روش های دیگر

۰
آموزش رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و روش های دیگر
امتیاز دهی به نوشته

هیچ چیزی درگیر کننده تر و ناراحت کننده تر از گرفتگی لوله خروج آب در سینک ظرفشویی نیست. قبل از این که به یک لوله کش زنگ بزنید این مقاله را بخوانید، ما امروز در آی آر میکس تصمیم داریم در مورد آموزش رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و روش های دیگر برای شما مطالبی را بیان کنیم.

چگونه چاه سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

 How to Unclog a Sink

هنگامی که گرفتگی لوله پیش می آید اولین فکری که به ذهن همه ما می رسد خبر کردن یک لوله کش است. اما قبل از اینکه با لوله کش تماس بگیرید به این نکته توجه کنید که راهکارهای زیادی برای باز کردن گرفتگی لوله سینک آشپزخانه شما وجود دارد. پیش از هرچیز بهتر است که همیشه نظافت را رعایت کنید و از ریختن حتی زباله های ریز و باقیمانده های غذا در سینک خودداری کنید (هرچند گاهی اجتناب ناپذیر است).

در ادامه ما شما را با برخی بازکننده های قوی لوله که شماری از آن ها طبیعی و برخی شمیایی هستند آشنا می کنیم. پیش از این نیز در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری ۵ روش باز کردن گرفتگی لوله ظرفشویی در خانه برایتان مطالبی را مطرح کرده بودیم

استفاده از سیم به صورت قلاب

اگر فکر می کنید سینک ظرفشویی یا روشویی شما با موی سر، پارچه و یا تیکه های جامد مسدود شده است می توانید با کمک یک سیم مفتولی محکم همانند رگال لباس برای باز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید. هرچه که با شد باید سر سیمتان را به شکل قلاب یا حرف U انگلیسی در بیاورید و از همان قسمت وارد لولع سینک ظرفشویی کنید  و سپس سیم را به کناره های لوله بچسبانید و به انتهای آن فشار وارد کنید تا داخل برود.

گرفتگی لوله

وقتی مقاومت شدیدی احساس کردید سیم را بالا بکشید تا مو سایر وسایل به آن گیر کند و بیرون بیاید. در ادامه آب داغ را باز کنید تا ببینید راه آب باز شده است یا خیر اگر آب بالا زد ، یعنی هنوز راه آب باز نشده است پس دوباره تلاش کنید.

پمپ یا تلمبه لوله بازکنی

پمپ یا تلمبه با فشار شدید هوا زباله ها را داخل لوله را حرکت می دهد و باعث باز شدن لوله می شود اما اگر شما به دنبال استفاده از این وسیله برای باز کردن لوله فاضلاب هستید به سه نکته توجه کنید. نکته اول اینکه شما بهتر است یک جنس خوب و قوی را استفاده کنید.

گرفتگی لولهرفع گرفتگی سیفون ظرفشویی

نکته دوم اینکه شما باید خوب فشار هوا را با قدرت به داخل لوله هدایت کنید به عبارتی به نیروی بدنی زیادی نیاز دارد، نکته سوم و آخر اینکه برخی سینک ها دو سوراخ دارند در این موارد یک سوراخ را با پارچه و چسب به خوبی بپوشانید و سپس با فشار دست ، هوا را وارد لوله کنید.

آب جوش یک راه حل ساده

رفع گرفتگی سیفون ظرفشویی با آب جوش: وقتی در مورد آب جوش صحبت می کنیم دقیقا منظورمان آب جوش با دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد است نه آب داغی که از شیر می آید. بنابر این ۲ لیتر آب را در یک کتری بگذارید تا بجوشد و سپس نیم لیتر آن را درون سینک ریخته و چند ثانیه صبر کنید. دوباره این عمل را انجام داده و صبر کنید تا زمانی که آب کتری تمام شود.

آب جوش

دقت کنید که این آب جوش را دقیقا روی سوراخ سینک بریزید تا تاثیر آن بیشتر شود. آب جوش می تواند به از بین بردن برخی گرفتگی های ارگانیک لوله مانند خرده های غذا و … بسیار کمک کند. همچنین اگر از بوی بد توالت اذیت می شوید مقاله ما درمورد چگونه بوی بد دستشویی را از بین برد؟ راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد توالت را مطالعه تمایید.

باز کردن لوله ظرفشویی با جوش شیرین

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین کار ساده ای است. نصف فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید و سپس نصف فنجان سرکه را وارد لوله کنید و فورا با درب خروجی سینک یا لوله را با یک پلاستیک ( استپر ،پارچه و….) بپوشانید. بعد از چند دقیقه دوباره نصف فنجان سرکه را در لوله بریزید و دوباره آن را بپوشانید.در نهایت بعد ۳۰ دقیقه یک لیتر آب جوش را وارد لوله کنید( همانند دستور بالا تا راه لوله باز شود ).

گرفتگی لوله

یک راه دیگر استفاده از جوش شیرین این است که نصف فنجان جوش شیرین و نصف فتجان نمک را مخلوط کرده و داخل سوراخ لوله سینک بریزید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس آرام آرم آب جوش را وارد آن کنید تا گرفتگی لوله برطرف شود.

سدیم هیدروکسید برای باز کردن لوله فاضلاب سیمان

سدیم هیدروکسید یا سود سوزآور در بسیاری از فروشگاه های مواد شیمیایی و داروخانه ها یافت می شود. برای باز کردن لوله فاضلاب باید ۳ لیوان از آن را با ۳ لیتر آب سرد در یک سطل مخلوط کنید و بایک چوب آن را هم بزنید ، سپس این محلول را مستقیم و آرام آرام داخل لوله بریزید تا گرفتگی لوله رفه شود.

گرفتگی لوله

سپس  یک لیتر آب جوش را وارد لوله کنید تا کاملا تمیز شود اگر مشکل حل نشد یک بار دیگر این کار را تکرار کنید. مواظب دست و سر و صورت خود در هنگام کار با این ماده خطرناک باشید چون خورندگی بالایی دارد. این ماده برای گرفتگی لوله فاضلاب حیاط نیز بسیار مناسب است.

سفید کننده لباس برای گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

در حالی که سینک شما خشک شده است مقداری ( ۳ لیوان  ) سفید کننده یا وایتکس درون لوله ریخته و تا ده دقیقه آن را به حال خود رها می کنیم. سپس درب سینک را باز کرده و با باز کردن شیر آب اجازه می دهیم تا آب راه خود را باز کند اگر آب دوباره بالا زد یک روش دیگر را برای رفع گرفتگی سیفون ظرفشویی امتحان کنید.

گرفتگی لوله

لوله بازکن برای گرفتگی لوله

این مواد را می توانید از مصالح فروشی ها و حتی سوپرمارکت ها خریداری کنید هرکدام با توجه به ساختارشان روش خاص خودشان را دارند که در روی جعبه نوشته شده است. همچنین دقت کنید که این ماده باعث کثیفی لباس ها و فرش و ظروفتان نشود. در نهایت اگر هیچکدام از این روش ها کار نکرد و کار شما برای باز کردن لوله فاضلاب  به شکست منتهی شد، راه حل نهایی تماس با یک لوله کش است.

گرفتگی لوله

آموزش ویدیوی باز کردن لوله سینک ظرفشویی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به باز کردن سینک ظرفشویی داشتیم و چند روش ساده برای این موضوع را به شما ارائه کردیم. اگر شما هم تجربه رفع گرفتگی لوله و راههای مختلف آن دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی