سرپیچ لامپ

آموزش تصویری نحوه تعویض سرپیچ لامپ سقفی در خانه

۰
آموزش تصویری نحوه تعویض سرپیچ لامپ سقفی در خانه
نمره 4 از 3 رای

ادیسون علاوه بر لامپ ، سرپیچ لامپ را هم اختراع کرده بود، با وجود گذشت سالیان دراز این سرپیچ ها ساختار اساسی و ساختمان خود را حفظ کردند، لذا ما امروز برای شما در مورد آموزش تصویری نحوه تعویض سرپیچ لامپ سقفی در خانه مطالبی را آماده کرده ایم که مطالعه آن بسیار توصیه می شود.

چگونه سرپیچ لوستر را تعویض کنیم؟ آموزش بستن سرپیچ لامپ

How to Replace Porcelain Lamp Holders

سرپیچ لامپ در حقیقت یک اتصال است که لامپ روشنایی منزل شما را به سیستم برق شهری متصل می نماید ، در طول سالیان گذشته تغییرات زیادی در سرپیچ لامپ داده شده است ، اما ساختار این سرپیچ ها ثابت مانده است. به عبارتی تعویض سرپیچ لامپ چراغ خواب شما همانند بستن سرپیچ لامپ اتاق مطالعه و یا لوستر شما ساده هست و تفاوت خاصی با هم ندارند. در بسیاری از موارد علت روشن نشدن لامپ خرابی سیستم اتصال یا همان سرپیچ لامپ است.

بنابراین ما امروز در آی آر میکس به بررسی نحوه بستن سرپیچ لامپ می پردازیم. علاوه بر تعمیر سرپیچ تعمیر خود لامپ نیز در شرایطی امکان پذیر است برای این مورد مقاله ما با موضوع آموزش تصویری نحوه تعمیر لامپ کم مصرف در خانه + ویدیو را مطالعه کنید.

وسایل لازم برای تعویض سرپیچ لامپ سقفی

فازمتر

پیچ گوشتی دو سو و چهار سو

سیم چین یا چاقوی با دسته پلاستیکی

چهارپایه یا نردبان( درصورت نیاز )

گام اول: عیب یابی

قبل از هرچیز مطمئن شوید خرابی سرپیچ لامپ علت روشن نشدن لامپتان است نه چیز های دیگر،در ادامه کلید لامپ را ابتدا خاموش کرده و سپس از کنتور ، فیوز کنتور را نیز در حالت خاموش قرار دهید. اگر سرپیچ شما به سقف متصل است در گام اول باید با پیچ گوشتی پیچ های آن را باز کرده و از سقف جدا کنید.

برای رسیدن به سقف از یک چهارپایه یا نردبان که قابلیت ایستادن دارد استفاده کنید و از دوست یا دستیار و یا یکی از اعضای خانواده تان بخواهید نردبان را برایتان نگه دارند.

گام دوم: اطمینان از اتصال برق به لامپ

سرپیچ ها عموما به یک نگه دارنده متصل هستند ( مانند لوستر ) در گام اول با کمک فازمتر چک کنید که آیا برق دارند یا خیر برای این کار نوک فاز متر را به سیم برق بزنید اگر روشن شد نشان دهنده این است که هنوز برق دارد. بنابر این یک بار دیگر فیوز کنتور را چک کنید و خاموشش کنید . سپس دوباره امتحان کنید تا ببینید برق دارد یا نه جریان برق قطع شده است.

سرپیچ لامپ

گام سوم: سیم کشی لامپ

سیم کشی لامپ بسیار ساده است، سیم را از نگه دارنده لامپ خارج کنید و خواهید دید که دو سیم به رنگ های مختلف وجود دارد که اغلب سیاه و سفید هستند( گاهی نیز آبی و قرمز و.. ) ، اگر سیم سوخته است تا یک سانتیمتر یا دو سانتی متر از آن را با یک سیم چین لخت کنید و سپس هر کدام را جداگانه پیچ دهید البته اگر سیم ها از نوع مفتولی هستند( مانند آنچه در ویدیو خواهید دید نیاز به پیچ دادن آن ها نیست ).

گام چهارم: تعویض سرپیچ

سر پیچ جدید را که از فروشگاه خریده اید بیاورید قبل از خرید حتما از فروشنده بخواهید تا آن را برایتان تست کند، انواع سرپیچ لامپ  وجود دارد که دارای سایزهای متفاوتی هستند و حتما اندازه مورد نیاز خود را بخرید ، در منزل انتهای سر پیچ دارای دو مکان برای قرار گیری سیم های فاز و نول سرپیچ هستند.

سرپیچ

هرکدام را در جای خود قرار دهید و سپس پیچ سفت کننده آن را با پیچ گوشتی سفت کنید. اما این کار را به قدری سفت انجام ندهید که سیم ها پاره شوند.

گام پنجم بستن سرپیچ لامپ

برخی سرپیچ ها به هر لامپی نمی خورند شما می توانید با یک تبدیل سرپیچ لامپ سرپیچ خود را به یک مدل و سایز دیگر تبدیل کنید. در انتها سر پیچ را در محل اتصال قرار داده و پیچ های آن را سفت کنید بعد از تمام شدن کار مطمئن شوید در جای خود محکم است. حالا یک لامپ را به آن متصل کرده و بعد از اتصال جریان برق کلید لامپ را بزنید تا از نور و روشنایی تازه لذت ببرید.

سرپیچ لامپ

آموزش ویدیویی نحوه بستن سرپیچ لامپ سقفی

نکات تکمیلی

  1. هیچگاه احتیاط را فراموش نکنید سعی کنید از دستکش و کفش های پلاستیکی عایق استفاده کنید.
  2. هرگز هم زمان سیم فاز و نول را لمس نکنید زیرا این کار باعث می شود در مدار قرار بگیرید و دچار شوک الکتریکی شوید.
  3. تنهایی کار نکنید داشتن یک دستیار گاهی اوقات چیز خوبی است.

در نهایت از شما دعوت می کنم تا با مطالعه مقاله ما در مورد آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی لذت مطالعه این مقاله را دوچندان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به ساخت لوستر مدرن انداختیم و یک کلیپ ویدیوی کامل در مورد نحوه نصب لامپ سقفی به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه انجام کارهای برقی ،خصوصا برق ساختمان را دارید،خوشحال می شویم که آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی