کیلومتر سرعت

علت خرابی کیلومتر شمار چیست؟ آموزش تعویض سنسور کیلومتر سرعت ماشین

۹۰
علت خرابی کیلومتر شمار چیست؟ آموزش تعویض سنسور کیلومتر سرعت ماشین
نمره 3.9 از 67 رای

یکی از مهمترین مسائل در رانندگی کسب اطلاعات است. شما باید بتوانید اطلاعات درستی از وضعیت خودتان و جاده داشته باشید و کسب اطلاع دقیق از سرعت لحظه ای خودرو یکی از این موارد است. بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد درست کردن کیلومتر سرعت برای شما مطالبی را فراهم کرده ایم که مطالعه آن توصیه می گردد.

کم نشان دادن کیلومتر سرعت نشانه چه مشکلی در ماشین است؟

How to Repair a Speedometer

برنامه های موبایل و دستگاه های gps امروزه سرعت شما را با دقت زیادی نشان می دهند اگر شما احساس می کنید بین عدد گوشی ;i با برنامه ای مانند ویز( waze )  یا سایر برنامه های مشابه به دست می آید و سرعت خودرویتان تفاوت معنا داری وجود دارد بهتر است به فکر تعمیر کیلومتر شمار یا سنسور سرعت خود باشید.

یک سرعت سنج و یا کیلومتر شمار خراب رانندگی را بسیار سخت می کند و باعث خطراتی مانند تصادف و جریمه های رانندگی می گردد قیمت سنسور کیلومتر پژو پارس یا سایر خودروهای ایرانی بسیار بالا و گاهی تا ۱ میلیون ( در زمان نگارش این مقاله یعنی خرداد ۱۳۹۸ ) می رسد. بنابراین بررسی علت خرابی کیلومتر شمار سرعت  و تعمیر آن توسط خودتان گاهی راحت تر از سایر گزینه ها است.

علت خرابی کیلومتر شمار سرعت

اولین کار شما باید این باشد که مشخص کنید مشکل دقیقا چیست ویا به عبارتی دلیل کار نکردن کیلومتر سرعت چه چیزی می باشد. پیدا کردن مشکل نصف راه حل است. کیلومتر شمار و سرعت سنج خودرو به کمک یک سنسور سرعت سنج که در زیر داشبورد قرار دارد کار می کنند.

برخلاف کیلومتر شمارهای قدیمی که با چرخ دنده کار می کردند امروزه اکثر خودروهای مدرن وابسته به سنسورهای الکترونیکی هستند و علل خرابی آن ها بیشتر الکترونیکی است تا تا مکانیکی خودرو.

۱-خرابی سنسور سرعت : در نظر داشته باشید که یکی از علت های خرابی کیلومتر شمار خرابی سنور آن است. خرابی سنسور کیلومتر شمار تنها بر روی سرعت خودرو تاثیر نمی گذارد ،بلکه بر روی سیستم کروز و تنظیم سوخت برخی خودروها نیز موثر است به همین دلیل است که با خرابی این قطعه عموما چراغ خطر موتور روشن می شود.

کیلومتر سرعت

خرابی سرعت سنج و کیلومتر شمار خودرو در هنگام فروش هم مشکل بزرگیست شما می توانید با مطالعه مقاله ما با موضوع چگونه بفهمیم کیلومتر ماشین دستکاری شده است؟ از دستکاری و خرابی عمدی  خودرویی که می خواهید خریداری نمایید مطمئن شوید.

۲- خرابی ecu : واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا همان مغز کامپیوتر که وضیفه هماهنگی ،کنترل و هدایت سایر سنسورهای خودرو را دارد ، در نظر داشته باشید که یک مورد دیگر احتمال  خرابی ecu  خودرو است که  همانطور که گفته شد نقش مغز الکترونیک یا کامپیوتر خودرو را دارد و برخی از اشکالات خودرو به این دلیل است.

۳-مشکلات فیزیکی : قطع شدن اتصالات و ارتباط بین سنسور با سایر بخش ها از جمله مشکلات متداول در این بخش است در برخی اتوموبیل های قدیمی اتصالی و سوختن سیم ها نیز به وجود می آید که از علل از کار افتادن کیلومتر سرعت است.

خرابی کیلومتر سرعت

آموزش تعویض سنسور کیلومتر سرعت

اگر کیلومتر خودروی شما خراب شده است بسته به نوع مشکلتان باید به فکر تعویض سیم ها و یا خود دستگاه باشید. با کمی اطلاعات و مهارت فنی شما می توانید در منزلتان تعویض قطعه را انجام دهید اما توصیه ما این است که برای مسائل حرفه ای مانند آموزش تعویض سنسور کیلومتر ۴۰۵ به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید.

  • اگر سنسور مشکل دارد شما باید اتصالات سنسور را بررسی و تنطیم مجدد کنید چنانچه مشکل سنسور شما رفع نشد باید آن را با یک نو تعویض کنید.
  • اگر سیم ها به هر دلیلی آسیب دیده باشند باید عوض شوند بر فرض پارگی سیم ها ،باز هم توصیه ما تعویض سین ها به منضور داشتن یک ارتباط الکترونیکی مطمئن است هرچند که به صورت موقت می توان به اتصال و چسب زدن سیم ها هم فکر کرد اما تنها برای یک دوره موقت و کوتاه
  • اما اگر سیستم ecu  خودروی شما مشکل دارد تنها راه چاره شما این است که پیش یک تعمیرکار و یا مکانیک مجاز بروید گاهی مشکل به سادگی و با یک ریست به کمک دستگاه دیاگ حل می شود، اما در پاره ای موارد تعمیر کار شما ب پیشنهاد تعمیر و حتی تعویض ecu  را می دهد.

مشکلات کیلومتر سرعت

علت کار نکردن کیلومتر سرعت هرچه باشد شما با دانستن علت  آن نیمی از راه تعمیر را طی کرده اید و نیمی دیگر به کمک یک تعمیرکار یا دوستی که از مسائل فنی سر دربیاورد و یا جسارت و جرئت خودتان به راحتی در دسترس است.رانندگی سالم و مطمئن به فاکتورهای زیادی نیاز دارد و یکی از این موارد دانستن سرعت لحظه ای خودرور می باشد به هر حال اطلاعات در رانندگی نقش مهمی دارد و سرعت شما مهمترین اطلاعاتی است که باید در هرلحظه از آن مطلع باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به بررسی کار نکردن کیلومتر سرعت  و علل و راهکارهای آن پرداختیم. در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهادی آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۹۰ دیدگاه

  1. علیرضا گفت:
    19

    سلام من پراید دارم سنسور سرعتش از کار افتاده بعض وقتها یهو کار میکنه دوبار سنسور سرعت رو عوض کردم بار دوم کلا از کار افتاد با اینکه سنسور نو بود و با دیاگ اخطار رو رفع کردن حالا تعمیرکار بهم گفته باید گیربکس باز بشه و ایراد از گیربکسه،هزینه اش هم ۵۰۰هزار گفته آیا حرفش منطقیه چون شما نگفتید میتونه ایراد از گیربکس باشه لطفا نظرتون رو به جیمیلم ارسال کنید.

    • حسن گفت:
      5

      سلام منم همین مشکلو دارم وهمین پاسخو شنیدم

    • هم وطن گفت:
      0

      ایراد کارماشین شما از سنسور سرعت هست که برروی گیربکس قرارمی گیرد و نیازی به بازکردن گیربکس نیست. از بالا یه پیچ باز میشه سنسور خارج و مجددا نصب میکنید

    • زهرا گفت:
      -2

      سلام.گاهی چرخ دنده انتهایی دیفرانسیل که اطلاعات را به سنسور کیلومتر شمار می دهد در اثر کارکرد فراوان ساییده می شود که باید هوزینگ دیفرانسیل باز شده وتعویض گردد.

  2. علیرضا گفت:
    24

    اینم بگم که دور موتور بیشتر از ۳ هزار نمیشه به ۳ هزار که میرسه ماشین مکس میکنه ریپ میزنه

    • حسین گفت:
      7

      برادر اون سیمی که به گیربکس وصل میشه رو چک کن

      • حسن گفت:
        1

        سلام برامن هم دقیقا همین مشکلو داره قطع و وصل میشه بعضی وقتها کار میکنه بعضی وقتها قطع میشع سنسور هم تعویض کردم درست نشد سیمهارو هم دادم باطری ساز تست کرد وصله سالمه

    • علی گفت:
      0

      ایرادش نرم افزاریه. برنامه ش دوباره باید نصب بشه

    • منم همین مشکل رو دارم شما چطور رفع کردین؟ گفت:
      1

      سنسور کیلومتر منم مثل مال شما شده.چکار کردین درست شد؟

    • محمدرضا گفت:
      1

      این مشکل. که دور متور از یه جا به بعد دیگه بالاتر نمیره. دلیلش خرابی سنسور میل سوپاپ هست. حتما چک کنید

    • سعید گفت:
      0

      سنسور میل بادامک خراب شده،من این مشکل را داشتم،ریمپش کردم و کلا قطعش کردم

    • محمد گفت:
      0

      سلام عرض ادب با عذر خواهی از مشاور محترم به نظر من چشم گیربکس چون اهن ربایی هست براده وروعن میگیره معمولا روی پوسته گیربکس بسته میشه که روبرو دنده فراوبل هست انشالله دورموتور برطرف میشه

    • سلام ماشین منم دقیقا همینه مشکل را شما پیدا کردی گفت:
      0

      منم‌همین مشکلو دارم دور موتور از ۳۰۰۰میرهپبالا ریپ میزنه

    • حسین گفت:
      0

      سلام
      ماشین منم همین مشکل رو پیدا کرده
      اگر برطرف کردین، ممنون میشم راهنماییم کنید

    • رضا گفت:
      0

      مال سنسور کیلومتر هست

  3. ساسان گفت:
    32

    کیلومتر ماشینم هر از گاهی میاد پایین و بعد یه مسافت ۵۰۰متر دوباره برمیگرده جای خودش. در این حین همزمان آمپر بنزینم میاد یه مقدار از اون حدش پایینتر و موقعی ک کیلومتر برگشت جای خودش آمپر بنزینم برمیگرده جای خودش. دیاگم زدم خطا نداشت. حتی چرخدنده بالا روهم عوض کردم. ولی فرقی نکرد چندتا سیمکشم نشون دادم سر در نیاوردن. ممنون میشم ازتون مشکلشو بگین.

    • محمد گفت:
      0

      سلام مشکلش رو پیدا کردی یا نه از منم همینجوری هست??

    • رضا گفت:
      -4

      دقیقا مال من هم همینجوریه

    • حسین گفت:
      1

      سلام مشگل منم همینه دقیقا .لطفا اگر متوجه شدین ایراد از چیه به منم بگید؟

    • مستعان گفت:
      -1

      داداش کیلومترم سوخته بود بردم پیش یه برق کار هست کلا خازن و هر چی بود عوض کرد۶۵۰ هزار گرفت ازم واقعا وارد بود بخدا کلیومتر نو پراید گفتن ۱وپونصد هست این درست کرد دمش گرم بهروز پهلوان فوق لیسانس برق خودرو داره شماره شو ندارم ولی میتونم ادرس بدم بیاین پیشش ارزش داره بچه مرز خراسان رضوی

    • اس گفت:
      0

      سلام..عقربه کیلومتر گاهی کمتر نشان میدهد..عثربه دور موتور نیز اینطور است..نشان دهنده کیلو متر هم…(منظورم عدد کل کارکرد*..موقع گاز دادن خیلی سریع روشن و خاموش میشود..میخوام بفروشم..ماشینم تیبا صندوقدار ۱۴۰۰ است..لطفا بفرمائید عیب از چیست..سپاسگزار میشوم.

    • Syd ghasem گفت:
      4

      سیم بالای چرخ دنده عوض کن خوب میشه
      سیمش قطع و وصل میشه.مال منم بود تعمیرکار گفته باید گیربکس باز بشه من خودم چرخدنده باز کردم سوکت نو خریدم تعویض کردم خوب شد.

    • مال منم همینطور هست اگه فعمیدی بمنم بگو گفت:
      0

      مال منم همین طور هست اگه فهمیدی بمنم بگو

  4. عباس گفت:
    6

    سلام
    من یه پراید مدل ۸۴ دارم کیلومتر ماشینم همیشه ۱۰ سرعت کم نشان میده گیربکس ماشین تازه تعمیر هست سنسور تازه هست اون قطعه ای که داخل گیربکس میره اونم تازه عوض کردم ولی هیچ فرقی به حالش نکرد موقع ای که سرعت به ۶۰ میرسه عقربه کیلومتر پله پله بالا میره فقط از همه مهمتر اینکه سرعتم را ۱۰ تا کم نشان میده مثلا با سرعت ۱۰۰ میرم ۹۰ نشان میده قبلا دور موتور رو سه بود روی دنده چهار ۱۰۰ تا میرفت الان که دور موتور روی دنده چهاره دور موتور روی سه میشه ۹۰ تا میره لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم تا کیلومترم درست کنه مرسی از همه دوستان

    • مهمان گفت:
      2

      کم نشان دادن سرعت به دلیل تعویض رینگ و لاستیک با نمونه فابریکی کارخانه می باشد که با دیاگ قابل اصلاح هست گیر کردن کیلومتر مشکل از سنسور کیلومتر و یا احیانا از خود برد صفحه کیلومتر می باشد

    • علی گفت:
      -3

      همه ی ماشینا ده تا بیستر نشان میده بخاطر کمتر جریمه بشی خود کارخانه اینجوری ساخته

  5. محمودم گفت:
    7

    با سلام تیبا۱ خریدم مدل۹۳
    کیلومترش چیزی نزدیک ۷برابر بیشتر میفته
    یعنی یه مسیر ۲۰کیلومتری رو ۱۴۰کیلومتر میاندازه
    جای تعمیرکار بردم ولی دقیقا نمیدونست مشکل از کجاست

  6. مجید گفت:
    6

    سلام من ۱پراید ۱۱۱صفر گرفتم رو کیلومتر ۹۸۰تا خود به خود رفته رو ۱۰۸۰یعنی ۱۰۰کیلومتر خود به خود رفته بالا علتش چی میتونه باشه

  7. ارش گفت:
    0

    سنسور کیلومتر من طی دوماه سه بار سوخته میخوام علتش بدونم ممنونم

    • سیناصیادی گفت:
      0

      باسلام وارادت متاسفانه ماشین منم دوماهی یک سنسوعوض میگنم بازم خراب میشه الان یکباره کیلومترمی افته گازنمیخوره بعدمدتی خوب میشه ودوباره کارنمیکنه سه چهارتاسنسورعوض کردم علت چیه ممنونم

  8. محسن گفت:
    0

    ممنون

  9. هادی گفت:
    13

    با سلام و درود بر شما بنده یه پژو ۴۰۵ مدل ۹۰ دارم متاسفانه زود زود سنسور کیلو متر ش خراب میشه یعنی در عرض یکسال حداقل دو سه بار سنسور عوض میکنم لطفا راهنمائیم کنید که علت از کجا میتواند باشد

  10. Kamran گفت:
    -3

    سلام من یه پراید ۱۳۱ صفر خریدم دور موتور کار میکنه و سالم ولی کیلومتر سنج ثابته و کار نمیکنه مشکل چی میتونه باشه؟

  11. حسین گفت:
    2

    کیلومتر همه ی موتور و ماشین های ایرانی زودی خراب میشه

  12. بهنام گفت:
    0

    با سلام
    ینده ۲۰۶ اس دی دارم دوگانه. گاها تو حرکت مخصوصا مسافت طولانی چراغ بنزین یه چندبار چشمک میزنه که گاهی رد میشه و گاهی پشت بندش یه بوق میزنه و بعد اون آمپر دما با کیلومتر میخوابه برای چند لحظه و برمیگرده سر جاش. تو حالت بنزین و گاز فرقی نمیکنه این مشکل. بعد این چراغ سی ان جی هم زرد میشه که با ریست کردن ماشین درست میشه. باطری و دینام رو بردم چک کردم سالمن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. سید گفت:
    -5

    سلام ماشین من پرایده کلیومتر هی قطع و وصل می‌شود علت اش چی میتونه باشه

    • شاهین گفت:
      1

      سلام دوستان مشکلاتی که همتون مطرح کردین
      دلیل همشون از چهار قسمت میتونه باشه
      اولی خرابی از سوکت و سیم کشی سنسور کیلومتر باشه
      دومی خرابی سنسور کیلومتر هست
      سومی از پینیون گیر بکس شاید باشه
      چهارمی از پشت امپر باشه
      اگر سنسور کیلومتر خراب بشه ماشین از سه هزار بیشتر نمیره و ریپ میزنه و کار نمیکنه اگر میخوایین ریپ نزنه به قسمت فیوزها برید و فیوز ABS رو در بیارین مشکل کار نکردن ماشینتون حل میشه
      ولی کیلومتر پشت امپر نشون نمیده همونطور که بالا گفتم میتونه از چهار قسمت باشه
      بترتیب کارهایی که بالا گفتم رو انجام بدید
      حتما مشکلتون حل میشه اگر نشد که درصد خیلی کمی داره درست نشه بهم پیام بدین از طریق ایمیلم و یا بهم پیام بفرستین به شماره همراهم ۰۹۳۳۶۲۹..
      موفق باشین

      • محمدرضا گفت:
        0

        سلام مهندس.من هم مشکل ریپ زدن را دارم.برای رفع هم سنسور کلیومتر وسنسور داخل گیربکس را نیز عوض کردم.متاسفانه هیچ توفیقی نکرد.کیلومتر بعضا کار میکنه وبیشتر مواقع کار نمیکنه.فرمودید فیوز ABSرا دربیارم مشکل ریپ حل میشه؟اگر بیاریم ترمز ایراد پیدا نمیکنه؟ ممنون مهندس…..ضمنا خودرو سمند مدل ۹۱ مو تور قدیمی.

    • محمد گفت:
      0

      به خاطر اون قطعه که روی سنسور کیلومترها اینجوری میشه من امروز همرو نو کردم دونه دونه فهمیدم اون یه قطعه خراب بوده توش نمیدونم جی داره میسوزه کیلومتر از کار میوفته ماشین دیگه گاز نمیخوره اسمش سنسور روی کیلومتر رو گیربکس که بهش سوکت نصب میشه

  14. محسن گفت:
    0

    سلام من یه پژو ۴۰۵مدل ۸۴ دارم که تازه تعمیر اساسی شده ولی از اول سال تا الان ۴دفعه سنسور کیلومتر خراب شده و عوض کردم ماشین هم توو دور موتور پایین ریپ میزنه یا
    تو ترافیک یا پشت چراغ قرمز هم خاموش میشه میخواستم بدونم چرا اینقدر سنسورها خراب میشه اولش شلاقی میشه بعدش هم خراب میشه
    بعدش میخواستم بدونم ممکنه علت ریپ زدن ماشین هم از سنسور کیلومتر باشه
    ممنون

  15. حمید گفت:
    8

    سلام یه ۴۰۵تازه خریدم کیلومپرش کار نمیکنه سنسورشو عوض کردم یه روز کار کرد دوباره از کار افتاد بعدش هم سنسور هم سوکتی که بهش وصل میشه و هم دنده داخل گیربکسو عوض کردیم بعد نیم ساعت کار کرد دوباره از کار افتاد کلافم کرده لطفا راهنماییم کنید

  16. مجید گفت:
    -4

    با سلام و خسته نباشید من پراید دارم مدل ۸۹ صبا یک مدتی میشه وقتی شبا چراغ ماشینو روشن میکنم آمپرها همه یه لحظه میاد پایین دوباره میره بالا هر جا بردم کسی سر در نمیاره ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. مجید گفت:
    9

    با سلام و خسته نباشید من پراید دارم مدل ۸۹ صبا یک مدتی میشه وقتی شبا چراغ ماشینو روشن میکنم آمپرها همه یه لحظه میاد پایین دوباره میره بالا هر جا بردم کسی سر در نمیاره ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

  18. مهدی گفت:
    -10

    سلام من ماشینم سورنه کیلومترشو کم کردم الان کیلومتر شمارش کار نمیکنه امپر سرعت و… همه سالمه مشکل کجاست؟

  19. مجید گفت:
    1

    سلام پراید مدل ۸۹ دارم عقربهای سرعت اب دور موتور و بنزین برای خودشون بازی میکنن یهو میاد رو صفر همه با هم بعد برمیگرده سرجاش ممنون میشم راهنمایی کنید

    • جلال گفت:
      0

      سلام منم دقیقا همین مشکلو پیدا کرده ممنون میشم بگین ایراد از کجاس منتظر جواب تون هستم سپاس

    • عابدین شیخ گفت:
      1

      ابازی کردن هم زمان عقربه ها با هم مربوط به برق ماشین میشه که قعط و وصل میشه یا اتصال داره یا باطری هعمولا دراواخر عمر اینجوری خ ودش رو نشون میده .

  20. فرج گفت:
    0

    سلام.ماشینم پراید هست.بعضی وقتا ماشین خاموش میشه روشن که می کنم کیلومترش کار نمی کنه.باید چند دقیقه خاموش بشه تا درست بشه.ضمنا تو این وضعیت آمپر بنزین میاد پایین طوری که چراغ بنزین روشن میشه.کسی میدونه مشکل از چیه؟

  21. حمید گفت:
    2

    سلام، من پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم، کیلومتر سرعتش نسبت به نرم افزارهای موبایل مثل ویز ۱۰ تا بیشتر نشون میده، کسی میتونه راهنماییم کنه، ممنون. سنسور کیلومتر هم عوض کردم و کروز انداختم، ولی بازم درست نشد.

    • سعید گفت:
      0

      برو خدارو شکر کن حداقل یه چیزی نشون میدی مال من که کلا از کار افتاده نبر جایی که بدتر خرابش میکنند

    • محمد گفت:
      0

      سلام دوست عزیز بالاهم فککنم گفتن نمایندگی به نفع راننده کار کرده ده کیلومنر بیشتر نشون میده بخاطر جریمه نشدن اره دوست گرامی

  22. دنیا گفت:
    1

    خیلی خوب و جالب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  23. دنیا گفت:
    -2

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  24. فروش سیم کارت گفت:
    2

    مطلب بسیار جالب و خوبی بود

  25. فواد گفت:
    3

    سلام
    گیربکس ماشین تازه تعمیر کردم اما کیلومتر ماشین بیشتر ۶۰ بالا نمیاد با دریل سنسور کیلومتر چک کردیم مشکلی نداره اشکال از کجا میتونه باشه.

  26. مرتضی گفت:
    -1

    سلام من پرایدم مدل ۹۴هست یورو ۴کیلومتر سرعتش قطع میشه بعضی موقع ها مکانیک گفت از سنسور عوضش کردیم درست نشد میشه کمکم کنید ممنون میشم

  27. ناصر گفت:
    3

    سلام من ماشینم سمند معمولی مدل ۸۷ است سیم کیلومتر ماشین من گاهی قطع میشود و گاهی دوباره وصل میشود و دور موتور به ۳۰ که میرسد ریپ مزنه و اصلا بلاتر نمی رود من باید چکار کنم ممنون

  28. مهدی گفت:
    5

    سلام تیبا یک دارم کیلومتر از کار میوفته وقتی ماشینو صبح روشن میکنم سرد باشه کیلومتر کار نمیکنه دور موتورم بالای سه نمیره بعضی وقتا هم روی سه یکم مکس میکنه بعد میره بالا.بعد از نیم ساعت ماشین گرم که شد خاموش روشن میکنم کیلومتر کار میوفته درست میشه.مدل ماشین نود و دو هستش گفتن سنسور کیلومتر این ماشین روی ای بی اس ترمز سوار شده یعنی باید ای بی اس بخرم پنج میلیون تومن یا اینکه کلا قید کیلومتر سرعت رو بزنم! کسی میتونه راهنماییم کنه یا اگه مثلا استوک این قطعه رو سراغ داره بهم بگه

  29. علی گفت:
    3

    همه ی ماشینا ده تا بیستر نشان میده بخاطر کمتر جریمه بشی خود کارخانه اینجوری ساخته

  30. علی گفت:
    0

    سلام بنده لیفتن ۵۲۰ دارم شمارشگر که مقدار مسافت طی شده که ماشین چقد راه رفته رو ارور زده میشه راهنمایی کنید بابت چیه

  31. علی گفت:
    0

    با سلام
    ماشین بنده پراید ۱۳۱ مدل ۹۴se فول هستش
    چراغ Abs روشن شده بعد اینکه روشن شده شمارشگرکیلومترم کار نمیکنه ولی آمپراب و بنزین و دورموتور همش دقیق کارمیکنن فقط اون شمارشگر کیلومتر ی عدد رو نشون میده سنسورهای Abs رو هم دستگاه دیاگ زدن گفتن سالمه مشکل از چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید

  32. ali گفت:
    0

    سلام سمند ای آف سون دارم کیلومترش رو باز کردم تمیز کنم حالا که بستم دور موتور و آمپر بنزینش کار نمیکنه راهنمایی کنید ممنون میشم

  33. وحید گفت:
    1

    سلام داداش یه مشگلی دارم لطفان بهم کمک کنید یه ماشین پراید دارم مدل ۸۸ سیم که به گیربکس وصل میشه اون از ته خراب شده بود یه سوکت تازه انداختم دوباره کار نکرد اون تهش که هست سوکت وصل میشه اونم خریدم انداختم دو باره کار نمی کنه چون الان کیلو متر سر عتم کار نمی کنه ماشین وقت راه رفتن میگیره ول میکنه اگه میدونید بهم بگین علتش چیه ممنعونم

  34. اسدی گفت:
    1

    چراغ چک ABSو چراغ چک ترمز دستی روشن بعضی وقتها روشن میشه عقربه کیلومتر هم از کار میفته بلوک ABSهم تعویض شده باز بعضی وقتها دوباره روشن میشه

  35. محمد گفت:
    0

    سلام من یک پراید مدل نود دارم دجیتال سفید شد دلیل از چی متونه باشه

  36. میثم گفت:
    -3

    سلام.من یک سمند مدل۸۴دارم،کیلومترش کار نمیکنه فقط تو جاده سرعتت که بالا میره عقربه حرکت میکنه هی پایین وبالامیره،ثابت نمیمونه،خواهش میکنم کسی تجربه داره بهم بگه

  37. مهدی گفت:
    0

    سال ماشین من پرشیا مدل ۸۳هست
    کیلومتر شمار من گاهی کار میکنه گاهی کار نمیکنه
    گاهی بالا پایین میره میشه علت رو بهم بگین با تشکر

  38. Roxbe گفت:
    0

    درود
    یه پراید یورو ۴ مدل ۹۳دارم ،یه مدت پیش سیم کشی ماشینم رو موش جویده بود که پس از کلی خرج الکی عیبش پیدا شد و الان سر همون داستان اموبلایزر یا سیستم دزدگیر مرکزیش از کار افتاده و ای سی یو بی کد شده ،تا یه چند وقت پیش خوب کار میکرد و مشکلی نداشت ،اما اخیرا هر زمان ماشین روشن میکنم تا مسافت ۱کیلومتر راه نیافته کیلومتر کار نمیکنه حتی اگر تو حرکت هم سویچ ببندم و باز روشن کنم ،بایستی همین مسافت طی بشه تا کیلومتر کار کنه ،میتونید راهنمایی کنید مشکل از چیه؟ سپاس

  39. رضا گفت:
    0

    سلام کیلومتر سرعت پژو ۲۰۰۰ قطع شده مشکل چیه یه مدت یه می‌پرید الان اونم نمیشه

  40. ناصر گفت:
    1

    در جاده چنانچه کیلومتر از کار افتاد و موجب توقف و عدم سرعت لازم شد می توان با دور موتور زیر سه هزار تا رسیدن به مرکز تعمیر و رفع عیب ادامه داد.

  41. محبی گفت:
    1

    سلام من پراید مدل ۸۱ دارم سیم کیلومتر چندتا تا حالا تعویض کردم متاسفانه پاره میشه خواستم علتشو بپرسم تشکر و سپاسگذارم

  42. رضا گفت:
    3

    سلام یه آردی انژکتور ۸۴ سرعت سنج ماشین از کار افتاده.از وقتی سرعت سنج خرابه ماشین گاز نمیخوره .مشکل از چیه ؟ یعنی گاز میدی ولی ماشین به زور راه میوفته .شتابگیری نداره

  43. علی گفت:
    0

    سلام
    کیلومتر ماشینم که پارس میباشد کار نمیکنه
    بردم پیش تعمیر کار میگه سیم فاز جریان نداره
    وسیم نول و فرکانس که به قطب منفی باطری
    با لامپ تست امتحان میکنی هردو روشن میکنه
    آخر سر هم نتونست درست کنه سیمها نه چسبده بودن نه قطعی داشتن
    لطفا راهنمایی کنی

  44. حسن گفت:
    0

    سلام پژو۹۵ سنسورکیلومترپلمپ هست وعقربه کیلومترازکارافتاد ایرادازکجاست میکانیک رفتم سیمکش رفتم علت را متوجه نشدم راهنمایی کنید

  45. شکیبا گفت:
    0

    دنا پلاس اتومات رو آبان ۱۴۰۱ تحویل روز گرفتم. سه نوبت برای گارانتی هم به ایران خودرو مراجعه داشتم. الان کیلومتر پشت آمپر ۱۲۹۰۰ هست ولی توی نمایندگی دستگاه زدن کیلومتر رو ۳۲۰۰۰ نشون میده و گفتن لغو گارانتی میشه. چطور از نظر فنی این اتفاق ممکنه بیوفته در حالیکه از صفری ماشین دست خودم بوده؟؟

  46. هادی گفت:
    4

    با سلام خدمت دوستان مطالبی که خواندم خواستم یه تجربه ای که داشتم در اینجا بنویسم شاید به دردتون بخوره من پراید ۱۳۲ مدل ۸۹دارم وقتی شمع و وایر عوض کردم آمپرها قاطی کردن و بعد از مدتی از کار افتادن و ثابت موندن خیلی جاها بردم و خیلی هزینه کردم آخرش بردم پیش استاد کار که گفت شمع هات تقلبی هست با عوض کردن شمع ها و تعمیر صفحه کیلومتر. همه چی درست شد. گفتم شاید به درد کسی بخوره.

  47. سیاوش گفت:
    0

    باسلام،پراید مدل۹۰ دارم که مشکلش اینه مسافت طی شده واقعی رو نشون نمیده با تیرهای برق کنار جاده ویا با احتساب جداول بلوارها امتحان کرده ام. مثلا فاصله ۷۰متری رو ۱۰۰ متر میزنه یعنی بعبارتی توی ۱۰۰۰کیلومتر پیمایش،شاید ۷۰۰کیلومتر در واقعیت پیمایش کرده،لطفا علتش رو توضیح بدین مچکرم.

  48. جورج پولیا گفت:
    0

    خیلی کلی و غیر کاربردی و غیر مفید بود. ارزش خوندن نداشت.

  49. حسین گفت:
    0

    ماشین من کلا استپ کرده روی سرعت ۹۰وعلامت حرارت روی یک ایستاده علامت بنزین هم روی یک میشه بگی از چیه ممنونم

  50. طه یاسین گفت:
    0

    باسلام سرعت سنج ماشینم پژو۴۰۵glxمدل ۸۶کارنمیکنه وبعضی اوقات آمپربنزین هم بالا وپایین میره لطفا برای تعمیرش راهنمایی کنیدومشکل ازکجاست باتشکر

  51. نیکنام گفت:
    0

    سلام من امروز سه بار سنسور کیلومترو عوض کردم هر سه بار بعد طی مسافتی خراب میشه… مشکل چیه؟!

  52. Farhad گفت:
    0

    سلام ماشین من انژکتور هست کیلومترش قطعه
    و دور موتور از ۲۰۰۰/۵۰۰ بالاتر نمیره و ریپ میزنه ماشین سنسور کیلومتر هم عوض کردم ولی درست نشد ممنون میشم بگین چیکار هستش

  53. مهرداد گفت:
    0

    سلام…. ازاینکه کیلومترسرعتتوماشین بیشترازبرنامه هایی مثل ویزبیشترنشون میده علتش اینه که ماهواره های تجاری تقریبا۱۰ کیلوترسرعتوکمترنشون میده. فقط ماهواره های نظامی سرعتودقیق نشون میده که کاربری تونرم افزارهای داخلی وخارجی نداره.

تبلیغات متنی