How To Park Your Car

آموزش تصویری نحوه پارک ماشین در پارکینگ و خیابان

۰
آموزش تصویری نحوه پارک ماشین در پارکینگ و خیابان
نمره 4.4 از 7 رای

پارک کردن ماشین همیشه یکی از چالش برانگیزترین تجربه های یک راننده مخصوصا کسانی که در این امر تازه کار هستند می باشد. از این رو در این مطلب آی آر میکس علاوه بر آموزش نحوه پارک ماشین خود به مواردی که باید در هنگام پیدا کردن جای پارک نیز مدنظر خود قرار دهید پرداخته ایم.

چگونه ماشین را به صورت مورب پارک کنیم؟ آموزش پارک عمودی بین دو ماشین

How To Park Your Car 

پیدا کردن جای پارک برای ماشین و پس از آن پارک کردن آن به بهترین شکل، شاید کار زمانبر و در پاره ای اوقات خسته کننده ای به نظر برسد. ولی اگر یک سری موارد مشخص را رعایت کنید می توانید به راحتی با آن کنار بیایید. به همین دلیل در این مطلب به آموزش پارک کردن ماشین و نیز بررسی مواردی که در این هنگام باید مد نظر خود قرار دهید خواهیم پرداخت.

چگونه فضایی برای پارک عمودی پیدا کنیم

اولین قدم برای پارک کردن عمودی در خیابان یا پارکینگ، پیدا کردن یک مکان مناسب برای این کار است. در این مواقع با رعایت نکات زیر می توایند سریع تر از همیشه این کار را انجام دهید:

  1. اول از همه از درست پارک شدن دو اتوموبیلی که می خواهید ماشین خود را بین آن ها قرار دهید اطمینان حاصل کنید. این ماشین ها باید دقیقا در جای مشخص شده خود قرار گرفته باشند و بیش از حد به فضای بیرونی پارکینگ نزدیک نشده باشند.
  2. اگر در شب به دنیال جای پارک می گردید سعی کنید جایی را انتخاب نمایید که به یک منبع نور نردیک باشد تا اقلا تا حدودی جانب احتیاط را رعایت کرده باشید.
  3. اگر در محوطه پارکینگ یک خرده فروشی به دنبال جای پارک هستید سعی کنید حتی الامکان از مکان قرارگیری سبدهای خرید چرخدار دورتر باشید. به این شکل هم از نقطه ازدحام دوری می کنید و هم از آسیب دیدن بدنه ماشین توسط این سبدها جلوگیری می کنید.
  4. علاوه بر همه این ها مهم ترین مساله، راحتی است. مطمئنا پیدا کردن یک جای پارک در میانه راه بهتر از آن است که ماشین خود را در انتهای مسیری که باید برگردید پارک نمایید. با این حال حتی اگر جای خالی هم پیدا کردید سعی کنید ماشین را خیلی نزدیک مقصد مورد نظر خود پارک نکنید. زیرا معمولا در این مکان ها مقدار ازدحام بیشتر است و خارج شدن از مکان پارکینگ مشکل می شود.

آموزش پارک ماشین در پارکینگ منزل

شما می توانید آموزش تصویری رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک را نیز مطالعه نمایید.

آموزش پارک عمودی کردن ماشین

در این مرحله از آموزش پارک عمودی بین دو ماشین پس از پیدا کردن جای پارک مناسب، باید ماشین خود را در آن پارک کنید. برای این کار نکات زیر ار رعایت کنید تا در حین پارک عمودی مشکلی پیش نیاید.

  1. ماشین خود را به آرامی برانید تا جای پارک متناسب را پیدا کنید. اگر مسیر پارکینگ به شکل یک طرفه است، سعی کنید جای پارک را در دورترین مکان در جهت مخالف ترافیک انتخاب کنید تا مکان بیشتری برای هدایت آن داشته باشید.
  2. وقتی سپر ماشین تقریبا تا نیمه راه جای پارک رفت، اتوموبیل را متوقف کنید.
  3. فرمان ماشین را کاملا چرخانده و حالا به آرامی آن را هدایت کنید تا درون جای پارک برود. سمت چپ و راست ماشین را با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی از دو اتوموبیل دیگر فاصله دارد.
  4. به چرخاندن فرمان ماشین تا جایی که به صورت موازی با دو ماشین مجاور خود در جای پارک قرار گرفت ادامه دهید.
  5. حالا ماشین را به آرامی رو به جلو هدایت کنید تا به طور کامل در جای خود قرار گیرد. مراقب باشید که بیش از حد ماشین خود را به دیگر ماشین های پارک شده نزدیک نکنید.
  6. اکنون ماشین را خاموش کرده و از آن خارج شوید.

وقتی می خواهید از پارکینگ خارج شوید اول از همه باید میزان نزدیکی دیگر ماشین های پارک شده در دو طرف ماشین خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر در هنگام خارج شدن از پارکینگ قادر به چرخش به طرفین باشید، ابتدا ماشین را به طرف نزدیکترین ماشین پارک شده به آن بچرخانید. این کار باعث می شود که فضای بیشتری جلوی خود داشته باشید تا به شکل راحت تری از پارکینگ خارج شوید.

آموزش پارک مورب ماشین

قبلا در آی آر میکس به آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک و معمولی در سربالایی نیز پرداخته شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه پارک عمدی در پارکینگ و خیابان را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی