آموزش تصویری طرز تهیه ۲۰ عدد غذا و پیش غذا با سیخ چوبی

۱
آموزش تصویری طرز تهیه ۲۰ عدد غذا و پیش غذا با سیخ چوبی
نمره 4.7 از 3 رای

غذا با سیخ چوبی هم طعم عالی دارد و هم زیبایی فوق العاده ،شاید در رستوران ها و برخی تصاویر مجلات آشپزی ترکیبات شگفت انگیزی از انواع غذا با سیخ ،خصوصا سیخ های چوبی دیده باشید ، امروز ما در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری طرز تهیه غذا و پیش غذا با سیخ چوبی مطالبی را برای شما آماده کرده ایم که مطالعه آن توصیه می گردد.

چگونه با سیخ چوبی غذا را تهیه و تزیین کنیم؟

Brilliant Recipes for Food on a Stick

آشپزی و هنر آشپزی از سه جزء تشکیل شده است اول خرید مواد و ابزار مناسب ، دوم طبخ و هنر ترکیب مواد و ادویه و سوم تزئین و سفره آرایی. موضوع امروز ما در آی آر میکس به بخش سوم یعنی تزئین غذا اختصاص دارد. یک غذای خوشمزه با تزئین جذاب می تواند اشتهای میهمانان و اعضای خانواده شما را دو چندان کند.

در ادامه ما برای شما خوانندگان ۲۰ ایده جذاب به منظور تهیه غذا با سیخ چوبی  آماده کرده ایم که در دو بخش دسر و غذا(وعده اصلی ) ارائه می گردد شما می توانید با کلیک بر روی نام هر غذا از شیوه ساخت و تهیه کامل آن با خبر شوید.

طرز تیهیه ۱۰ نوع پیش غذا با سیخ چوبی

انواع پیش غذا با سیخ چوبی ، جذابیت بیشتری دارند. برای پیش غذا و دسر شما می توانید از انواع سوسیس و سالامی ،یا میوه های تابستانی و مواد گیاهی با کمی سس بهره برد. برخی از این دسر ها به قدری مقوی هستند که می توان از آن ها به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کرد.

اگر به فینگرفود علاقه دارید توصیه می کنم مقاله ما در مورد آموزش تهیه ۴ نوع فینگر فود بسیار ساده و خوشمزه + فیلم را مطالعه نمایید.

۱-کیک کشمشی و میوه: بدین منظور شما باید سه میوه هلو ،شلیل و آلو را برداشته و خوب بشویید و سپس هر کدام را قاچ زده وارد سیخ چوبی بکنید ،در نهایت باید بین آن ها از یک کیک کشمشی هم استفاده کنید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی گریل یا منقل خانگی قرار دهید تا کمی ترد و خوشمزه شود و یک عصرانه عالی را تشکیل دهد.

تزئین غذا

۲-کباب سوییسی: برای هر سیخ چوبی یک تکه آناناس یک مکعب ۲ سانتی متری از ژامبون مرغ یا گوشت و یک مکعب ۲ سانتی متری از پنیر سوییسی را آماده کنید. ترکیب حاضر را برای بدست آوردن یک پیش غذای عالی ۴ الی ۶ دقیقه روی گریل قرار دهید.

کباب سوییسی

۳-کباب پنیر: غذا با سیخ های چوبی همیشه جذاب است اما پنیر چطور؟ ، پنیر همیشه یک پیش غذای عالی و دسر مرسوم بوده است ،پنیر مونتری جک در اندازه کوچک ،پنیر سوییسی و پنیر چدار را به همراه آناناس و توت فرنگی در یک سیخ مانند تصویر زیر قرار دهید تا یک طعم و مزه عالی را تجربه کنید.

کباب پنیر

۴-میگو و سیب زمینی: یک راه تزیین غذا با سیخ چوبی برای میهمانان استفاده از میگو و سیب زمینی است میگوی سرخ شده و پخته شده را با قطعات مکعبی سیب زمینی به مدت ۵ دقیقه بر روی آتش یا فر بگذارید تا یک ترکیب خوشمزه از سیب زمینی و میگو به دست بیاید.

میگو

۵-کوکی : شیرنی های کوکی گردویی همیشه طرفداران خودشان را دارند این بیسکویت ها خیلی خوشمزه هستند اما اکر مانند یک آب نبات بر روی سیخ سوار شوند و در یک سطل قرار گیرند زیبایی دو چندان پیدا می کنند.

کوکی گردویی

۶-کباب جزیره ای: این پیش غذا با سیخ چوبی را می توان با مخلوط کردن میگوی سرخ شده ،آناناس و انبه درست کرد، سپس قرار دادن این مواد تا ۵ دقیقه درون کباب پز یا گریل می تواند طعم و رنگی فوق العاده ایجاد کند و دقت کنید که هیچگاه غذاهای متشکل از میوه را بیش از حد گرما ندهید زیرا خواص میوه ها از بین می رود.

کباب جزیره ای

۷-دسر یونانی: اگر دنبال یک طعم اصیل و زیبای اروپایی هستید این غذا را امتحان کنید. سالامی ،کلم بروکلی، فلفل قرمز و پنیر موزارلا   به همراه سس یونانی می تواند  تجربه ای عالی از یک دسر خوشمزه  باشد . به جای سس یونانی اگر در دسترس نبود می توانید از سس خردل هم استفاده کنید.

یونانی

۸-دسر سوسیس: خیلی ها از این غذا به عنوان یک صبحانه استفاده می کنند فراموش نکنید که سوسیس بخش اصلی بسیاری از صبحانه ها است. برای تزئین این صبحانه و یا دسر خوشمزه شما به تکه های مکعبی سوسیس سرخ شده،قارچ و آناناس نیاز دارید، سپس دوباره این قطعات را ۵ دقیقه در کباب پز یا باربیکوی خود قرار دهید.

دسر

۹-یک سیخ شیرینی: در تهیه انواع پیش غذا با سیخ چوبی ما بیسکوییت ها را به سیخ کشیدیم شیرینی جات چطور؟ حقیقت این است که پیش از ما بسیاری از شرکت ها این ایده را با آب نبات چوبی محقق کردند، شما می توانید یک سیخ را به ته شیرینی خانگی خود وارد کنید تا با یک طرح جدید مهمانان خود را با دسر خوشمزه تان شگفت زده کنید.

شیرینی

۱۰-بمب ویتامین: این سیخ میوه همه ویتامین ها را در خود جای داده است و بیخود نیست اگر به آن بمب ویتامین بگوییم، انبه ، انگور، پنیر  چدار ،توت فرنگی  ، به همراه ماست ( خصوصا ماست بورانی  ) یک پیش غذای عالی ،دسری خوشمزه و میان وعده ای کامل محسوب می گردد.

تزئین غذا

طرز تهیه ۱۰ نوع غذا با سیخ چوبی

طرز تهیه غذا با سیخ چوبی به سادگی ممکن است برای این کار تنها به ذوق و حوصله نیاز دارید. بسیاری از این غذاها باید با شعله کم گریل یا کباب پز پخته شود تا غذای شما مغز پخت شوند. تزیین غذا با سیخ چوبی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی سفره شما دارد. در ادامه ۱۰ مورد را به شما معرفی می کنیم

۱-کدوی سبز و کباب: اگر دنبال یک ناهار یا شام سبک هستید ترکیب کباب با کدوی سبز را امتحان کنید. در این نوع کباب یک لایه گوشت یک لایه فلفل قرمز و یک حلقه کدوی سبز را وارد سیخ می کنید و این کار را تا زمانی که لازم است و با توجه به بلندی سیختان تکرار می کنید.

سیخ و غذا

۲-کباب رنگین کمان: مرغ به خودی خود غذای لذیذی است اما غذا با مرغ و سیخ چوبی تنوع دیگری دارد. این مدل کباب بسیار زیبا و ترکیبی از انواع طعم و مزه می باشد و شامل گوشت گوسفند( یا گوساله )  ،سیب زمینی،فلفل دلمه ، گوجه فرنگی و تکه های مکعبی مرغ است.

رنگین کمان

۳-یک وعده کامل روی سیخ: این نوع تزئین علاوه بر تزئین وعدع غذایی ، قرار دادن تمامی آنچه نیاز دارید در یک سیخ نیز می باشد و شامل گوشت کباب ،دلمه ، قارچ و گوجه می شود. رنگ و طعم فوق العاده این کباب فراموش نشدنی است.

خوشمزه

۴-سیخ دریایی: اگر به دنبال یک غذای دریایی برای میهمانانتان هستید ترکیب ماهی آزاد ، یا ماهی تون به همراه آناناس و فلفل دلمه می تواند درصورتی که خوب کباب شود یک خاطره دلپذیر و طعم ماندگار باشد.

دریایی

۵-میگو کبابی: میگو از جمله غذاهای خوشمزه دریایی است. میگو را ابتدا در آب لیموی تازه خوب خیس کنید و بگذارید تا ۱ الی ۳ ساعت هیس بخورد،سپس به همراه گوجه کباب کنید اما مواضب باشید جزغاله نشود و درجه گریل را روی ملایم قرار دهید.

میگو کبابی

۶-استیک کباب تابستانی: قارچ ، پیاز ، فلفل قرمز ،فلفل دلمه سبز ،کدو مسما اینها بر روی یک سیخ و به صورت چند لایه  در پشت به پشت هم می تواند طعم مزه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

تابستانی

۷-کباب و کدو سبز : این یک غذای عالی برای افرادی است که به غذا با مرغ و سیخ چوبی هستند، کدوسبز حلقه حلقه شده ،پیاز بریده شده قرمز و گوشت سینه مرغ که به صورت کبابی تیکه تیکه شده باشد را می توانید پشت سرهم وارد یک سیخ چوبی کنید و با ده دقیقه وقت روی گریل کردن یا کباب ( به شکل ذغالی  ) کارتان را به خوبی به سر انجام برسانید. این جوجه کباب چوبی مجلسی برای انواع مهمانی های رسمی بسیار مناسب است.

کدوسبز

۸-ماهی و واسابی : یک غذای سالم و مقوی ، در این شیوه شما هر تکه ماهی را در روی  یک سیخ کوچک قرار می دهید(یا حتی خلال دندان ) و از سس مایونز واسابی که به خردل ژاپنی معروف است به عنوان طعم دهنده استفاده می کنید.

واسابی

۹- مرغ و بروکلی: کلم بروکلی خواص فوق العاده ای دارد در تزئین این سیخ  باید یک تیکه کوچک بروکلی را با دو تکه کوچک مرغ ردیف کرد و به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه ماهیتابه سرخ کرد،جوجه کباب تابه ای با سیخ چوبی به همراه کلم بروکلی یک غذای کامل به شمار می رود.

بروکلی

۱۰-کباب گریل شده سیرالئونی: در این روش شما یک تکه هلو را در بین تکه های گوشت قرمز( عموما گوشت گوسفند ) خود قرار می دهید و  سپس کباب خود را گریل می کنید در انتها می توانید از سس سالسا به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.

سیرالئونی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس تهیه غذا با سیخ چوبی را با هم بررسی کردیم، اگر تجربه یا ایده ای درباره طرز تهیه کباب چوبی با مرغ چرخ کرده دارید، آن را حتما با در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی