علت احساس لرزش بدن از داخل چیست ؟ چگونه آنرا درمان کنیم؟

علت احساس لرزش بدن از داخل چیست ؟ چگونه آنرا درمان کنیم ؟

۰
علت احساس لرزش بدن از داخل چیست ؟ چگونه آنرا درمان کنیم ؟
نمره 4.5 از 2 رای

بدن شما نسبت به هر وضعیتی که در آن قرار می گیرد واکنش مناسب با آن را نشان می دهد. جالب است بدانید که این اتفاق حتی در مواجهه با سرما، گرما، عفونت یا بروز بیماری ها نیز در بردن شما رخ می دهد. لرزیدن بدن نیز می تواند یکی از این واکنش ها باشد. در این مطلب آی آر میکس ضمن برشمردن دلایلی که می تواند موجب احساس لرزش در داخل بدن شود، به راه های غلبه بر آن نیز بپردازیم.

لرزش داخلی بدن علتش چیست؟

What You Should Know About Shivering

لرزیدن بدن می تواند به دلایل متعددی رخ دهد. شاید خیلی ها را دیده باشید که به دنبال جوابی برای لرزش بی دلیل بدن خود می گردند. در حالی که در وهله اول باید به این افراد گفت که لرزش بدن به هیچ عنوان نمی تواند بدون هیچ دلیل و مساله ای رخ داده باشد. در این مطلب می توانید برخی از این دلایل و راه های درمان آن ها را پیدا کنید.

علت لرزش بدن و تپش قلب

در ادامه به دلایل بروز حالت لرز بدن پرداخته شده است. ضمن اینکه برای برخی از این دلایل نیز راه های روش حل مشکل را بازگو خواهیم کرد:

احساس لرز از داخل بدن به دلیل سرد بودن محیط

وقتی دمای محیط از حد معینی کمتر شود، بدن شروع به لرزیدن خواهد کرد. لرزیدن در واقع یک مکانیسم دفاعی از سوی بدن است تا از طریق آن به گرم کردن خود بپردازد. البته این حالت برای مدتی طولانی نمی تواند حفظ شود. پس از چند ساعت لرزیدن، ماهیچه های بدن ذخیره گلوکز (قند) خود را که در واقع منبع انرژی آن ها است از دست خواهند داد و بالطبع بدن بسیار خسته تر از آن خواهد شد که بتواند همچنان به لرزیدن ادامه دهد. این حالت برای اشخاص مختلف می تواند متفا.ت باشد.

لرزش داخلی بدن علتش چیست

برای مثال بچه ها که از ذخیره چربی نسبتا کم تری برخوردارند به کاهش دما با سرعت بسیار بیشتری نسبت به بزرگسالان واکنش نشان می دهند. همچنین وضعیت سلامتی بدن نیز بر واکنش ها و حساسیت های شما نسبت به سرمای محیط کاملا اثرگذار خواهد بود. مثلا اگر از کم کاری تیروئید رنج می برید سرما را بیشتر از افراد دیگر حس خواهید کرد.

چگونه آنرا درمان کنیم؟

برای از بین بردن احساس لرزش در داخل بدن اگر لباس مرطوب یا خیس به تن دارید آن را درآورده و خشک کنید. از مقدار لباس بیشتری برای پوشش خود استفاده نمایید. همچنین شاید نیاز به این دارید که دمای خانه یا محل کار خود را نیز افزایش دهید. در فصل زمستان همواره یک سوییشرت یا ژاکت همراه خود داشته باشید. توجه داشته باشید که لرزش بدن می تواند یکی از علائم شروع سرماخوردگی نیز باشد.

اگر حس می کنید که دارید سرما می خورید چند پتو روی خود بیندازید یا سوئیشرت مناسبی به تن کنید تا بدن و ماهیچه های خود را گرم کنید. حتما یک فنجان چای یا قهوه نیز می تواند حالتان را بهتر کند.

احساس لرزش در داخل بدن با از بین رفتن اثر داروی بیهوشی

علت لرزش بدن و تپش قلب چیست؟ گاهی اوقات این بیماران هستند که پس از یک عمل جراحی دچار چنین لرزش هایی می شوند. در واقع لرزش بدن در این موارد، درست پس از از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی رخ می دهد. دلیل این امر هنوز به درستی مشخص نیست هرچند شاید دلیل بروز آن این نکته باشد که بدن شما در هنگام بیهوشی بخش قابل ملاحظه ای از دمای خود را از دست می دهد.

احساس لرزش در داخل بدن

اتاق عمل نیز معمولا تا حدودی سرد و خنک است و حضور در این اتاق برای مدتی نسبتا طولانی می تواند وضعیت دمای بدن را بدتر هم کند. همه این ها در کنار اینکه داروی بیهوشی به هر حال بر روند طبیعی عملکرد بدن تاثیر گذار است می توانند از دلایل لرزش بدن باشند.

چگونه آنرا درمان کنیم؟

معمولا چند لایه پتو پس از انجام عمل جراحی برای گرم نگه داشتن شما کافی خواهد بود. اگر به هر شکلی احساس ناراحتی یا لرزش شدیدی بدن می کنید حتما پرستار یا دکتر را از وضعیت خود مطلع سازید.

افت قند خون علت لرزش بدن و تپش قلب

کاهش فشار خون می تواند موجب بروز احساس لرز از داخل بدن شود. اگر برای مدتی چیزی نخورده باشید این اتفاق می تواند بیفتد. همچنین بیماری هایی نظیر دیابت نیز می تواند باعث بروز این اتفاق و خارج شدن سطح قند خون از حالت عادی شود. کاهش قند خون به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد که لرزش بدن فقفط یکی از آن ها است.

لرزش درون بدن از چیست

چگونه آنرا درمان کنیم؟

میان وعده ای با کربوهیدرات بالا نظیر ساندویچ کره بادام زمینی یا موز میل کنید. با این کار می توانید سطح قند خون را مجددا افزایش دهید. اگر مستععد کاهش قند خون هستید هرگز برای مدتی طولانی بدون وعده های غذایی سر نکنید. اگر این کار برایتان مشکل است همیشه یک گرانولا یا شکلات همراه خود داشته باشسید تا از طریق آن بتوانید قند و انرژی مورد نیاز بدن را به صورت موقتی تامین نمایید.

علت لرز بدن بر اثر بروز عفونت

اگر علیرغم لرزش احساس سرماخوردگی نمی کنید، شاید بروز عفونت در بخشی از بدن شما باعث این حالت شده باشد. در واقع لرزش بدن می تواند نشانه ای از تلاش بدن برای مبارزه با این عفونت باشد.

درست به همان شکل که در یک روز سرد بدن شما شروع به لرزش می کند، بروز عفونت نیز میتواند یکی از علت های موجود برای لرز بدن باشد تا بر اثر آن بدن به اندازه کافی برای مبارزه با ویروس یا باکتری مورد نظر گرم شود. لرزش بدن می تواند یکی از علائم بروز تب هم باشد. تب نیز یکی از راه های دفاعی بدن برای مبارزه با عفونت است.

چگونه آنرا درمان کنیم؟

اگر به ویروس مبتلا شده باشید تنها گزینه پس از مراجعه به پزشک این است که به خود استراحت دهید. زیرا دوره درمان هر بیماری ویروسی معمولا مدتی طول خواهد کشید. اگر تب دازید سعی کنید آن را با پاشویه یا با قرار دادن دستمالی آغشته به آب ولرم روی پیشانی خود پایین بیاورید.

هیچوقت هنگامی که تب دارید از آب سرد استفاده نکنید. زیرا می تواند موجب بدتر شدن حالتان شود. عفونت باکتریایی نیز مغمولا با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک قابل درمان است. نکته ای که باید در این مواقع رعایت کنید این است که دمای بدن خود را به شکلی غیر طبیعی مثلا با قرار دادن مقدار زیادی پتو یا پوشیدن لباس فراوان بالا نبرید.

ترس، علت لرزش بدن و تپش قلب

لرزش درون بدن از چیست؟ ترس! زیرا گاهی اوقات لرزیدن هیچ ارتباطی با وضعیت سلامتی شما ندارد. بلکه ممکن است تغییر ناگهانی در وضعیت آدرنالین بر اثر ترس یا هیجانی که به شما وارد آمده است باعث آن شده باشد. لرزش حاصل از ترس در واقع واکنشی به افزایش ناگهانی آدرنالین در جریان خون بدن است.

تکان خوردن بدن از چیست

علت لرزش بدن نوزادان

تکان خوردن بدن نوزاد از چیست؟ نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که بدن نوزادان در مواجهه با سرما شروع به لرزیدن نمی کند. زیرا مکانیسم دفاعی بدن در برابر سرما در اوایل زندگی به کلی متفاوت است. در واقع بدن نوزادان در هنگام مواجهه با سرما به افزایش سوخت و ساز بدن طی فرایندی به نام ترموجنسیس می پردازد.

علت لرز بدن

می توان این حالت را با خواب زمستانی برخی حیوانات مقایسه کرد. جایی که علیرغم عدم فعالیت، بدن می تواند گرمای خود را حفظ کند و حتی آن را در مقطعی کوتاه افزایش دهد. بنابراین اگر دیدید نوزادی شروع به لرزیدن کرده است دلیل سرد بودن محیط را از گزینه های خود خط بزنید. لرزش بدن نوزاد می تواند به دلایل دیگری چون کاهش سطح قند خون یا گرسنگی بیش از حد باشد.

علت لرزش بدن در افراد مسن

شاید لرزش بدن افراد مسن بر خلاف افراد جوان امری عادی به حساب آید. اما لرزش بدن در این افراد هم می تواند به دلایل مختلفی رخ داده باشد. دلایلی چون بیماری پارکینسون. برخی داروها مانند برونکودیلاتور که برای بیماری آسم استفاده می شود نیز می تواند موجب حساسیت و واکنش بدن و در نهایت لرزیدن آن شود.

لرزش بی دلیل بدن

همچنین با پا به سن گذاشتن افراد، به دلیل از دست دادن ذخیره چربی زیر پوست، مقاومت آن ها در برابر سرما بسیار کمتر می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به این پرداخته شد که تکان خوردن بدن از چیست. ضمن اینکه روش های درمان آن را نیز مرور کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و تجریبات خود را برای کاربران بازگو کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی