How to Fix Broken Arms and Legs of Wooden Chair

آموزش کامل روش های تعمیر پایه شکسته صندلی چوبی

۷
آموزش کامل روش های تعمیر پایه شکسته صندلی چوبی
نمره 4.3 از 6 رای

استفاده از مبلمان چوبی علیرغم ظاهر شیک و متفاوتی که به محل زندگی یا کار شما می دهد می تواند به وجود آورنده مشکلاتی نیز باشد. مثلا یکی از این مشکلات، مقاومت نسبتا پایین جنس این مبلمان و شکسته شدن آن ها می باشد. این مورد مخصوصا برای پایه های صندلی های چوبی ممکن است به کرات رخ دهد. در این مطلب آی آر میکس به آموزش تعمیر صندلی چوبی در خانه پرداخته ایم.

چگونه پایه صندلی شکسته را در خانه تعمیر کنیم؟

How to Fix Broken Arms and Legs of Wooden Chair

پیش از این در آی آر میکس به آموزش تصویری تعمیر شکستگی درب چوبی پرداخته شده بود. در ادامه این مطالب این بار می خواهیم شما را با روش های تعمیر صندلی چوبی شکسته آشنا کنیم.

تعمیر صندلی چوبی در منزل با استفاده از داول

تعمیر شکستگی های صندلی برای افزایش مقاومت آن اجتناب ناپذیر است. بهترین نحوه ترمیم شکستگی ها در صندلی های چوبی می تواند پرچ کردن قسمت های شکسته شده به یکدیگر با استفاده از داول چوبی باشد. بسته به قطر قسمت شکسته شده یک داول چوبی ۱٫۸ تا ۳٫۸ اینچی تهیه کنید. سپس با استفاده از دریل سوراخی با اندازه مورد نظر خود در آن ایجاد کنید.

تعمیر پایه شکسته صندلی چوبی

در این قسمت از تعمیر پایه صندلی چوبی باید قسمت های شکسته شده را کاملا از هم جدا کنید. در وسط یکی از آن ها با استفاده از دریل یک سوراخ یک اینچی به اندازه قطر داول ایجاد کنید. این سوراخ نشان ددهنده مکان جا خوردن داول خواهد بود.

یک میخ ۱۶D برداشته و پس از جدا کردن سرش، ان را داخل سوراخ ایجاد شده قرار دهید. میخ فقط باید کمی بالاتر از سطح شکسته شده قرار گرفته باشد. برای مشخص کردن جای داول بر روی دیگر قططعه شکسته شده، این دو قطعه را کنار هم قرار داده و به هم بفشارید تا از این طریق علامت کوچی توسط میخ ایجاد شود. حالا در محل این علامت هم سوراخی یک اینچی با استفاده از دریل ایجاد کنید.

تعمیر لوازم چوبی منزل

داول را به اندازه یک چهارم اینچ برش دهید تا عمق لازم برای چسباندن قطعات شکسته شده به ان ایجاد شود. دو طرف داول را با سمباده گرد کنید. با این کار جا خوردن قطعات شکسته شده به داول آسان تر خواهد شد. حالا به یکی از دو سر داول چسب زده و آن را داخل یکی از سوراخ های ایجاد شده در پایه شکسته شده کنید. داول را به سمت قطعه شکسته شده هل داده و آن را محکم کنید. همین کار را برای سمت دیگر داول هم انجام دهید تا بدین ترتیب دو قطعه شکسته شده را به هم متصل کرده باشید.

تعمیر صندلی چوبی شکسته

آموزش تعمیر صندلی چوبی با استفاده از اتصالات فلزی

اگر در تعمیر صندلی چوبی به هر دلیلی قادر به استفاده از داول چوبی نیستید می توانید از اتصالات فلزی استفاده کنید. این اتصالات قابل استفاده روی هر سطحی از جمله چوب هستند.

صندلی چوبی پایه بلند

ابتدا قسمت شکسته شده را چسب بزنید و اجازه بدهید تا خشک شود (میتوانید این روش را برای تعمیر صندلی چوبی پایه بلند نیز استفاده کنید). سپس اتصال فلزی را درون قسمت شکستگی قرار دهید. اگر ظاهر صندلی برایتان مهم نیست می توانید این اتصال را دقیقا روی قسمت شکسته شده قرار دهید و برای این کار از پیچ های سرپهن استفاده کنید. اما در غیر این صورت این اتصال را درون چوب به کار ببرید تا کمتر مشخص باشد. بیشتر اتصالات فلزی به سوراخی به اندازه یک چهارم اینچ نیاز دارند تا به چوب وصل شوند.

تعمیر صندلی چوبی در منزل

پس از ارزیابی قسمت شکسته شده این سوراخ را در آن ایجاد کنید. قسمت های اضافی چوب را با دقت برش دهید. پس از ایجاد سوراخ مناسب در چوب، اتصال فلزی را تست کنید که آیا به خوبی درون ان جا می خورد یا نه.

وقتی اتصال به خوبی درون سوراخ جا گرفت یک پیچ برداشته و ان را در چسب غوطه ور کنید. سپس آن را درون سوراخ اتصال فلزی قرار دهید تا به خوبی روی چوب محکم شود. شاید نیاز باشد که تا چند روز صبر کنید تا چسب به خوبی خشک و محکم شود. پس از اینکه اتصال فلزی به خوبی در جای خود محکم شد می توانید از یک بتونه چوب برای پوشاندن آن استفاده کنید.

ویدیوی آموزش تعمیر صندلی چوبی شکسته

در صورت نیاز می توانید آموزش تصویری تعمیر سردسته گیتار کلاسیک شکسته را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه تعمیر صندلی چوبی در منزل را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. آرش گفت:
    2

    ممنون عالی بود

  2. امیر گفت:
    -2

    جالب بود

  3. طیب گفت:
    1

    سلام و عرض ادب،بسیار آموزش عالی و کارآمدی برای بنده بود سپاسگزارم

  4. دنیا گفت:
    1

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  5. دنیا گفت:
    1

    بسیار عالی و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشیدو جالب بود

  6. دنیا گفت:
    1

    بسیار آموزش عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  7. فروش سیم کارت گفت:
    1

    مطلب بسیار عالی و خوبی بود

تبلیغات متنی