قارچ سرخ شده

آموزش ساده طرز تهیه قارچ سرخ شده خوشمزه در خانه

۰
آموزش ساده طرز تهیه قارچ سرخ شده خوشمزه در خانه
نمره 3.8 از 13 رای

قارچ سرخ کرده یک دسر و غذای مکمل برای جوجه سرخ شده و سایر غذاها می باشد و از سوی دیگر یک وعده کامل غذایی برای شام و یا ناهار به شمار می رود. امروز ما در آی آر میکس در مورد اصول و نکات آموزش طرز تهیه قارچ سرخ شده خوشمزه با شما صحبت می کنیم.

چگونه قارچ سرخ شده تهیه کنیم؟ طرز پخت قارچ سرخ کرده

How to Cook Sauteed Mushrooms with Garlic

قارچ از هر نوعی چه سرخ شده در روغن  و چه گریل شده یا کباب شده آن بسیار خوشمزه است. شما می توانید انواع سالاد و غذاهای متنوع را با قارچ تهیه کنید. در نطر داشته باشید که طعم خوب قارچ سرخ شده به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله جنس قارچ،تازه بودن مواد ،روغن یا کره مورد استفاده، ادویه و هنر سرآشپز که شما هستید.

قارچ خوش طعم می تواند به سفره شما رنگ و بویی متفاوت دهد و یا ساندویچ همبرگر شما را بسیار لذیذتر کند. پخت یک قارچ سرخ شده کاری راحت و غذایی خوشمزه است اما ما به دنبال یک غذای خوشمزه نیستیم و امروز درآی آر میکس به شما طرز پخت قارچ سرخ کرده را یاد می دهیم.

نکاتی در مورد طرز تهیه قارچ سرخ شده خوشمزه

برای پختن غذاهای گیاهی دو راه وجود دارد یک مورد تفت دادن آن ها است و نوع دیگر سرخ کردن آن غذا ، در ظاهر اگرچه تفاوت زیادی بین این دو مشاهده نمی شود اما چند نکته باعث تفاوت بین این دو روش می گردد.

تهیه قارچ سرخ کرده

در سرخ کردن قارچ شما با روغن بیشتر سر و کار دارید و دمای شعله ماهیتابه زیاد است و تا زمانی که غذا برشته و به اصطلاح سرخ نشده باشد شما آن را بر نمی گردانید. در تفت دادن قضیه کمی متفاوت است هدف تفت دادن این است که غذا از حالت خام بودن خود خارج شود پس روغن کمتر و شعله و دمای پایین تری مورد نیاز است اما در عین حال شما باید به طور مداوم غدایتان را هم بزنید تا گرما به همه بخش های آن برسد و به اصطلاح مغز پخت شود.

همچنین اگر به دنبال راهی برای پرورش راحت قارچ در منزل هستید مقاله ما با عنوان آموزش تصویری پرورش قارچ خوراکی در گلدان با کمترین امکانات را از دست ندهید خواندن این مقاله بسیار توصیه می شود.

مواد لازم برای تهیه قارچ سرخ کرده

  • ۱۵ دقیقه زمان
  • نیم کیلو قارچ خوراکی
  • ۱قاشق غذاخوری سس سویا
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • آووکادو یا لیموی تازه
  • ۲ عدد سیر خوراکی
  • پیازچه

قارچ سرخ شده

طرز پخت قارچ سرخ کرده

  1. قارچ ها را با آب سرد یا یا کاغذ نمدار به خوبی بشویید و سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید.
  2. ابتدا کره و سپس روغن ( روغن زیتون مناسب تر است ) را در درجه بالای اجاق وارد ماهیتابه کنید و اجازه دهید تا درجه حرارت آن بالا رود.
  3. قارچ ها و سس سویا را وارد ماهیتابه کنید اما دقت کنید که قارچ ها خیس نباشند.
  4. سیر ها را رنده کرده و به همراه  نمک و فلفل وارد ماهیتابه کنید.
  5. غذا را خوب هم بزنید بعذ از این که غذا قهوه ای شد آن را از ماهیتابه جدا کنید و با پیازچه تزئین کنید به همین سادگی.

تهیه قارچ سرخ کرده

نکاتی مهم و تکمیلی برای داشتن قارچ سرخ کرده خوشمزه

کلید اولیه داشتن یک قارچ سرخ کرده خوشمزه استفاده از سس و ادویه مناسب است ما در اینجا از سس سویا و سیر استفاده کردیم اما ترکیبات جالب دیگری هم وجود دارد مثل استفاده از سس کچاپ و پودر آویشن به همراه فلفل سبز از طرف دیگر شما می توانید قارچ خود را با پیاز سرخ شده و یا سیب زمینی سرخ شده میل کنید.

نکته دیگر این است که از مواد اولیه خوب و به خصوص کره و روغن مناسب استفاده کنید و هیچ گاه ماهیتابه خود را با قارچ پر نکنید انجام دو بار طبخ یک غذا بهتر از آن است که قارچ های شما له و لورده و سوخته شوند، پس از ازدحام بیش از حد غذا در ماهیتابه خودداری کنید.

تهیه قارچ سرخ کرده

مورد دیگر برای حفظ ظاهر زیبای قارچ ها این است که زیاد قارچ ها را به هم نزنید و اجازه دهید خودشان سرخ شوند و در صورت نیاز آن ها را جا به جا کنید و در پایان دقت کنید که زمانی سس را اضافه کنید که حرارت روغن و اجاق شما بالا باشد.

قارچ یک ماده غذایی بسیار مفید است و ذکر فواید قارچ سرخ کرده بهیک مقاله جدا نیازمند است اما به طور خلاصه می توان گفت قارچ یک معدن عالی از انواع آمینو اسید ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، فیبر خوراکی و خصوصا انواع ویتامین ها ( شامل B1, B2, B12, C, D و E ) می باشد.

آموزش ویدیو طرز تهیه قارچ سرخ شده

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری طرز تهیه ی قارچ سرخ کرده را به شما نشان دادیم و درمورد فواید آن و روش و نکات کلیدی آن با شما مطالبی را در میان گذاشتیم با این حال بسیار خوشحال می شویم اگر شما بتوانیدنظرات و پیشنهادات خود را با ما از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی