آموزش ساده ساخت فرفره کاغذی به شکل گل در خانه

۰
آموزش ساده ساخت فرفره کاغذی به شکل گل در خانه
نمره 4.6 از 13 رای

فرفره از نوستالژی های بچگی خیلی از ما است. یک سرگرمی ساده که می توانست تا ساعت ها کودکان را به خود سرگرم کند. در این مطلب از آی آر میکس برای کسانی که می خواهند دوباره با این فرفره ها تجدید خاطره کنند به آموزش ساخت فرفره کاغذی چرخان پرداخته ایم.

الگو ساخت فرفره کاغذی برای کودکان چیست؟

فرفره کاغذی از کاردستی های محبوب همه کودکان است. حتی کودکان این نسل که با انواع و اقسام بازی های ویدیویی احاطه شده اند مطمئنا با دیدن این کاردستی نمی توانند ذوق و شوق خود را پنهان کنند. از این رو در این پست از آی آرمیکس به شما خواهیم آموخت که چگونه در خانه خود یک فرفره ساده درست کنید.

لیست موارد مورد نیاز

  • تهیه کاغذ مقوایی رنگی یا طرح دار در هر دو طرف
  • داول چوبی با قطر ۳٫۱۶
  • پین های دارای توپ رنگی
  • قیچی
  • خط کش
  • مداد
  • منگنه
  • انبر

فرفره اوریگامی

مراحل ساخت فرفره کاغذی

۱- ابتدا در اولین مرحله ساخت فرفره کاغذی چرخان باید کاغذهای محکم ولی قابل انعطاف را انتخاب کنید. کاغذعهایی که هر دو طرف آن ها رنگی است. بهتر است این رنگ ها متضاد هم باشند تا ظاهر بهتری داشته باشد. برای مثال در این آموزش برای بزرگترین فرفره از کاغذی استفاده شده است که یک طرف ان صورتی و طرف دیگرش به رنگ تقریبا آبی است.

۲- برای ساخت فرفره کاغذی به شکل گل باید با بریدن کاغذها، آن را به ۶ مربع برای فرفره کوچک، ۷ مربع برای فرفره متوسط و ۸ مربع برای فرفره بزرگ تقسیم کنید.

۳- از خط کش و مداد برای کشیدن خط در وسط کاغذ به صورت مورب استفاده کنید. همین کار را بر روی پشت کاغذ هم انجام دهید. منتهی این بار برای گوشه های دیگر این کار را انجام دهید.

ساخت فرفره کاغذی چرخان

۴- از این خط برای بریدن کاغذ تا وسط آن از هر چهار طرف کمک بگیرید. این بریدن را تا جایی که به نزدیکی مرکز کاغذ رسیدید ادامه دهید.

فرفره چرخان

۵- حالا گوشه های کاغذ را به شکل دلخواه خود در آورید. برا یمثال می توانید ان را به شکل زیر در آورید.

فرفره کاغذی به شکل گل

۶- حالا سمت چپ هر کدام از گوشه های کاغذ را تا کرده و تا وسط آن بکشید. وقتی برای هر چهار گوشه کاغذ این کار را انجام دادید به طوری که روی هم قرار گرفتند آن ها را با استفاده از گیره کاغذ به هم بچسبانید.

فیلم آموزش ساخت فرفره کاغذی

۷- برای پنهان کردن این گیره، با استفاده از یک کاغذ دیگر شکلی دایره ای یا ستاره ای ایجاد کرده و ان را روی گیره کاغذی قرار دهید.

آموزش ساخت فرفره هشت پر

۸- حالا در این مرحله از آموزش ساخت فرفره چهار پر همه بخش های تا شده را روی این کاغذ دایره ای شکل پین کنید. این کار را از جلوی فرفره و برای هر کدام از لایه های آن انجام دهید. در همین حین پین را به کاغذ تزیینی لوله ای کوچک نیز وصل کنید.

فرفره ساده

۹- از یک انبر دم باریک برای خم کردن بخش تیز پین استفاده کنید تا از آسیب رساندن آن پیشگیری کنید. بار دیگر، پین را خم کنید تا جایی که بتوانید آن را درون کاغذ تزیینی فرو ببرید.

فرفره اوریگامی

۱۰- حالا می توانید داول فرفره ساده خود را به اندازه ای که مورد نیازتان است برش دهید. سپس آن را درون کاغذ لوله ای فرو کنید و با استفاده از چسب به آن متصل نمایید. با این کار می توانید راحت تر از همیشه فرفره را در دستان خود نگه دارید. هر وقت که دلتان خواست می توانید این بخش را از فرفره جدا کنید.

الگو ساخت فرفره کاغذی

۱۱- حالا فرفره را بالای سر خود گرفته یا با نگه داشتن آن بدوید تا با کمک باد به حرکت در آید. به فرفره تان خیره شده و از کار دستی خود لذت ببرید!

فیلم آموزش ساخت فرفره کاغذی

شیوه ساخت گل های کاغذی را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سعی کردیم شیوه ساخت فرفره کاغذی به شکل گل را به شما دوستان یاد بدهیم. اگر نظر یا پیشنهاداتی در این زمینه دارید آن را با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی