پیچ خوردگی

آموزش روش سنتی درمان پیچ خوردگی قوزک و روی پا در منزل

۱
آموزش روش سنتی درمان پیچ خوردگی قوزک و روی پا در منزل
نمره 5 از 2 رای

پیچ خوردگی پا از جمله مواردی است که هر کدام از ما شاید یک بار در طول عمرمان آن را تجربه کنیم هرچند که ورزشکاران ممکن است بیش از چند بار این موضوع را تجربه کنند. به همین دلیل امروز در آی آر میکس به معرفی آموزش روش سنتی درمان پیچ خوردگی قوزک و روی پا در منزل پرداخته ایم.

چگونه پیچ خوردگی پا را به سرعت درمان کنیم؟

Top Five Home Remedies to Deal with Sprained Ankle

درد مچ پا که عموما به عنوان کشیدگی مچ پا شناخته می شود در فعالیت های روزانه و انجام  ورزش ها رخ می دهد. علائم دررفتگی مچ پا و کشیدگی آن تقریبا یکی هستند ، در کشیدگی مچ پا شما می توانید راه بروید هرچند همراه با درد و گذاشتن ناگهانی پایتان روی زمین باعث درد شدیدی می شود اما در موقع در رفتگی علاوه بر این موارد گاهی احساس درد شدید و کشنده و همچنین بی حسی در پا یا انگشتان پا نیز وجود دارد.

پیچ خوردگی پا یک اتفاق معمول است و مدت زمان بهبودی پیچ خوردگی مچ پا در اکثر مواقع با استراحت در طی یک تا دو هفته از بین می رود اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید خواندن مقاله ما با موضوع آسیب ورزشی چیست؟ راهنمای جلوگیری از آسیب دیدگی در ورزش برای شما بسیار مفید خواهد بود. توجه کنید که در برخی موارد هم به دلیل درد شدید شما نیاز به دکتر دارید. در اینجا ما ۵ مورد از اقدامات اساسی که موجب بهبود و درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل می شود را به شما آموزش می دهیم.

۱- کمک گرفتن از یخ ،کیسه آب گرم و ارتفاع

این مهمترین اصل در درمان خانگی پیچ خوردگی مچ پا هست که شما نباید آن را فراموش کنید. این کار به کاهش درد کمک می کند و باعث سرعت گرفتن پروسه درمان می گردد. یخ می تواند خون ریزی و التهاب رباط مجروح شما را محدود کند و کمپرس آب گرم ریسک و درد صدمات بعدی را کاهش می دهد. استراحت و بالا بردن مچ متاثر اجازه می دهد که زمان ، ورم و کبودی آن را کاهش دهد.

 پیچ خوردگی

اگر به دنبال روش های آب درمانی هستید مقاله ما با موضوع نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و … بسیار برای شما مفید خواهد بود ، این روش ها تاثیر بسزایی در کاهش  مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا دارد. در ادامه نکاتی مهمی در این زمینه معرفی کنیم:

  • حرکات و استفاده از پای آسیب دیده را به حداقل برسانید.
  • ۲ و ۳ روز اول حتما از یخ برای از بین بردن اثرات ورم تا زمانیکه کاملا ناپدید شود استفاده کنید، برای این کار یک حوله را روی مچ پای آسیب دیده قرار داده و یخ را روی آن بگذارید و اجازه دهید تا ۱۰ الی ۱۵ روی پا بماند. هیچ گاه یخ را مستقیما روی پا نگذارید و دو بار در روز این کار را تکرار کنید.
  • یک بالش را زیر پای خود قرار داده تا مچ پای شما کمی بالاتر قرار گیرد این کار را ۲ تا ۳ ساعت یا هنگام خواب انجام دهید.
  •  بهتر است برای جلوگیری از پیچ خوردن مجدد پا  از بالای مچ پا تا پایین آن را با یک پارچه یا باند از بالا تا پایین مچ ببندید تا پیچ نخورد.
  • استفاده از کمپرس آب گرم و یا کیسه آب گرم سبب می شود تا درد دپای شما کاهش یابد.

۲- پودر زردچوبه و درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل

زردچوبه نه تنها به درمان ضرب دیدگی مچ پا کمک می کند، بلکه باعث کاهش تورم و درد و کمک به استراحت عضلات می شود تا مفاصل مچ پا بتواند به طور  موثر درمان شود. پودر زردچوبه را با آب گرم مخلوط کنید، بهتر است که آب لیمو را هم به آن اضافه کنید و سپس آن را گرم کنید. در نهایت آن را روی مچ پا قرار دهید و آن را با یک باند ثابت کنید، اجازه دهید حداقل ۸ ساعت روی پایتان بماند.

 پیچ خوردگی

۳- آب سیر و درمان خانگی ضرب دیدگی مچ پا

سیر یک درمان خانگی برای پیچ خوردگی مچ و روی پا می باشد و اثرات ضد التهاب دارد.سیر درد را کاهش داده و فرآیند بهبود را تقویت می کند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای استفاده از سیر ابتدا پوست ملتهب و آسیب دیده مچ پا را با آب بشویید و به خوبی تمیز کنید.

سیر

برای این کار ۲ قاشق آب سیر را با فشردن یا دستگاه بگیرید و با دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس پایتان را با آن ماساژ دهید و این کار را تا دو بار در روز برای یک هفته تکرار کنید.

۴- روغن زیتون و فیزیوتراپی مچ پا در منزل

مزایای شگفت انگیز روغن زیتون در مراقبت از زیبایی زنان شناخته شده است اما این روغن می تواند در درمان طبیعی پیچ خوردگی مچ پا و کاهش التهاب آن موثر باشد. سه قاشق روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.

 پیچ خوردگی

مخلوط حاصل را به مچ پایتان زده و به خوبی ماساژ دهید و سپس با یک بانداژ به هم ببندید و بعد از دو روز باز کنید و چند بار دیگر این کار را تکرار کنید. همچنین می توانید برای اطلاعات کاملتر در این باره مقاله ما با موضوع درمان گیاهی ترک و شکستگی استخوان در طب سنتی با دارو، غذاهای مفید و .. را مطالعه کنید.

۵- گیاه آرنیکا برای درمان خانگی ضرب دیدگی مچ پا

یکی دیگر از داروهای سنتی برای مقابله با این مشکل گیاه زیبای آرنیکاست که تاثیر عجیبی در کاهش ورم، درمان خانگی کشیدگی تاندون پا ، درد و التهاب دارد و کمک می کند به کاهش بورسیت( آماس و وروم مفاصل ) و همچنین گردش خون را افزایش می دهد. ابتدا محل ضربه را با آب گرم بشویید و خوب خشک کنید.

آرنیکا

در گام  بعد پوست را به آرمی با روغن آرنیکا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ماساژ داده و سپس با یک بانداژ به مدت ۵ الی ۶ ساعت بپوشانید و روزی ۲ تا ۳ بار این کار را تا بهبودی انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره  درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل با هم صحبت کردیم و چند نکته بسیار ساده را در این رابطه به شما ارائه دادیم. اگر یک پزشک ، پرستار و یا ورزشکار حرفه ای هستید یا سابقه سابقه مصدومیت از این ناحیه را دارید ، تجربیات، نظرات یا پیشنهادات خود را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی