کیست تخمدان

آیا کیست تخمدان در زنان باعث کمر درد شدید میشود؟

۰
آیا کیست تخمدان در زنان باعث کمر درد شدید میشود؟
نمره 1 از 1 رای

کیست تخمدان در حقیقت نوعی بیماری است که منشا آن یک یا چند کیست در تخمدان بانوان می باشد.امروز به بررسی نشانه های کیست تخمدان می پردازیم و به این سوال در آی آر میکس جواب می دهیم که آیا کیست تخمدان باعث کمردرد میشود؟ پس با ما همراه باشید.

علائم کیست تخمدان در زنان چیست؟

Signs that you have got Ovarian Cyst

حتی یک سرماخوردگی ساده هم اگر پیگیری نشود می تواند تبدیل به مشکلی بزرگ شود. وضعیت در مورد اکثر کیست های تخمدان همینطور است به عبارتی طبق گفته دکتر ترانه شیرازیان: اکثر کیست های تخمدان خوش خیم هستند و به خوبی پس از یک دوره از بین می روند اما حدود ۲۰ درصد از بانوان در مورد این مشکل نیاز به راهنمایی و مراقبت های پزشکی دارند. اگر هر کدام از ۶ نشانه زیر ( علائم کیست تخمدان در زنان ) را در بدن خود پیدا کردید به دکترتان اطلاع دهید، بدون اینکه وقتتان را هدر بدهید.

اگر تمایل دارید بدانید تست پاپ اسمیر چیست و چگونه انجام می شود؟ معرفی کامل تست پاپ اسمیر را در مقاله ما با این موضوع مطالعه کنید.

۱-شما درد لگنی دارید که ساکت نمی شود

درد لگنی که اکثر اوقات وجود دارد و از بین نمی رود از علائم کیست در تخمدان است. این درد عموما در قسمت چپ یا راست بدن خودش را نشان می دهد. شما ممکن است در هنگامی که ورزش می کنید و یا زمانی که به فعالیت های زناشویی خود مشغول هستید با این درد مواجه شوید. اما مسئله اصلی این است که این درد از بین نمی رود.

حتی در برخی موارد این درد ها نشانه پیچ خوردگی تخمدان نیز هستند. در هرحال اگر با این مشکل رو به رو شدید به دکتر خود مراجعه کنید. این مورد عموما یکی از علائم کیست تخمدان در پریودی  می باشد.

۲-شکم شما از اندازه نرمال خارج شده است

تورم در قسمت شکم به وضوح یک علامت مبهم است و معلوم نیست به چه مشکلی مربوط است اما گاهی نشانه کیست  است. اکثر زنان کیست کمتر از ۱۰ سانتی متر دارند. در نظر داشته باشید برخی کیست ها می توانند به اندازه حتی یک هندوانه بزرگ شوند. دقت کنید که این موضوع را با چاقی اشتباه نگیرید اگر افزایش وزن شما بیشتر از قسمت شکمتان باشد ،این یک علامت خطر و نوعی چراغ قرمز است.

کیست تخمدان

۳-شما احساس سنگینی و یبوست دارید

کیست تخمدان و شکم درد : در نظر داشته باشید یک کیست داخل  تخمدان در حقیقت یک جرم است و این جرم یک فضایی را اشغال می کند که به بدنتان فشار و سنگینی وارد می کند. این احساس کمی شبیه به یبوست است، اما در حالتی که شما در هردو تخمدانتان کیست داشته باشید.

اگر عادات اجابت مزاج شما تغییری نکرده است و مشکلی برای دستشویی رفتن و خصوصا تعداد و دفعات آن در طی یکی دو هفته اخیر ندارید با دکترتان در این مورد صحبت کنید.

۴-شما احساس اجابت مزاج دارید بدون اینکه دلیلی باشد

یکی از علائم کیست تخمدان که اکثر زنان مبتلا به کیست درون تخمدان ذکر کرده اند این است که آن ها در اکثر مواقع احساس نیاز به دستشویی داشته اند بدون این که دلیلی وجود داشته باشد. اگر کیست به سمت مثانه شما حمله کند ممکن است احساس نیاز به دستشویی رفتن به شما دست دهد با این حال از طرفی این کار به دلیل وجود کیست دردناک خواهد بود.

کیست تخمدان

دقت کنید که امکان دارد برخی از این عوامل از جمله این مورد به دلیل بیماری های دیگری نیز باشد، تشخیص این مورد با دکتر شما است.

۵-احساس درد در رابطه زناشویی

اگر شما یک رابطه جنسی عمیق را تجربه کرده اید و دچار احساس درد در یک سمت تخمدان و یا رحمتان شده اید ممکن است که مشکوک به کیست باشید . امکان دارد که شما در حین رابطه زناشویی دچار درد شوید. این احساس در حین رابطه و گاهی به این دلیل که کیست  به رحم و دهانه رحم فشار وارد می کند به وجود می آید.

اگر شما احساس درد داشتید حتما با ماما یا متخصص زنان صحبت کنید تا یک بررسی کامل روی شما انجام شود.

۶- احساس درد در کمر یا پاها

رابطه کیست تخمدان و کمردرد  همیشه مستقیم نیست و الزامی هم ندارد که برای مثال  درد در یک نقطه از کمر نشانه کیست درون تخمدان باشد اما به هر حال گاهی اوقات کمردرد و کیست تخمدان  به هم مرتبط هستند و باید علل کمر درد شما به دقت بررسی شود.

کیست تخمدان

گاهی کمر درد ناشی از تحریک اعصاب سیاتیک است و گاهی کمر درد و عفونت رحم  با هم مرتبط هستند. درد پشت کمر سمت چپ پایین و یا دیگر نقاط مانند لگن و پاها می تواند نشانه کیست  داخل تخمدان یا ناراحتی اعصاب سیاتیک باشد. در هر حال جانب احتیاط را نگاه دارید و در اولین فرصت با پزشکتان مشورت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با معرفی کامل از نشانه های کیست درون تخمدان به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا کیست رحم باعث کمر درد میشود با بررسی کمر درد ناشی از کیست همراه شما بودیم. در صورتی که در این باره و یا ارتباط بین کیست و کمر درد شدید نظر یا پیشنهادی دارید می توانید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی