آموزش روش خانگی درمان خارش و شوره سر مردان و زنان با کشک

۲
آموزش روش خانگی درمان خارش و شوره سر مردان و زنان با کشک
امتیاز دهی به نوشته

شوره سر یکی از آزار دهنده ترین مشکلات مربوط به موی سر است که در صورت درمان نشدن می تواند شما را با مشکلات زیادی روبرو کند. از این رو در این پست از آی آر میکس به روش های درمان خارش و شوره سر با کمک کشک خواهیم پرداخت.

چگونه خارش و شوره سر کودکان را از بین ببریم؟

How to Get Rid of Dandruff

شاید برای خیلی از افراد، شوره و خارش سر به امری عادی تبدیل شده باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که این مساله در دراز مدت می تواند موجب ضعیف شدن ریشه ها و ریزش مو و در نهایت ابتلا به انواع بیماری های مربوط به پوست و مو شود. پس بهتر است تا جای ممکن به فکر راه درمانی برای ان باشیم. در این مطلب آی آر میکس به این می پردازیم که چگونه شوره سر را ازبین ببریم و به این منظور مخصوصا تمرکز زیادی روی کشک و فواید آن خواهیم داشت.

روغن زیتون بهترین شامپو برای شوره سر

روغن زیتون به خاطر خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند پوست سر را از گزند شوره و خارش در امان نگه دادر. برای استفاده از روغن زیتون باید آن را به مدت ۵ تا ۷ ثانیه گرم کنید. سپس آن را به آرامی روی سر خود مالیده و ماساژ دهید. این کار را قبل از رفتن به تختخواب انجام دهید و سر خود را پس از بیدار شدن از خواب بشویید. این کار را به مدت دو روز در هفته انجام دهید.

درمان قطعی شوره سر

درمان شوره سر با کشک

کشک از خواص آنتی باکتریال بهره می برد که آن را به گزینه ای بسیار خوب برای درمان شوره سر تبدیل کرده است. تنها کاری که باید کنید این است که پس از شستشوی سر خود، آن را با کشک ماساژ دهید. بگذارید کشک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهای سرتان باقی بماند. سپس دوباره آن را بشورید. این کار علاوه بر رفع شوره موی سر می تواند از طریق اضافه کردن پروتئین به تقویت آن ها نیز کمک کند.

درمان خارش و شوره سر

استفاده از کشک، گل ختمی و ماسک برگ درخت چریش

یکی از درمان سنتی شوره سر استفاده از کشک و گل ختمی است: برای شروع بیست شاخه گل ختمی و ده برگ درخت چریش تهیه کنید. آن ها را به خوبی ریز و سپس آسیاب کنید تا به شکل پودر در آیند. سپس یک فنجان کشک به آن ها اضافه کنید. این محلول را به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند.

بهتر است مقداری آب پرتقال هم به آن اضافه کنید. حالا شما ماسکی طبیعی در اختیار دارید که می توانید آن را روی سر خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت نیم ساعت روی سرتان باقی بماند. در نهایت موهای خود را با شامپوی همیشگی تان بشورید.

درمان شوره سر با عسل

اضافه کردن یک فنجان کشک به دو قاشق چای خوری عسل می تواند درمانی برای خارش و شوره سر باشد. این محلول را به آرامی روی سر خود قرار داده و ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه اقدام به شستن موهای خود کنید. این محلول می تواند باعث نرم تر شدن موهای شما نیز بشود.

درمان سریع شوره سر

درمان شوره سر با فلفل سیاه

فلفل سیاه خاصیت ضد قارچ دارد که می تواند برای درمان شوره و ریزش مو بسیار کارایی داشته باشد. ترکیب فلفل سیاه با کشک را می تواند یکی از بهترین راه ها برای درمان مشکلات موی سر دانست.  فقط یک فنجان کشک را با یک قاشق چای خوری فلفل سیاه به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را بر روی نواحی آلوده شده به شوره سر بمالید.

بگذارید این محلول به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی شر شما باقی بماند. سپس آن را با شامپو بشورید. این کار را به مدت دو بار در هفته انجام دهید.

استفاده از دانه شنبلیله و کشک برای حذف شوره سر

دانه شنبلیله دارای خواص زیادی است. به طوری که درمان مشکلات مربوط به موی سر را می توان تنها یکی از کاربردهای پر شمار آن دانست. ترکیب این دانه ها با کشک نه تنها شما را از شر خارش و شوره پوست سر راحت می کند بلکه می تواند از ریزش مو نیز جلوگیری نماید. انجام این روش بسیار ساده است.

درمان شوره سر کودکان

دانه های شنبلیله را در طول شب خیس داده تا در هنگام صبح بتوانید با استفاده از دستگاه خرد کننده آن را به خمیر تبدیل کنید. سپس دو قاشق چای خوری کشک به آن اضافه کنید. این محلول را به سر خود بمالید. پس از یک ساعت می توانید با استفاده از آب سرد، آن را بشورید. این کار را به مدت یک بار در هفته انجام دهید.

درمان شوره سر با آب لیمو

آب یک لیمو را تهیه کرده و با ۲ قاشق غذا خوری کشک مخلوط نمایید. بگذارید این مخلوط به مدت یک ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس آن را با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. این مخلوط خاصیتی ضد باکتری خواهد داشت که در درمان خشکی پوست سر و رفع شوره سر بسیار مفید است.

درمان شوره سر با آب لیمو

درمان شوره سر با تخم مرغ

چگونه شوره سررا ازبین ببریم؟ یک فنجان کشک تهیه کرده و آن را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. این خمیر را به مدت نیم ساعت روی سرخود بمالید و سپس آن را با استفاده از شامپو شستشو دهید. این محلول می تواند موهایی شاداب تر و براق تر برای شما به ارمغان خواهد آورد.

درمان شوره سر با کشک

در صورت مبتلا شدن به مشکل شپش سر می توانید آموزش راه های درمان شپش سر را نیز مطالعه نمایید.

درمان شوره سر با سرکه سیب

یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به نصف فنجان کشک اضافه کنید. این محلول سرشار زا آنزیم ها و همچنین بسیار اسیدی خواهد بود. آن را روی پوست  سر بمالید. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را بشورید. این محلول طبیعی می تواند بسیاری از مشکلات موی سر را حل کند. ضمن اینکه موجب تقویت و رشد بهتر موها نیز خواهد شد.

درمان شوره سر با آرد گندم و کشک

یک قاضق چای خوری آرد گندم را به همین مقدار کشک اضافه کنید تا خمیری خوب از آن درست کنید. سپس به مدت نیم ساعت  روی پوست سر خود بگذارید و در نهایت آن را شستشو دهید. این روش به صورت طبیعی رطوبت موی سر را افزایش می دهد و از این طریق از تولید بیشتر شوره سر جلوگیری می کند.

درمان قطعی شوره سر با استفاده از کشک و حنا

پودر حنا را در آب چای خیس دهید و سپس به ان کشک اضافه نمایید. این محلول را روی سر خود مالیده و به مدت نیم ساعت به آن وقت دهید. سپس آن را شستشو دهید. این روش از بهترین راه ها برای خلاص شدن از مشکل شوره و خارش پوست سر است.

تجربه درمان شوره سر

بهترین راه های مراقبت از مو در هنگام خواب را در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست برای درمان شوره مو، استفاده از کشک به هکراه موادی دیگر را به شما پیشنهاد کردیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در خصوص این روش ها دارید آن را با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. حسام گفت:
    0

    سلام
    تا حالا روشهای زیادی رو برای رفع شوره سر دیدم و شنیدم اما استفاده از کشک شیوه جدیدی هستش.
    جالبه
    ممنون از مطالب جدید و جالب سایت آی آر میکس

  2. حمید گفت:
    0

    سایت آی آر میکس سایت جامع و کاملیه و مطالب متنوعی داره.
    امیدوارم روز به روز موفق تر باشه
    با مطالب بهتر از همیشه

تبلیغات متنی