چگونه انواع عکس را روی مکعب روبیک چاپ کنیم؟

چگونه انواع عکس را روی مکعب روبیک چاپ کنیم؟

۰
چگونه انواع عکس را روی مکعب روبیک چاپ کنیم؟
نمره 3.3 از 3 رای

مکعب روبیک یکی از سرگرمی های جال و البته چالش بر انگیز است که هوادارن بسیاری دارد. اما در این مطلب می خواهیم علاوه بر جنبه سرگرمی به یکی  دیگر از کاربردهای جالب روبیک بپردازیم و آن چاپ عکس روی مکعب روبیک است.

آموزش ساخت قاب عکس مکعب روبیک سه بعدی حرفه ای

How to Make Your Own Personalized Rubik’s Cube

همیشه روش حل مکعب روبیک است که ذهن ها را به خود مشغول می کند. اما شاید جالب باشد که بدانید میتواند از این مکعب سرگرم کننده استفاده های دیگری نیز داشت. در این پست از آی آر میکس به آموزش ساخت یک البوم عکس مکعب روبیک می پردازیم.

موارد مورد نیاز برای ساخت قاب عکس مکعب روبیک

  • مکعب روبیک (در این مطلب از نوع سودوکوی آن استفاده شده است)
  • نرم افزار فتوشاپ نسخه CS4 (ار نرم افزار Paint هم می توانید استفاده کنید)
  • صفحات ورقه ای چسبان
  • چاقوی تیز
  • خط کش فلزی
  • نوار چسب دو رو
  • نوار چسب معمولی
  • تکه ای چوب
  • قیچی

آموزش ساخت شمع به شکل قلب

شروع طراحی قاب عکس مکعب روبیک

۱- در این لینک می توانید تمپلیت های برای کار در فتوشاپ دانلود کنید. این تمپلیت ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایید.

ساخت قاب عکس مکعب روبیک

۲- تمپلیت دانلود شده را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ باز کنید.

۳- در این مرحله از ساخت قاب عکس مکعب روبیک تصویری را که می خواهید روی روبیک نقش ببندید به سادگی درون فتوشاپ بکشید تا در آنجا باز شود.

چاپ عکس مکعب روبیک

۴- ابزار rectangular marquee tool را انتخاب کرده و آن را دور تصویر بکشید. سپس به سربرگ Edit رفته و روی Free Transform کلیک کنید. این کار را با استفاده از کلیدهای Ctrl + T نیز می توانید به سادگی انجام دهید.

قاب عکس مکعب روبیک

۵- حالا می توانید با کشیدن تصویر مورد نظر برای قاب عکس مکعب روبیک، آن را به هر اندازه ای که دلتان می خواهد در آورید. کلید Enter را بزنید و سپس در قسمتی از فتوشاپ کلیک کنید (جایی غیر از روی تصویر).

البوم عکس مکعب روبیک

۶- دوباره از همان ابزار قبلی برای کشیدن شکلی دور مناطقی که باید بریده شوند استفاده کنید. پس از آن فقط دکمه delete را بفشارید تا این قسمت ها به راحتی پاک شوند. این کار را برای طرف دیگر تصویر هم انجام دهید.

انواع عکس مکعب روبیک

۷- در نهایت باید شکلی شبیه زیر در اختیار داشته باشید.

عکس مکعب روبیک حرفه ای

انواع عکس مکعب روبیک

اگر ایده ای برای طراحی یا چاپ تصاویر بر روی مکعب روبیک ندارید در اینجا مثال هایی برایتان آورده ایم. شما می توانید از این موارد روی روبیک استفاده کنید:

  • استفاده از تصویر یک دوست نزدیک
  • استفاده از تصاویر بازی های مورد علاقه تان
  • تصویری از فیلم یا سریال محبوب تان
  • تصویری از خانواده

همانطور که می بینید ایده های بسیاری برای لذت بردن از این کار می تواند به ذهن خطور کند. بنابراین یک تصویر را انتخاب کرده و ادامه کار را پی بگیرید.

چاپ عکس روی مکعب روبیک

همچنان که در فتوشاپ هستید به منوی File رفته و گزینه Print را انتخاب کنید. سپس تنظیمات پرینت را برای ورق A4 تنظیم کرده و آن را پرینت کنید. حواستان باشد که مکعب های استاندارد روبیک دارای ابعدای به اندازه ۱٫۵ در ۱٫۵ سانتی متر هستند.

قطعه قطعه کردن ورقه پرینت شده

کاغذی را که پرینت کرده اید برداشته و با اندازه گیری دقیق، آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید. در این مثال، کاغذ در ابعاد ۲۳ در ۱۶ سانتی متر بریده شده است. این کار را می توانید با چاقو یا قیچی انجام دهید.

قاب عکس مکعب روبیک

باید هر کدام از الگوهای موجود در تصویر را به شکل زیر و با دقت کامل برش دهید. برای این کار می توایند از خط کش فلزی خود نیز کمک بگیرید.

چاپ عکس مکعب روبیک

تست استیکرها روی روبیک

این قطعات را برای ساخت عکس مکعب روبیک حرفه ای ابتدا روی ورقه های چسبان گذاشته و سپس به هرکدام از وجوه روبیک به صورت موقتی بچسبانید. سعی کنید این کار را با نهایت دقت انجام دهید تا همه وجه های مکعب کاملا پوشانده شود. در اینجا می خواهیم تست کنیم که آیا این استیکرها از اندازه خوبی برخوردار هستند یا خیر.

البوم عکس مکعب روبیک

اگر می خواهید استیکرهایی که قبلا روی مکعب چسبیده شده اند را حذف کنید می توانید با استفاده از چاقو، آن ها را در آورید. البته می توانید این استیکرهای جدید را نیز روی آن ها بچسبانید.

چسباندن استیکرها جهت ساخت البوم عکس مکعب روبیک

حالا نوار چسب دو روی خود را برداشته و استیکرها را به آن بچسبانید. این مرحله شاید کمی خسته کننده باشد. زیرا باید آن را برای تک تک مکعب های موجود بر روی روبیک و استیکرهای آن ها انجام دهید. در نهایت هر کدام از استیکرها را روی روبیک و در جایی که باید قرار داشته باشند بچسبانید.

ساخت قاب عکس مکعب روبیک

در نهایت موفق می شوید با طی این مراحل، مکعبی به شکل زیر بسازید که مطمئنا با انتخاب تصاویری مناسب می تواند بسیار خاطره انگیز هم باشد.

ساخت قاب عکس مکعب روبیک

ویدیو ساخت قاب عکس با مکعب روبیک

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با روش آموزش ساخت قاب عکس مکعب روبیک آشنا کنیم. اگر شما هم شیوه های جالب دیگری برای استفاده از این مکعب جادویی می شناسید لطفا تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی