درمان گل مژه با عسل

آموزش درمان طبی گل مژه در گوشه چشم و زیر پلک با عسل

۰
آموزش درمان طبی گل مژه در گوشه چشم و زیر پلک با عسل
امتیاز دهی به نوشته

گل مژه در حقیقت یک عفونت ساده چشمی است که باعث اساس تورم و خارش و قرمزی پلک و چشم ها می شود. در اکثر موارد گل مژه حتی بدون پماد و دارو به راحتی درمان می شود ، خواص آنتی باکتریال عسل ما را بر آن داشت تا مطلبی را در آی آر میکس درمورد آموزش درمان طبی گل مژه چشم با عسل به شما تقدیم کنیم.

چگونه گل مژه چشم را در خانه درمان کنیم؟

Cure Eye Infection with Honey

عسل یک ماده عالی  برای ریختن روی نان تست ، بیسکوییت و مخلوط کردن با انواع نوشیدنی هاست. از سوی دیگر  یک مرهم عالی برای زخم ها و برش های پوستی و یک ماده مشهور در ساخت انواع ماسک های زیبایی می باشد . در صنعت از عسل برای ساخت شامپو و انواع پاک کننده استفاده می شود. اما هنگامی که عسل را به عنوان یک ماده برای درمان عفونت چشمی توصیه می کنیم بسیاری از افراد تعجب می کنند و حتی عده ای از این موضوع فاصله می گیرند ما در اینجا به شما نشان می دهیم که عسل یک درمان برای گل مژه و انواع عفونت های پلک و چشم محسوب می شود.

تحقیقات در مورد خواص عسل برای چشم چه می گوید!

تحقیقات در مورد عسل خواص ضد التهاب آن را  نشان می دهد. بررسی ها در سطح بین المللی نشان می دهد که عسل یکی از بهترین در ان های طبیعی برای خشکی چشم ها نسبت به اشک مصنوعی است. بنابر این راه حل ها و درمان هایی که شامل ۲۰ درصد عسل در درون خود هستند می توانند عفونت چشم را به شکل بهتری درمان کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد بهبود قابل توجهی در وضعیت زخم قرنیه با استفاده از عسل رخ می دهد آن هم در حالتی که انواه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی تاثیری نداشتند. یک تحقیق جامع در ایران با بررسی روی ۶۰ بیمار  نشان داد که  اثر بخشی قطره عسل در درمان بیماری های آلرژیک چشم بسیار موثر است اعتقاد بر این است که فلانوئید ها در عسل می توانند باعث بهبود بینایی شده و  همراه با آنتی اکسیدان ها و خواص اسمزی عفونت های چشمی را هم درمان کنند.

 گل مژه

برخی از منابع طب سنتی  توصیه می کنند که شب ها مقداری از عسل را بر روی چشم های خونین و خسته بریزید و ببینید چشم ها چطور روشن و صاف می شود. روزنامه دیلی میل حتی گزارشی در مورد مردی ارائه  داد که با ۹۹ بسته عسل سوپرمارکتی عفونت چشم های خود را درمان کرده بود ارائه کرد. در نهایت بررسی ها و شواهد مختلف نشان می دهد خواص دارویی و درمانی عسل برای چشم بسیار بیش از آن چه گفته شده است مفید به فایده است و اینکه عسل برای درمان گل مژه میتواند به کار برده شود.

همچنین به شما توصیه می شود مقاله ما در مورد نشانه ها و علائم سرخک در کودکان و بزرگسالان چیست؟ را مطالعه نمایید.

نشانه های گل مژه

گل مژه بیماری خطرناکی نیست و به خودی خود رفع می شود. گل مژه در گوشه چشم  یک موضوع متداول خصوصا در کودکان است و  برخی از نشانه های این بیماری عبارتند از :

  • درد و ورم در اطراف پلک ها
  • افزایش تولید اشک
  • تغییر فرم پوست اطراف چشم
  • خارش اطراف چشم با کمی احساس سوزش

دستورالعمل درمان گل مژه با عسل

دستورالعمل زیر را به ترتیب انجام دهید، عسل خام را به یک اندازه با آب مقطر قاطی کنید تا یک محلول آماده شود ، سپس با استفاده از یک قطره چکان ۲ تا سه قطره محلول را درون چشم قرار دهید. این کار را دو تا سه بار در روز تا زمانی که عفونت به شکل کامل بر طرف شود انجام دهید دقت کنید در این مورد استفاده از عسل خالص بسیار بهتر است و تاثیر سریعتری دارد. مورد دوم که باید دقت کنید این است که حتما از آب مقطر تمیز و به دور از آلودگی استفاده کنید.

درمان گل مژه گوشه چشم در طب سنتی

درمان های زیادی برای گل مژه وجود دارد دقت کنید که شما می توانید با مشورت پزشکتان برخی از این درمان ها خصوصا درمان های گیاهی و خانگی را انجام دهید ما به تفصیل در مورد درمان خانگی گل مژه با عسل برای شما توضیح دادیم اما موارد دیگر به این منوال است.

۱-استفاده از کمپرس آب گرم:  یک کیسه آب گرم باعث می شود جریان خون به چشم ها بهتر برسد می توانید کمی آب گرم ( داغ نباشد) را در یک کیسه ریخته و قبل خواب یا هنگام استراحت روی چشم قرار دهید. این مورد برای درمان درمان جوش زیر پلک داخل چشم  هم بسیار مفید است.

۲-شستن اطراف چشم با آب و صابون ملایم: برای درمان گل مژه گوشه چشم با صابون یا شامپوی ملایم اطراف پلک ها را روزی سه بار بشویید و از آّ گرم برای این کار استفاده کنید.

 گل مژه

۳-استفاده از کیسه چای داغ :  یک کیسه چای سیاه را برداشته و بعد از این که داخل آب داغ گذاشتید و چای درست کردید کیسه چای را برای ۳ الی ۵ دقیقه روی چشم خود قرار دهید این کار به بهبود سریع تر چشم های شما کمک می کند.

 گل مژه

۴-عدم استفاده از مواد آرایش و میکاپ: تا بهبودی کامل از انواع کرم و مواد شیمیایی و خصوصا مواد آرایش چشم اجتناب کنید.

۵-مراجعه به دکتر: برای درمان گل مژه در کودکان ،خصوصا کودکان زیر دو سال حتما به پزشک مراجعه کنید و  درمورد بزرگسالان نیز درصورت عدم بهبود تردید نکنید و به دکتر مراجعه کنید. گاهی دکتر یک قطره استریل چشمی گل مژه  یا یک پماد چشمی را برای این کار برای شما تجویز می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درمان گل مژه چشم  و استفاده از عسل برای درمان گل مژه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید یا تجربه ای از درمان این بیماری دارید، بسیار خوشحال می شویم که  آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی