آموزش تصویری طریقه گره زدن انواع طناب و نحوه استفاده آنها

آموزش تصویری طریقه گره زدن انواع طناب و نحوه استفاده آنها

۰
آموزش تصویری طریقه گره زدن انواع طناب و نحوه استفاده آنها
نمره 4.3 از 10 رای

شاید گره زدن امری ساده و بدیهی به حساب آید. ولی اتفاقا باید بدانید که تنوع بسیار زیادی در روش های گره زنی وجود دارد که برخی از آن ها اتفاقا بسیار هم مشکل هستند. در این مطلب آی آر میکس شما را با انواع گره ها آشنا خواهیم کرد.

گره زدن طناب به دور اجسام به چه شکل است؟

How to Tie Knots

گره زدن طناب ها به اجسام مختلف علیرغم تصور ساده انگارانه ای که در رابطه با آن وجود دارد یکی از پر کاربردترین کارها در طول تاریخ بشر بوده است. شاید به همین دلیل است که برای هر کار و هدفی گره مخصوصی طراحی شده است. در این پست آی آر میکس آموزش گره زدن طناب را به روش های مختلف مرور خواهیم کرد.

روش گره زدن طناب گره مربعی

گره مربعی از گره های رایج برای بستن دو طناب به یکدیگر است. از این گره معمولا برای بستن بند کفش استفاده می شود. همچنین اگر می خواهید دسته ای چوب را به راحتی حمل کنید استفاده از این گره توصیه می شود.

آموزش گره نیسانی

گره زدن طناب دور میله

یکی از ساده ترن گره ها گره موسم به خفتی است. اگر می خواهید چیزی را خیلی سریع ببندید استفاده از این گره کار شما را راحت تر می کند. البته اگر از این گره روی سطوح صاف استفاده کنید احتمال لیز خوردن آن می رود.

آموزش گره زدن طناب برای بکسل ماشین

روش گره زدن طناب بولین

یکی از راحت ترین و سریع ترین گره هایی که می توانید از آن بهره ببرید. نوع بسته شدن ابن گره به شکلی است که به سختی لیز می خورد و باز می شود. همچنین برای ساختن حلقه یکی از بهترین انخاب ها است. معمولا از این گره برای بستن دو طناب به هم اسفاده می شود.

آموزش گره زدن طناب

آموزش گره زدن طناب کوهنوردی

معمولا زا این نوع گره برای محکم تر کردن دیگر گره ها استفاده میشود. هر چند که به تنهایی نیز می توان از آن استفاده کرد. مخصوصا صخره نوردان از این نوع گره بسیار اساتفاده می کنند. به عقیده یکی از کوهنوردان حرفه ای کسانی که تازه در شروع راپه صخره نوردی و کوهنوردی هستند اگر فقط یک گره را باید آموخته باشند، آن گره هشت است. این گره بسیار محکم است بنابراین برای موارد ریسک پذیری چون صعود از یک صخره بسیار مناسب است.

آموزش گره زدن طناب کوهنوردی

آموزش گره زدن طناب به روش خمیده

این روش گره زدن طناب چندان معمول نیست ولی اگر می خواهید دو طناب را به هم وصل کنید گزینه خوبی به شمار می رود. از این گره می توان برای اتصالاتی که معمولا به سختی صورت می گیرند مورد استفاده قرار داد.

آموزش انواع گره زدن طناب

آموزش گره زدن طناب گره نیمه گردان

این گره را می توان گره همه کاره دانست زیرا برای محکم کردن هر چیزی می توان از آن استفاده کرد. شما می توانید از آن برای محکم کردن یک ریسمان به یک درخت یا دیرک استفاده نمایید. همچنین قابل استفاده برای بستن دو طناب به یکدیگر نیز است.

روش گره زدن Taut Line Hitch

از این گره برای ایجاد حلقه استفاده می شود. این یعنی گره Taut Line Hitch می تواند به صورت شل یا به صورت محکم بسته شده باشد. شما می توانید از آن برای بستن چادر مسافرتی یا هر چیزی که باید به صورت دوار مرتب شود استفاده کنید.

آموزش گره راننده کامیون

روش گره زدن طناب ماهیگیر

آموزش انواع گره زدن طناب: از این گره معمولا در ماهیگیری استفاده می شود. گرچه در واقعیت می توان از ان در جاهای مختلفی استفاده کرد. معمولا اگر می خواهید دو ریسمان را به هم وصل کنید می توانید از این گره هم استفاده نمایید. این گره را نسخه ای بهبود یافته از گره موسوم به clinch نیز می دانند.

روش گره زدن طناب

آموزش گره زدن طناب آبی

از این گره معمولا در تنیدن تور و همچنین بستن کمربند استفاده می شود. همچنین جهت کوهنوردی و نیز بافتن زنجیر نیز از آن استفاده می گردد. البته این نوع از گره ها مستعد پاره شدن هستند بنابراین از آن با احتیاط استفاده کنید. برای بستن چیزهایی که بسیار محکم هستند و طول عمر بالایی دارند استفاده از گره آبی توصیه می شود.

گره زدن طناب دور میله

آموزش گره غلتان

از این گره برای بستن دو طناب به یکدیگر استفاده می شود.  همچننین اگر می خواهید طنابی را به چیزی استوانه ای شکل مثل میله یا دیرک ببندید از این گره استفاده کنید. استفاده از این گره مثل اصافه کردن پا به یک طناب می ماند.

آموزش گره زدن طناب برای بکسل ماشین

پروسیک روش گره زدن طناب

مانند گره taut line hitch از این گره نیز می توانید برای حلقه زدن استفاده کنید. همچنین با توجه به شرایط می توانید آن را باز تر یا محکم تر ببندید. گره پروسیک یکی از بهترین راه ها برای چفت کردن دو طناب روی یکدیگر نیز است.

گره زدن طناب دور میله

روش گره زدن طناب Timber Hitch

بیشترین کاربرد این گره به بستن طناب به اشیا استوانه ای بر می گردد( گره زدن طناب دور میله ). در حمل اشیا سنگین مثل تنه درخت معمولا از این گره استفاده می شود. با اینکه Timber Hitch گره محکمی به حساب می آید ولی ممکن است به دلیل اعمال فشار بیش از حد باز شود.

آموزش گره نیسانی

آموزش انواع گره زدن طناب گره Blood

این نوع از گره بسیار محبوب ماهی گیران حرفه ای است. هدف اصلی از این گره این است که دو ریسمان پاره را به هم وصل کند. وقتی طنابی دارید که تصادفا پاره شده و به دو بخش تقسینم شده است با استفاده از این گره می توانید آن را مجددا درست کنید.

آموزش گره زدن طناب برای بکسل ماشین

آموزش گره زدن طناب برای بکسل ماشین Man Harness

این گره وقتی استفاده می شود که دو یا چند نفر در حال جمع اوری یا کشیدن چیزی بسیار سنگین هستند. هدف اصلی از این گره، جلوگیری از لیز خوردن دستان در هنگام کشیدن اشیاء سنگین است. البته گره Man Harness روش خوبی برای تقلب در بازی طناب کشی نیز است! اما باید در استفاده از آن بسیار مراقب بود. به هیچ وجه انگشتان خود را درون این گره نگذارید. زیرا ممکن است باعث گیر کردن آن ها و حتی شکستنشان بشود.

آموزش گره زدن طناب برای بکسل ماشین

گره خمیده کریک

این گره را می توان به نوعی ترکیبی از گره مربعی و گره Blood دانست. شیوه بستن و کار کردن با آن مانند گره مربعی است ولی باز کردن آن بسیار ساده تر از این گره صورت می گیرد. همچنین وقتی می خواهید دو طناب را به هم وصل کنید می توانید از آن مانند گره Blood بهره ببرید.

آموزش گره زدن طناب

آموزش گره راننده کامیون

این گره همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای ایجاد امنیت در هنگام باربری در کامیون ها استفاده می شود. استفاده از این گره مانند زنجیره ای می ماند که به دور باری که در حال حمل آن هستید کشیده می شود. خوبی این گره این است که در عین محکم بودن، باز کردن آن به سادگی صورت می گیرد.

آموزش گره زدن طناب

آموزش روش گره بارل

از این گره برای قرن ها برای بستن طناب به دور یک بشکه، سطل یا هر شی استوانه ای شکل استفاده می شد تا ازا این طریق بتوان به راحتی آن ها را حمل کرد. امروزه نیز استفاده از این گره ها همچنان مرسوم است.

آموزش گره زدن طناب کوهنوردی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه بستن انواع گره را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی