آموزش طرز تهیه گوشت مخصوص برای همبرگر مک دونالد اصل به روش خانگی

۰
آموزش طرز تهیه گوشت مخصوص برای همبرگر مک دونالد اصل به روش خانگی
نمره 4 از 2 رای

امروزه همبرگر و غذاهای فست فودی بخش اعظمی از سبد غذایی ما را تشکیل می دهند. یک ساندویچ همبرگر خوب قیمت بالایی دارد و حتی ممکن است چندان سالم نباشد ما به شما در آی آر میکس آموزش طرز تهیه گوشت مخصوص برای همبرگر مک دونالد اصل به روش خانگی را یاد می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ همبرگر مک دونالد خانگی

How to Make your Own McDonald’s Big Mac Burger at Home

امروز ما در آی آر میکس ابتدا به شما طریقه درست کردن گوشت همبرگر مخصوص مک دونالد را آموزش می دهیم  و در گام بعدی شما یاد می گیرید که چگونه یک ساندویچ بیگ مک با کمک گوشت مخصوصی که آموزش داده ایم درست کنید به عبارتی طرز تهیه همبرگر خانگی به روش مک دونالد  را یاد می گیرید.

مقدمه ای در مورد همبرگر مک دونالد

فست فود ها و مواد غذایی مانند پیتزا، ساندویچ ،پیتزا و به عبارتی غذاهای عصر جدید بخش مهمی از فرهنگ غذایی ما هستند با این حال برای سلامت بیشتر دانستن این که چگونه این غذاهای مختلف را به شکل صحیح طبخ کنیم بسیار ضروری است. مک دونالد نقش مهمی در صنعت غذایی در بیش از ۱۲۰ کشور جهان دارد و ساندویچ بیگ مک مک دونالد به نوعی به نماد این شرکت تبدیل شده است.

مواد مورد نیاز برای ۴ همبرگر بیگ مک

۱۲ عدد نان همبرگر

۳۵۰ گرم گوشت مرغ بدون استخوان ( سینه مرغ بهتر است  )

۱۵۰ گرم گوشت گاو بدون چربی

۳ قاشق غذا خوری نمک

۱ قاشق غذاخوری فلفل

یک چهارم قاشق غذاخوری پودر پیاز

یک هشتم  قاشق غذاخوری پودر سیر

پنیر  ورقه ای گودا ( یا پنیر ورقه ای چدار )

روغن زیتون

سس فرانسه

طریقه درست کردن گوشت مخصوص همبرگر مک دونالد

ابتدا گوشت گاو و گوشت مرغ را با کمک چرخ گوشت چرخ کرده و در یک ظرف بزرگ می ریزیم و با عناصری که در بالا نام بردیم مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا یک مخلوط کاملا همسان تشکیل شود.شما اگر می خواهید یک همبرگر گیاهی داشته باشید یا به یکی از انواع گوشت ها حساسیت دارید می توانید از سویا استفاده کنید ، طرز تهیه همبرگر با سویا دقیقا مانند گوشت است.

در ادامه گوشت حاصل شده را به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم .سپس این هشت قسمت را در روی یک سطح صاف قرار داده و به شکل دایره ای و تخت در می آوریم.  این کار را با همه گوشت های دیگر هم انجام می دهیم. طرز تهیه همبرگر ذغالی  همانند همبرگر معمولی است  بهتر است که دقت کنید و از روغن در کارتان استفاده نکنید تا همبرگر ذغالی شما آماده و خوشمزه شود.

همبرگر

۲ دقیقه قبل از این که شروع به پختن کنیم گوشت ها را از فریزر در می آوریم. برای ادامه ابتدا روغن به میزان کافی در ماهیتابه می ریزیم ، استفاده از روغن زیتون طعم و مزه بهتری به غذا می دهد. کمی نمک روی روغن می ریزیم تا گوشت ها به کف ماهیتابه نچسبد و سپس شعله  اجاق ر ا روشن می کنیم تا روغن داغ شود گوشت را وارد کرده و صبر می کنیم تا یک طرف آن خوب سرخ شود.

سپس در این مرحله بین همبرگر ها یک ورق مومی یا پلاستیک فریزر قرار داده و برای ۱٫۵ الی ۲ ساعت در فریزر قرار می دهیم تا خوب سفت و محکم شود و به اصطلاح قوام بگیرند. سپس گوشت را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن هم بپزد و در حالی که هنوز داغ است یک لایه پنیر روی آن قرار می دهیم.

طرز تهیه همبرگر مک دونالد ، ساندویچ بیگ مک

بعد از درست کردن گوشت همبرگر ، طرز تهیه همبرگر مک دونالد در خانه  بسیار ساده است.  ۳ عدد نان برگر را برداشته و در مایکرویو به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه داغ کنید سپس روی یکی از نان ها را سس فرانسوی بزنید یک لایه گوشت را روی آن قرار داده و سپس روی آن کمی سس ، سیب زمینی سرخ کرده و یک لایه پنیر بزاریددوباره یک لایهنان و سپس گوشت همبرگر را روی آن قرار داده و روی آن یک لایه ورقه پنیر و خیارشور گذاشته و مقداری سس به آن اضافه می کنیم.

بیگ مک

با قرار دادن یک نان در آخر آن را آماده طبخ می کنیم. حال به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار داده تا پنیر و همبرگر داغ و خوشمزه و آماده خوردن شود. طرز تهیه همبرگر معمولی  ساده تر از این حرف هاست  و کافیست از یک لایه گوشت و پنیر کمتری استفاده کنید.

نکات تکمیلی طرز تهیه همبرگر خانگی

اگر به دنبال یک سس مخصوص برای این همبرگر خوشمزه هستید بهتر است تا سس مخصوص مک دونالد را امتحان کنید برای این کار ۳۰۰ گرم سس مایونز را با دو قاشق غذاخوری سرکه خوب به هم بزنید و سپس مقداری فلفل سفید به آن اضافه کنید در ادامه ۲ قاشق غذاخوری سس خردل را اضافه کرده و به همراه نصف قاشق فلفل قرمز و نصف قاشق پودر سیر با هم مخلوط کنید.

این محلول را خوب هم بزنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه در یخچال بماند. بعد از این ۲۰ دقیقه سس مخصوص مک دونالد شما آماده است. ادویه مخصوص همبرگر عموما فلفل سفید به همراه فلفل سیاه و نمک هستند. در نظر داشته باشید پخت کباب و غذاهای ایرانی متفاوت از سایر غذاهای غربی و نو است ما پیش از این در آی آر میکس درمورد لیست انواع کباب های ایرانی مطلبی را برایتان منتشر کرده بودیم.

سس مک دونالد

همچنین اگر به دنبال این هستید که یک سالاد سزار را به همراه همبرگرتان میل کنید مقاله ما با عموان آموزش تصویری طرز تهیه مرغ گریل شده برای سالاد سزار روی گاز را از دست ندهید.

آموزش ویدیویی نحوه تهیه همبرگر مک دونالد

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طرز تهیه همبرگر مخصوص را با هم مرور کردیم. اگر درباره این موضوع جذاب یا طرز تهیه همبرگر رستورانی نظر یا پیشنهادی دارید بسیار خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی