DIY Plastic Weed Barrier With Visqueen

آموزش بهترین و ارزان ترین روش جلوگیری از رشد علف هرز برای همیشه

۰
آموزش بهترین و ارزان ترین روش جلوگیری از رشد علف هرز برای همیشه
نمره 2.3 از 3 رای

علف هرز در حقیقت به گیاه ناخواسته ای گفته می شود که در زمین های کشاورزی و باغ ها و باغچه ها رشد می کند و با گیاه اصلی بر سر منابع غذایی به رقابت می پردازد و به آن آسیب می زند. به این دلیل ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش بهترین و ارزان ترین روش جلوگیری از رشد علف هرز برای همیشه  با شما صحبت می کنیم.

چگونه از رشد علف هرز جلوگیری کنیم؟

DIY Plastic Weed Barrier With Visqueen

تفاوتی ندارد شما یک باغدار بزرگ باشید یا یک باغچه کوچک در منزلتان داشته باشید، اگر از روش ها و راههای جلوگیری از علف هرز استفاده نکنید ممکن است زحمات چند ماه و حتی یک سال شما کاملا بر باد برود از طرفی روش های مبارزه با علف هرز اغلب دائمی هستند و اگر شما این روش ها را کنار بگزارید بعد از یک دوره زمانی با جنگلی از علف های هرز رو به رو خواهید شد.

ما امروز در آی آر میکس به شما روش جلوگیری از رشد علف هرز برای همیشه را معرفی می کنیم. پیش از این هم در آی آر میکس در مورد آموزش راه های از بین بردن علف هرز بین کاشی ها  برای شما مطالبی را عنوان کرده بودیم که مطالعه آن بسیار توصیه می شود.

روش از بین بردن علف هرز در باغ با کمک پلاستیک

بهترین روش برای از بین بردن علف هرز استفاده ترکیبی از روشهای بالا است البته استفاده از پلاستیک هم بسیار کارآمد است و در سالیان اخیر بارها توصیه شده است اما ادغام آن با یکی از روش های بالا قدرت و تاثیر آن را چند برابر می کند . دو روش برای مبارزه با علف هرز به کمک پلاستیک وجود دارد در یک روش شما از پلاستیکی استفاده می کنید که قابلیت نفوذ آب را دارد و در روش دوم از پلاستیکی استفاده می کنیدکه در برابر آب و نور خورشید عایق است. هرکدام هم ویژگی های خودشان را دارند.

رشد علف هرز

۱-پلاستیک با قابلیت عبور آب: این پلاستیک ساخته شده از فیبر پلی اتیلن قوی که به هم بافته شده اند اجازه می دهد که آب در اعماق خودش نفوذ کند. این پلاستیک ها در برابر آب نفوذ پذیرند اما اجازه رد شدن نور خورشید را نمی دهند و علف های هرز را در همان نقطه خفه می کنند (روشی کار ساز برای از بین بردن علف هرز مناطق باران خیز ). همچنین این مواد پلاستیکی کمک می کنند تا رطوبت خاک برای مدت طولانی تری حفظ شود. این پلاستیک جلوی رشد گیاهان قدیمی را نمی گیرد اما گیاهان تازه به دلیل عدم  رسیدن هوا و نور به میزان کافی از بین می روند.

۲-پلاستیک عایق در برابر نفوذ آب: دلایل زیادی برای استفاده از یک پلاستیک کاملا عایق وجود دارد یکی از این دلایل این است که این مدل پلاستیک ها با ایجاد مانع برای زمین اجازه رسیدن نور خورشید و آب را به زمین نمی دهند که این فرآیند با همراه گرم کردن زمین باعث از بین رفتن علف های هرز ،برخی آفات و حتی تخم حشرات و گیاهان می شود..

این روش بهترین شیوه برای از بین بردن همه گیاهان یک منظقه برای مثال اطراف یک درخت یا یک مسیر سنگفرش است.اگر به دنبال یک روش بلند مدت هستید از بلاستیک های با ضخامت ده میلیمتر استفاده کنید درغیر این صورت پلاستیک با ضخامت ۶ میلی متر نیز کافیست.

روش و چگونگی از بین بردن علف هرز

۱- در ابتدا از بین بردن علف هرز باغچه تمامی علف های هرز را با دست یا به وسیله شخم زدن تا جای ممکن از بین ببرید و همه سطوح تیز مانند چوب ها و سنگ های نوک تیز را از محوطه خود بردارید.

۲- پلاستیک تان را به اندازه محیطی که می خواهید در آن مبارزه را شروع کنید برش دهید. و سپس با دقت اطراف آن را با شن یا سنگ بپوشانید تا محکم شود

۳-روی پلاستیکتان را با سنگ ، سنگ ریزه و سایر محصولات غیر ارگانیک بپوشانید تا هیچ شانسی به رشد گیاهان هرز ندهید.

۴-بعد از شش ماه علف های هرز به طور کامل در منظقه پوشانده شده از بین رفته اند اما توصیه می شود که حتما از کود گیاهی استفاده کنید تا کار شما دوام بیشتری داشته باشد.

از بین بردن رشد علف هرز

آموزش ویدیویی روش از بین بردن علف هرز باغچه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس روش از بین بردن علف هرز باغچه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در مورد مبارزه با علف هرز در باغ  و موارد مرتبط با این موضوع انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی