روغن موتور

نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور به چه شکل است؟

۰
نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور به چه شکل است؟
امتیاز دهی به نوشته

روغن موتور از دیرباز نقش اساسی در کاهش اصطکاک قطعات خودرو و جلوگیری از سایش قطعات آن و همچنین تمیز کردن آلودگی های خودرو داشته است. تعویض روغن موتور یک موضوع اساسی برای جلوگیری از آسیب خودر و از روغن نامرغوب است. امروز ما در آی آر میکس به این پرسش پاسخ می دهیم که نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور به چه شکل است؟

روغن ماشین پراید ، سمند و .. را سر چه کیلومتری تعویض کنیم؟

How Often Should You Really Change That Engine Oil

شما ممکن است این نصیحت قدیمی را بارها شنیده باشید که می گوید روغن موتور خودرو را باید هر سه ماه یا هر ۴۸۰۰ کیلومتر مایل تعویض کنید. در حالی که عموما از این روش پیروی می کنند ، آیا این سوال برایتان پیش آمده است چقدر این نصیحت درست است یا با خود فکر کرده اید که خودرویی مثل پراید در این مورد چه تقاوتی با پژو یا سمند دارد؟ اجازه دهید عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

چرا ما باید روغن موتور ماشین را تعویض کنیم؟

اگر شما روغن موتور خودرو خود را تعویض کرده باشید می دانید که تعویض روغنی ها روغن را یا به عبارتی روغن سوخته را برای بازیافت یا استفاده مجدد به کارخانه باز می گردانند به طور کلی از هر ۴ لیتر روغن استفاده شده می توان ۳ لیتر روغن تازه استخراج کرد.

سوال این است که اگر این روغن قابلیت بازیاافت و یا استفاده مجدد دارداصلا چرا باید تعویض شود؟ پاسخ ما این است که این روغن بد نیست اما  موتور شما آن را آلوده کرده و راندمانش را کاهش داده است. شما می خواهید که یک روغن تمیز موتور شما را روان کند نه اینکه آلاینده ها و آلودگی ها و اصطکاک بیشتر به موتور شما آسیب بزنند.

ریختن روغن موتور

اندکی آلودگی بین قطعات موتور اجازه می دهد ردی از  سوختگی و آلودگی وارد روغن موتور شود. با گذشت زمان این آلودگی روغن را سیاه می کندو فیلتر روغن بسیاری از این آلودگی ها را از گردش و ورود مجدد به موتور حفظ می کند اما ظرفیت این فیلتر محدود است و زمانی که فیلتر نمی تواند به مدت طولانی آلاینده ها را از روغن ماشین حفظ کند دقیقا این زمان ، وقت مناسب تعویض روغن موتور است. اگر شما به این موضوع بی تفاوت باشید و زمان زیادی بگذرد و ایجاد هزینه ها و خسارات سنگینب برای موتور شما بکند.

پیش از این درمورد تعویض روغن موتور در خانه به شما در مقاله ای آموزش های لازم را داده بودیم اگر تمایل دارید می توانید این مقاله با عنوان آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه را مطالعه نمایید.

در چه کیلومتری باید روغن موتور را تعویض کنیم؟

قانون تعویض روغن موتور در ۴۸۰۰ کیلومتر از زمان پدرانتان به گوش رسیده است و بسیاری از رانندگان بر اساس این نصیحت هر سه هزار مایل یک بار روغن خود را تعویض می کنند. مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی نظرات و استدلال های درست و علمی در مورد زمان تعویض روغن موتور وجود دارد که نشان می دهد این موضوع ۴۸۰۰ کیلومتر تغییر کرده است.

تعویض روغن موتور

تحقیقات استفاده از روغن موتور مناسب که توسط روزنامه نیویورک تایمز انجام شده است نشان داده است که قوانین تغییر کرده است و معیارها باید نسبت به ۵۰ سال گذشته اصلاح شود. با نوآوری ها و بالا رفتن کیفیت خودرو وروغن موتور بسیاری از منابع توصیه می کنند که روغن موتور در فاصله ۸۰۰۰ کیلومتر الی ۱۶۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند.

دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید

بسیاری از مباحث مربوط به نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور ممکن است در راهنمای خودروی شما آمده باشد  دقت کنید که اکثر دفترچه های راهنمای خودرو دو لیست متفاوت بر حسب مسافت طی شده برای تعویض روغن خودرو دارند. یک ایست برای رانندگی نرمال و دیگری برای رانندگی  شدید است رانندگی نرمال به استفاده روزانه از خودرو گفته می شود اما رانندگی شدید عبارت است از افرادی که از خودرو استفاده تجاری می کنند مانند رانندگان تاکسی و افرادی که با خودروی خود بار سنگین جابه جا می کنند یا افرادی که از خودروی خود در آفرود یا مسابقات اتوموبیل رانی سرعت.

به هر حال در نظر داشته باشید که حتی یک تولید کننده تنها هم می تواند توصیه های مختلفی در مورد انواع خودروهای خود به شما ارائهد دهد. به عنوان مثال خودروی تویتا برای یک محصول خود مانند تویوتا توندرا توصیه می کند که در هر ۲۵۰۰ مایل اقدام به تعویض روغن انجام شود.

تعویض روغن موتور

اما برای خودروی Rav4 هر ۵۰۰۰ مایل و برای خودروی تویوتا پریوس هر ۱۰۰۰۰ مایل را برای تعویض روغن توصیه می کند. در پایان باید بگویم تعویض روغن های مختلف ماشین اهمیت بسیار بالایی در کارکرد و عمر آن دارد. یکی از روغن های مهم خودروها، روغن گیربکس است. برای  کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله منتشر شده در آی آؤ میکس با عنوان آموزش نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ماشین در خانه را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروزدر آی آر میکس درباره آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه صحبت کردیم و سپس چند نکته ساده برای تعویض فیلتر روغن ماشین مطرح شد. چنانچه در زمینه تعویض روغن انواع خودرو نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی