استفاده از دریل

کاملترین راهنمای تصویری نحوه استفاده از دریل برقی و شارژی

۰
کاملترین راهنمای تصویری نحوه استفاده از دریل برقی و شارژی
نمره 2 از 1 رای

امروزه انواع دریل برای افراد مختلف از تعمیرکاران حرفه ای تا اشخاص آماتور که تنها می خواهند یک قفسه را بر روی دیوار وصل کنند  وجود دارد. با وجود انواع مارک ها و برندهای موجود در بازار اما ساختار اساسی دریل ها تقریبا یکسان است بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد راهنمای نحوه استفاده از دریل مطالبی را برایتان آماده کرده ایم.

چگونه از دریل استفاده کنیم؟

DIY Basics: How to Use a Drill

یک دریل خوب یک وسیله اساسی برای همه افراد است و کمک می کند تا بسیاری از پروژه ها و کارهای دستی در منزلتان ساده تر شوند،کارهایی مانند نصب قفسه آویزان کردن پرده و متصل کردن قطعات یک مبل با کمک یک دریل ساده تر است. امروزه در بازار ابزار و وسایل یدکی ، انواع دریل اعم از ارزان و ساده تا مدل های پیشرفته با انواع مته به فروش می رسد که شما با توجه به نیازتان می توانید مدل مناسب خودتان را بیابید. امروز در آی آر میکس باهم در مورد انواع دریل و روش استفاده از آن مطالب اصلی و کاربدی را آموزش می دهیم و به صورت کاملی راهنمای استفاده از دریل  را به شما ارائه می دهیم.

اطلاعات پایه در نحوه استفاده از دریل برقی

تمامی دریل ها دو حالت چرخش ساعتگرد و پاد ساعتگرد دارند شما با استفاده از حالت ساعتگرد برای سوراخ کردن دیوار ، چوب و سایر وسایل کارتان را انجام می دهید و سپس با کمک حالت پاد ساعتگرد به راحتی دریل و مته متصل را به عقب می کشید. نگهدارنده مته برای یک دریل یک مزیت بسیار عالی به شمار می رود و باعث می شود تا شما هر لحظه برای یافتن یک مته به عقب برنگردید. همچنین برخی از دریل ها از یک چراغ کوچک ال ای دی بهره می برند که کمک بزرگی برای شما در هنگام دریل کاری در جاهای تاریک مانند داخل کمد ها محسوب می گردد.

استفاده از دریل

همچنین شما می توانید کاملترین آموزش تصویری نحوه نصب پرده در خانه را که پیش از این برایتان آماده کرده بودیم مطالعه کنید.

کنترل سرعت برای دریل کاری

در این قسمت راهنمای استفاده از دریل باید بگویم که سرعت می تواند ساده و گاهی پیچیده باشد در اکثر مواقع راهنمایی هایی در مورد سرعت لازمه شما وجود دارد اما در حالت کلی اگر به دنبال ایجاد سوراخ کوچک هستید از سرعت بالا و اگر به دنبال سوراخ های بزرگ هستید از سرعت پایین استفاده کنید. در اکثر دریل ها شما یک ماشه را می بینید که هرچه بیشتر آن را فشار دهید سرعت بیشتری اعمال می گردد اما مدل های تک سرعته نیز برای افراد آماتور و کسانی که کارهای ساده انجام می دهند مناسب است و نیازهای آن ها را رفع می کند.

استفاده از دریل

کلاچ مخصوص دزیل

فوت کوزه گری نحوه استفاده از دریل برقی کلاچ آن است. بسیاری از دریل ها دارای یک حلقه بر گردن خود هستند که گاهی تا ۲۰ حالت و بیشتر شماره گذاری شده اند اینها همان کلاچ دریل هستند.دو روش برای سنجش عملکرد دریل وجود دارد سرعت و گشتاور. درحالی که سرعت به معنی این است که چه میزان مته در دقیقه بچرخد ، گشتاور به معنی نیرویی است که توسط دریل در این سرعت اعمال می گردد. در دریل ها بالاترین درجه و شماره نشان دهنده بیشترین گشتاور ممکن است.

استفاده از دریل

برخی از دریل ها از کلاچ اتوماتیک بهره می برند که  برای افراد تازه کار تجربه مناسبی است. شماره های پایین در کلاچ دستی برای سطوح نرم تر( چوب های نرم ) و شماره های بالاتر  برای سطوح سخت تر ( مثلا دیوارهای بتنی ) استفاده می گردد.

گیره سه نظام

این گیره مته را نگه می دارد و قدرت و سرعت موتور دریل را به مته منتقل می کند. در برخی دریل ها شما با یک آچار سه نظام باید مته را در جای خودش سفت کنید اما در انواع دیگر این کار با کمک دست و چرخاندن گیره سه نطام انجام می شود ، نحوه تعویض مته دریل برقی و نحوه تعویض مته دریل شارژی به این صورت است که با چرخاندن گیره در جهت ساعتگرد مته سفت می شود و با چرخاندن آن در جهت پاد ساعتگرد مته شل می شود.

استفاده از دریل

منبع تغذیه

در حال حاضر دو نوع دریل وجود دارد دریل بی سیم یا باتری دار و دریل سیمی. دریل بی سیم جمع و جور قابل حمل و با قدرت مانور بالا در هرجایی استفاده می شوند. این نوع دریل در جاهایی که به برق دسترسی ندارید مانند حیاط منزلتان بسیار مناسب است ،نحوه استفاده از دریل ها شبیه هم است و تفاوت در منبع تغذیه تفاوتی در این مورد ایجاد نمی کند. اکثر این دریل ها از باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند و برخی از انواع آن ها یک باتری یدک هم دارند.

استفاده از دریل

دریل های باسیم به یک منبع تغذیه یعنی برق شهری نیاز دارند اما در عوض شما به یک منبع ناتمام انرژی برای انجام پروژه ها و کارهای سنگین خود دسترسی دارید.

نکات تکمیلی نحوه کار با دریل برقی

  • به دستگاه بیش از ظرفیت آن فشار وارد نکنید و مانند افراد مبتدی وزن خود را بر روی دریل نیندازید.
  • آموزش کار با دریل شارژی همانند دریل معمولی است و تفاوتی ندارند.
  • هر دستگاه دریل یک دفترچه راهنمای دریل  و دستورالعمل دارد حتما آن را بخوانید.
  • به خدمات پس از فروش و گستردگی تعمیرکاران مجاز دریل خود دقت کنید.
  • دریل اوتوماتیک فاقد کلاچ است و باقی موارد آن از قبیل تعویض باتری یا روش تعویض مته دریل اتوماتیک  مانند دریل های دیگر است.
  • دریل امروزه تنها برای سوراخ کردن دیوار به کار نمی رود بستن پیچ با دریل و اضافه کردن ابزارهایی مانند مته به دریل که کمک می کند به استفاده از دریل برای پولیش  از دیگر استفاده های دریل است.

نکات

آموزش ویدیوی نحوه استفاده از دریل

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه استفاده از دریل و راهنمای استفاده از آن را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی