آموزش از بین بردن سیاهی زانو با جوش شیرین و روش های خانگی دیگر

۰
آموزش از بین بردن سیاهی زانو با جوش شیرین و روش های خانگی دیگر
نمره 3 از 2 رای

پوست انسان به صورت یکتواخت  و یک رنگ نیست و در برخی نقاط مانند زیر بغل ها ، آرنج و زانو دچار تیرگی هست. یکدست کردن و رفع تیرگی زانو به زیبایی و سلامت بیشتر پوست کمک می کند بنابراین ما امروز در آی آر میکس به آموزش از بین بردن سیاهی زانو با جوش شیرین و روش های خانگی دیگر می پردازیم.

چگونه سیاهی زانو را از بین ببریم؟

How to Lighten Dark Knees

پوست روی زانوی شما به طور مرتب در طول روز خم می شود و باز می گردد که این مورد می تواند باعث شود این قسمت از پوست شما تیره تر و  خشک تر از سایر نواحی پوست بدنتان بشود. اگر شما زانوی تیره ای دارید  و برایتان این سوال پیش آمده است که برای سیاهی زانو چه کنیم؟ می توانید از برخی  ماسک ها و تمیز کننده های طبیعی برای روشن تر کردن آن استفاده کنید. یا شما می توانید با خرید کرم ها و لوسیون های طبیعی برای مبارزه با خشکی و تیرگی پوست این مشکل را رفع کنید. در ادامه شما را با برخی روش ها برای دانستن این که چگونه سیاهی زانو را از بین ببریم آشنا می کنیم.

مخلوط شکر و روغن زیتون

یکی روش طبیعی رفع سیاهی زانو   استفاده از روغن زیتون و شکر برای زانو است. کافیست تا یک سوم پیمانه روغن زیتون و دو سوم پیمانه شکر سفید را تا زمانی که کاملا با هم مخلوط شوند در یک کاسه به هم بزنید و سپس از دستانتان استفاده کنید تا این کرم حاصله را روی زانوهایتان بمالید. بعد از ۳۰ ثانیه مالش با کمک دست هایتان اجازه دهید این کرم تا ۵ دقیقه روی زانویتان بماند و سپس آن را با آب بشویید.

سیاهی زانو

شما می توانیدآموزش روش های خانگی رفع تیرگی ناحیه تناسلی و زیر بغل زنان و مردان  را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

رفع تیرگی زانو با جوش شیرین

میزان برابر جوش شیرین و آبلیموی تازه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و اینقدر هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. این خمیر را تا یک دقیقه روی زانویتان نگه دارید و سپس با آب بشویید. از این مخلوط  می توان به عنوان  بهترین روش برای از بین بردن سیاهی زانو  نام برد.

سیاهی زانو

درمان تیرگی زانو با روغن بادام

هرشب یک قاشق غذاخوری از روغن بادام را بر روی زانویتان بمالید و هنگامی که مطمئن شدید زانویتان با روغن پوشانده شده است آن را با یک پارچه یا باند ببندید. روغن بادام یک روغن مفید برای درمان سیاهی زانو و قوزک پا است.

روغن بادام

ماسک آلوئه ورا

یک دوم لیوان از ماست تازه را با دوقاشق غذاخوری از ژل تازه آلوئه ورا مخلوط کنید و با کمک یک قاشقک آن را روی زانویتان بگذارید و اجازه دهید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند و سپس زانوهایتان را با آب بشویید.این ماده نقش مهمی در رفع سریع تیرگی زانو و آرنج  دارد.

سیاهی زانو

اسفنج و لیف

اگر از روش های شیمیایی و ماسک های گیاهی خوشتان نمی آید می توانید لایه برداری فیزیکی را امتحان کنید. استفاده از لیف و اسفنج کمک می کند تا سلول های مرده را سریعتر جایگزین کنید. شما می توانید لیف و یا اسفنج بدن شوی را به راحتی از داروخانه و یا سوپرمارکت ها بخرید. بهتر است روزانه حداقل ۳۰ ثانیه هر زانو را لیف بزنید و این کار را تا چند هفته انجام دهید. دقت کنید که در این مورد افراط و تفریط نکنید زیرا نتایج به مرور زمان حاصل می شوند.

سیاهی زانو

لوسیون مرطوب کننده یکی از راه درمان سیاهی زانو

یک لوسیون مرطوب که هر صبح و غروب روی زانوهایتان استفاده شود می تواند باعث کاهش خشکی پوست شما شود. به دنبال لوسیون های مرطوب کننده باشید و یا لوسیون هایی که مخصوص پوست های خشک هستند و حاوی پترولاتوم درون خود می باشند. خشکی پوست یکی از شایع ترین دلایل پوست تیره در نقاط مختلف بدن از جمله پوست بدن است.

سیاهی زانو

ضدآفتاب

اگر شما پوست تیره ای دارید و با شلوارک یا مایو در محیط های با آفتاب شدید فعالیت می کنید حتما از کرم های ضد آفتاب بر روی زانویتان استفاده کنید ، در بسیاری از موارد کرم ضد آفتاب می تواند به عنوان راه درمان سیاهی زانو ، باعث شود لکه های تیره روی زانو به آرامی ناپدید شوند.

سیاهی زانو

ژل های سفید کننده

اگر شما به دنبال سفید کردن زانوهایتان هستید، می توانید از کرم های سفید کننده موجود در بازار استفاده کنید که در بازار و داروخانه ها موجود هستند. شما می توانید بعد از ۴ الی ۶ هفته پیشرفت زیادی در از بین رفتن لکه های پوستتان مشاهده کنید.

زل سفید کننده

چند نکته تکمیلی برای بهبود تیرگی زانوها

خشکی پوست بدن می تواند دلایل پزشکی هم داشته باشد. مانند کم آب و هیدراته نبود بدن و بیماری های پوستی ( مانند قارچ های پوستی ). در صورتی که فعالیت های بالا را به مدت ۴ الی ۶ هفته انجام دادید و نتیجه نگرفتید بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید. در ضمن اگر از سیاهی دور چشم رنج می برید مقاله ما با موضوع روش های طبیعی و ساده برای از بین بردن سیاهی دور چشم را از دست ندهید.

سیاهی زانو

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس در مورد راه های درمان سیاهی زانو  صحبت کردیم و چند روش ساده برای رفع آن را معرفی کردیم. اگر در این زمینه و راه حل برای سیاهی زانو ، ایده یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات حتما آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی