درمان زخم

چه بخوریم تا زخم زودتر خوب شود؟ بهترین غذا و میوه ها برای درمان زخم

۰
چه بخوریم تا زخم زودتر خوب شود؟ بهترین غذا و میوه ها برای درمان زخم
نمره 1.5 از 2 رای

یک تغذیه سالم  برای داشتن سلامت بدن بسیار لازم است. اما دانستن این که برای مبارزه با بیماری ها و بهبود زخم ها چه چیزی را استفاده کنیم و کدام غذاها مفیدتر است کمک می کند روند بهبودی سریع تر طی شود به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس به موضوع بهترین غذا و میوه ها برای درمان زخم میپردازیم، با ما همراه باشید.

راههای جوش خوردن سریع بخیه و درمان زخم عمیق در خانه

How to Heal Wounds Faster with Your Diet

در مورد اهمیت تفذیه سالم بارها افراد زیادی صحبت کرده اند. ما امروز در مورد زخم ها و غذاها و ویتامین هایی که باعث بهبود سریع تر این زخم ها می شوند و راههای جوش خوردن سریع بخیه صحبت کنیم. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اگر زخم بهبود نیابد یا با سرعت کم بهبود نیابد می تواند باعث عفونت و سایر مشکلات شود. از طرفی شما هم تمایل دارید با بهبود زخمتان سریعتر به حالت عادی برگردید. چیزی که لازم است شما بدانید این است که حتی یک زخم کوچک هم می تواند در تغییر متابولیسم بدنتان موثر باشد.

در ادامه این مقاله ما شما را با چند نوع از مواد و بهترین غذاها برای درمان زخم برای بهبود زخم را معرفی می کنیم. همچنین اگر به دنبال درمان سوختگی هستید آموزش جلوگیری از رد سوختگی و درمان آن با روش های خانگی را فراموش نکنید.

بهبود سریع زخم با مصرف پروتئین

برای بهبود زخم بدن شما خصوصا درمان زخم عمیق به دو تا سه وعده پروتئین در طول روز نیاز دارد. در صورتی که پروتئین کافی به بدن شما نرسد بدن شما این نیاز را با درهم شکستن ملوکول های دیگر برای تامین انرژی محیا می کند. به این حالت بدن کاتابولیک می گویند. وضعیت کاتابولیک  حالتی است که در آن تعداد زیادی از سلول های پیچیده شکسته شده و انرزی لازم برای بدن از این طریق محیا می شود.

پروتئین

پس برای شما و بهبود زخمتان نیاز است که دو الی سه وعده پروتئین را حتما بخورید، لوبیا آجیل تخم مرغ ، شیر ،ماهی،گوشت مرغ خوب پخته شده و گوشت گاو بدون چربی منبع عالی برای پروتئین هستند که نیاز های بدنتان را تامین می کنند. هدف شما باید این باشد که روزانه ۲۰ الی ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی و ۱۰ الی ۱۵ گرم پروتئین را در دو نیم وعده مصرف کنید.

سبزیجات با برگ سبز

استفاده از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و اسفناج دارای ویتامین k  هستند که نقش اساسی در بهبود زخم ها، درمان زخم چرکی و لخته شدن خون دارند . فعالیت اصلی  ویتامین k کمک به پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کند. در برنامه غذایی خود حتما سالادها و سبزیجاتی مانند اسفناج ،کلم بروکلی ، جعفری ،کاهو،چای سبز ،گوجه و زرده تخم مرغ را ( که منبه اصلی ویتامین  k  هستند ) قرار دهید.

درمان زخم

ویتامین C برای بهبود جای زخم

تحقیقات نشان می دهد با افزایش مصرف ویتامین C بهبود زخم ها خصوصا درمان زخم باز  بسیار سریع تر رخ می دهد . ارتباط موثر و مستقیمی بین ویتامین C  و بهبودی زخم ها وجود دارد.بنابراین  در میان وعده ها از مرکبات ، توت فرنگی ،آناناس و انبه را در برنامه خود قرار دهید . فراموش نکنید قرص ویتامین  C بهترین قرص برای درمان زخم آن هم  بدون ضرر برای  بدن  است. شما می توانید این قرص را به انواع شیوه ها مانند قرص جوشان یا جویدنی استفاده کنید. ویتامین c مدت زمان جوش خوردن بخیه به شکل محسوسی کاهش می دهد.

درمان زخم

بهبود سریع بخیه با زینک ( روی )

یکی دیگر از مواد مغذی قدرتمند روی است که در گوشت گاو  و آبزیان مانند میگو یافت می شود. همچنین در مقادیر کمتری در دانه هایی مانند آفتاب گردان کره بادام زمینی ، و بادام وجود دارد و بر اساس تحقیقات موجود نقش مهمی در بهبود زخم و انجام فرآیندهای سلولی دارد.

درمان زخم

سعی کنید به شکل آگاهانه ای آن را در برنامه غذایی خود جای دهید. همچنین اگر مبتلا به زخم معده هستید تغذیه خود را با میوه هایی مانند هویچ ، سیب و موز کامل کنید هویچ  بهترین میوه برای درمان زخم معده  و تنظیم ph  بدن است.

مواردی که باید اجتناب کنید

شما همین الان هم می توانید حدس بزنید کدام غذاها جلوی بهبود سریع زخم و بخیه های شما را می گیرد. خوردن غذاهایی مانند نوشابه ، قند و شکر سفید ، نوشیدنی های الکلی و انواع سوسیس و کالباس می تواند به روند بهبود شما صدمه زده و مدت زمان ترمیم زخم  را افزایش دهند.

سوسیس

اگر زخم مهمی دارید حتما قبل استفاده از انواع داروها و پمادها حتما با پزشکتان مشورت کنید. در صورت بارداری برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مادر و کودک حتما با پزشکتان مشورت کنید. برای کمک به زندگی و بازگشت به پروسه زندگی عادی تحرکتان را افزایش ذهید و با پزشکتان در ارتباط باشید. در ائامه سعی کنید صبور باشید زیرا بهترین راه برای درمان زخم صبر و حوصله است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره از بین اثرات زخم و بهبود سریع آن صحبت کردیم و چند راه ساده برای درمان آن را به شما نشان دادیم. اگر شما هم سابقه مواجهه با این زخم ها را دارید، نحوه درمان و بهبود خود را در بخش دیدگاه ها برای ما توضیح دهید و بنویسید که بهترین دارو گیاهی برای درمان زخم  چیست.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی