Can I Use Toothpaste on Pimples

آموزش نحوه درمان جوش روی بازو با خمیر دندان در خانه

۰
آموزش نحوه درمان جوش روی بازو با خمیر دندان در خانه
امتیاز دهی به نوشته

درمان جوش صورت و جوش های روی بازو  یکی از خواسته های همه افراد خصوصا نوجوانان است. هیچ کس دوست ندارد صورت و بازوهایش پر از انواع جوش و آکنه باشد . بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش نحوه درمان جوش روی بازو با خمیر دندان در خانه برای شما مطالبی را ارائه می دهیم.

چگونه جوش های روی بازو را از بین ببریم؟

Can I Use Toothpaste on Pimples

ما منافذی روی پوست خودمان داریم. باکتری ها و سلول های مرده پوست بازوی ما گاهی از طریق این منافذ وارد بدن می شوند و سیستم ایمنی بدن به آن ها واکنش نشان می دهد. این موضوع سبب می شود پوست ما جوش بزند و دانه های قرمزی روی پوست بازو ظاهر شود. پوست روی صورت حساس تر از بازو است و بیشتر مستعد جوش و آکنه است. ما امروز در آی آر میکس این موضوع را از سه جهت بررسی می کنیم.

ابتدا شما با روش استفاده از خمیر دندان برای مبارزه با جوش های روی بازو یا صورت آشنا می شوید و سپس در گام بعدی مضرات و فواید این کار را با هم مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت به شما چند راه جایگزین را برای بر طرف کردن جوش بازو معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

خمیر دندان برای درمان جوش بازو

انتخاب خمیر دندان: استفاده از خمیر دندان به دلیل در دسترس بودن آن راحت است و خمیردندان برای لکه های بازو و جوش های روی آن استفاده می شود. یک خمیردندان ساده که ژله ای و رنگی نباشد را انتخاب کنید. توصیه می کنیم خمیر دندانی را انتخاب کنید که فلوراید کمتری داشته باشد یا ارگانیک باشد زیرا این خمیر دندان ها برای پوست ضرر کمتری دارند.

جوش روی بازو

برای اطلاعات بیشتر در مورد علل جوش صورت ، بهتر است مقاله ما با موضوع کدام باور های غلط موجب افزایش جوش بر روی صورت و بدنتان میشود را مطالعه نمایید.

شستشو: ابتدا برای شروع مراحل درمان جوش روی بازو با خمیر دندان باید با صابون و آب گرم صورت خود را به خوبی بشویید تا گرد و خاک و چربی روی پوست از بین برود. سپس با حوله صورت خود را کاملا خشک کنید به نحوی که پوست شما کاملا خشک شده باشد.

جوش روی بازو

نحوه استفاده: یک مقدار خمیر دندان که به اندازه برابر با یک لوبیا را برای درمان جوش دست ها روی دستتان گذاشته و سپس به روی جوش صورت یا بازویتان بمالید.بهتر است خمیردندان به مدت ۲ ساعت یا در طول شب روی پوستتان بماند اما در صورتی که پوست حساسی دارید بعد نیم ساعت خمیر دندان را پاک کنید. این کار را به مدت ۲ هفته انجام دهید تا اثرات جوش صورت و یا بازو از بین برود.

جوش روی بازو

مظرات و فوایدخمیردندان

با وجودی که خمیردندان تاثیر خوبی روی جوش های سر و صورت و حتی بازو دارد اما بررسی ها نشان می دهد مضرات آن بر روی پوست بیشتر از مضرات آن است. دلایل زیادی برای مضرات درمان جوش دست ها با خمیر دندان ذکر شده است.

خواص خمیر دندان برای پوست صورت: از جمله این که در بسیاری از فرمولاسیون های خمیر دندان ماده شیمیایی به نام تریکلوسان وجود دارد که به کشتن باکتری های روی پوست کمک می کند از سوی دیگر برخی مواد موجود در خمیر دندان مانند جوش شیرین ، الکل و هیدروژن پر اکسید کمک می کند تا جوش های روی صورت کوچک تر و کوچک تر شوند. هرچند که برخی از ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین  برای این کار استفاده می کنند.

جوش روی بازو

مضرات خمیر دندان برای پوست : اما مضرت خمیر دندان این است که اولا می تواند پوست صورتتان را تحریک کند دقت کنید که خمیردندان در حقیقت برای دندان ها طراحی شده است نه پوست بازو یا صورت شما پس در حالی که قدرت این مواد شیمیایی می تواند برای مروارید های دهان شما مفید باشد همچنان می تواند پوست شما را هم اذیت کند.تحقیقات نشان می دهد حساسیت ها و عوارض استفاده از خمیر دندان بیش از آن است که به فوایدش بیارزد.

جوش روی بازو

راه های جایگزین برای درمان جوش

استفاده از بنزوئیل پروکساید: بنزوئیل پروکساید که به صورت ژل و کرم  موجود است از جمله داروهای از بین برنده جوش است. اگرچه این دارو تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن سلول های مرده پوست دارد اما تمرکز آن در مبارزه با باکتری ها است. بنزوئیل پروکساید یک درمان عالی موضعی برای مبارزه با آکنه و جوش های روی بازو است. البته این ماده به انواع مختلفی مانند ژل ، کرم و لوسیون در بازار موجود است.

جوش روی بازو

سالیسیلیک اسید: این اسید پوستی نقش موثری در کاهش التهاب و قرمزی پوست دارد. سالیسیلیک اسید لایه برداری پوست را بهبود می بخشد و باعث می شود تا پوست جوان تر شود . سالیسیلیک اسید به راحتی در داروخانه ها یافت می شود و یک انتخاب مناسب برای کسانی است که پوست حساسی دارند.

جوش روی بازو

صابون سولفور: گوگرد اثر میکروب‌کش، قارچ‌کش و ضد انگل دارد. گفته می شود ، فعالیت ضد میکروبی این دارو  ناشی از تبدیل آن به اسید پنتاتیونیک است. صابون سولفور به راحتی در داروخانه ها یافت می شود و برای پوست های حساس هم بسیار مناسب است تنها نکته منفی آن این است که صابون گوگرد بوی بدی دارد و ممکن است کمی آزار دهنده به نظر برسد.

جوش روی بازو

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به درمان چند روزه جوش بازوها انداختیم و سعی کردیم درمان جوش بازو با خمیر دندان و سایر روش های جایگزین را شرح دهیم. اگر در زمینه درمان انواع جوش صورت یا جوش بازو  تجربه یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم که آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی